pondělí 29. ledna 2024

OHLÉDNUTÍ ZA ROKEM 2023


Krásný slunečný den :)

Taky máte hned lepší náladu, když je na nebi azuro a sluníčko svítí? Jasně, je pěkná zima, ale to sluníčko mě prostě nabíjí. Jak je celý den šedivo, tak jsem marná a sotva se hýbu, energie žádná :))

Dnes bych se chtěla trošku ohlédnout za loňským rokem. Někdy mám chuť absolutně negativně hodnotit uplynulé období, tak se podíváme, jak loni tedy doopravdy bylo, jestli převažovaly pozitivní nebo negativní momenty.

Začátek roku 2023 fakt nebyl pozitivní. V práci nám rozhodili směny a tudíž jsem přišla o kolegyňku, na kterou jsem byla už zvyklá. No, samozřejmě si člověk zvykl i na další kolegyni, ale brzy jsem přišla i o ni, protože jí neprodloužili smlouvu a já zůstala na směně pouze s vedoucí, což nebylo úplně dobré. Ne že by byla špatná nebo nějak nepříjemná, ale většinu času trávila vzadu v kanclu pod záminkou administrativní činnosti, i když jsme všichni věděli, že tam sedí převážně na mobilu u soukromých záležitostí. A já byla na prodejně věčně sama. Navíc byl na nás již několik měsíců vytvářený tlak, co se týkalo doplňkového prodeje a jednopoložkového prodeje a mně to bylo čím dál víc nepříjemné. Sama nemám ráda, když mi někdo něco vnucuje a prostě mi to bylo čím dál víc proti srsti. A tak musím říct, že když ani mně posléze neprodloužili smlouvu, přestože jsem přišla o zdroj příjmů, ulevilo se mi.

Doma jsme se dohodli, že si práci budu hledat až po létě po dovolené. Manžel se totiž chystal na závody 1000 miles Adventure. Jelikož šlo o cca 1600 kilometrů dlouhou trasu na kole v terénu, bylo nám jasné, že bude pryč celkem dlouho a tak jsme si říkali, že alespoň nebudeme muset řešit hlídání pejska. No a po závodech jsme jeli na dovolenou. To by prozatím asi stačilo k zaměstnání, posuneme se dál.


Také na začátku roku jsem, konkrétně v únoru, chytla svůj třetí covid. Takže už prvním covidem poškozené plíce zas dostaly trochu zabrat. Měsíc jsem byla nemocná a poté jsem měla velké problémy vydržet 12 hodin v práci na nohou. Nějak se mi ten zpropadený virák vrazil do kloubů.

Celkově začátek loňského roku byl dost zlomový. Dcerka se nám z pronájmu tady v Přelouči odstěhovala do Prahy. Obrečela jsem to, protože jsem se zpočátku bála, že se málo uvidíme, že se jí nebude chtít jezdit domů, ale vůbec to tak nebylo. Člověk se prostě kolikrát bojí dopředu a nakonec se vše vyvíjí úplně jinak :)

Hodně jsme loni výletovali, a to bylo opravdu moc pozitivní a měla jsem z toho radost :) Chystám se vám sem někdy na jaře začít házet tipy na výlety. Navštívili jsme Prachovské skály, o nich jsem vám už článek na blog dávala. Projeli jsme spoustu památek, například v okolí zámek v Častolovicích, v Nových Hradech, na dovolené potom zámek Blatná, zámek Bechyni, hrad Zvíkov. Byli jsme na prodlouženém víkendu na Děčínsku, na dva dny jsem vyrazila s kamarádkou, se kterou jsem se během loňska poznala, do Olomouce a na dva dny za další kamarádkou do Lovosic. Dovolenou jsme strávili v okolí Bechyně, tudíž jsme navštívili například i Tábor nebo Písek. Za minulý rok jsem dokonce objela pět zoologických zahrad, Dvůr Králové, Jihlavu, Liberec, Tábor a Olomouc. Zajeli jsme se podívat do Kutné Hory, do Poděbrad, do Nymburka, na Kuks, několikrát jsem byla v Praze, na naší oblíbené Seči, Lichnici a na spoustě dalších místech. Navštívili jsme i nějaké akce v našem okolí, třeba Pernštýnskou noc nebo Podzimní slavnosti v Pardubicích. Užili jsme si spoustu túr a procházek v přírodě. Přestože manžel už na podzim marodil, s vycházkami se to krásně stíhalo. 


Výletili jsme díky krásnému počasí vlastně do pozdního podzimu. Mezitím jsem už hledala práci, ale bezúspěšně. Začala jsem i přemýšlet, jak to bude s mamkou, až půjdu do práce. Není na tom totiž zdravotně vůbec dobře. Mezitím se manžel dozvěděl, že těsně před vánoci půjde na operaci s pravým ramenem. Tak jsem začala stresovat, jak to budu všechno zvládat, nová práce, mamka, rodina, vánoce. No a do toho podzim, dušičky, taťka by měl v listopadu narozeniny, takže to na mě všechno padalo a nabalovalo se, až jsem zase začala trpět úzkostmi a vrátily se mi panické ataky. Potom se ještě přidal nález na mamografu, který řeším dosud, v únoru mě čeká další kontrola na mamologii. Takže jsem se rozhodla, že byť už bez podpory z úřadu práce, zůstanu ještě přes vánoce doma a vrhnu se na hledání práce v lednu. Teď se v tom trochu motám, protože vůbec nevím, co hledat. Nechci se vracet do obchodu, ale na jednu stranu mi vyhovovaly dvanáctky kvůli mamce, že jsem měla víc volna. Jenže teď už ty dvanáctky asi neustojím. A ve většině obchodů se na prodejně sedět nesmí, ani když je třeba klid a prodejna bez zákazníků. A pracovat někde na osmičky a s dojížděním, to je vlastně celý den úplně zabitý. Takže vůbec nevím, co hledat, co budu dělat, co chci dělat. Ale ono se to nějak vykrystalizuje, bude muset.

Během loňského roku jsem taky přečetla cca 31 knih. Je to na můj vkus málo, mohla jsem číst víc v době, kdy už jsem nechodila do práce, ale přiznám se, že hodně prokrastinuju na instagramu. Strašně mě baví prohlížet si profily o bydlení, a to si řeknete, jen chvilku a šup, jsou z toho dvě hodiny.

Uzavřela jsem v létě psaní na knižní blog a píšu knižní dojmy už pouze na instagram, kde je odezva přece jen větší než na blogu. Takže pokud rádi čtete, můžete moje knižní tipy najít zde. A nejen knižní tipy. Pravda, dřív to byl primárně knižní instagram, ale teď už tam jsou knihy spíš tak nějak doplňkově. A nějaké tipy vám určitě hodím i sem do takových těch povídacích článků. Naopak jsem na podzim obnovila tento blog, za což jsem ráda, je to vlastně takový můj trošku zážitkový a životní deníček.

V listopadu jsem si znovu a opět uvědomila, jak moc miluju tu naši lásku chlupatou a ušatou. Museli jsme s ní vyjet na pohotovost, protože dostala silný průjem, pokračovalo to zvracením a po čtyřiadvaceti hodinách od prvních příznaků, po probdělé noci plné strachu, jsme už seděli ve veterinární ordinaci. Naštěstí vše dobře dopadlo, krevní testy i ultrazvuk bříška dopadl dobře, Keysi dostala injekce proti zvracení, léky na průjem, antibiotika, probiotika a vše rychle zabralo. Ovšem ten obrovský strach o ni už si budu navždy pamatovat.


Loni jsem měla také jedno takové asi tříměsíční období, kdy jsem se rozhodla, že shodím nějaké to kilčo. Od května do července jsem se tedy dala na rychlochůzi, několikrát týdně jsem si zachodila cca 5km svižným tempem, abych si opravdu vytáhla tepovku a zapotila se. Přes měsíc jsem si i počítala kalorie v kalorických tabulkách. To mi ovšem nedělalo dobře psychicky, i když se člověk o jídle hodně naučil. Ale nedokázala jsem tou dobou snad myslet na nic jiného a hodně mě to stresovalo. Zhubla jsem asi necelých 5kg, což bylo fajn, taky jsem si tou rychlochůzí zlepšila trochu fyzičku a při túrách v přírodě se mi lépe dýchalo, byť teda výsledky na plicním lepší nebyly, subjektivně já se líp cítila. Jenže s velkými vedry a dovolenou jsem s rychlochůzí skončila a totéž s počítáním kalorií, takže kila mám nyní zpět nahoře a další asi 1,5kg k tomu. Chystám se do toho zase opřít, protože takhle to nemůže zůstat, tělo by mi nepoděkovalo. Chce to postupně nastolit nějakou disciplínu.

V uplynulém roce jsem poprvé vyzkoušela nakoupit na Sheinu a na Temu. Trochu toho teď lituju, protože je to docela mor a já nechci nakupovat blbosti, které by mi tu potom jen ležely. Ale je těžké odolávat :)) Určitě pár tipů na produkty, které mě opravdu oslovily, a s nimiž jsem spokojená, vám sem časem také nasdílím.

Takže takový byl zhruba můj loňský rok. Řekla bych, že pozitivní období určitě převažovaly nad těmi negativními, takže ve finále bych mohla být spokojená. 

Jaký byl váš uplynulý rok? Doufám, že také více více pozitivně naladěný. Určitě mi napište do komentářů, budu ráda :)

Mějte se krásně a užívejte si slunečné dny, které by nás teď chvíli měly čekat.

Šárka ♥


28 komentářů:

  1. šárko, se zájmeme jsem si přečetla Tvoje shrnutí. měla jsi docela náročný rok i když jste hodně cestovali a navštívili spoustu krásných míst. Někde jsme se klidně mohli potkat, například Na Zvíkově, u zámku Blatná...Doufám, že manžel ty závody absoloval ve zdraví a Tobě přeji, abys na mamografu dobře dopadla. Ono se v mnoha případech může jednat o tukovou bublinu, která se časem rozpadne. Přeji Ti klidné a pohodové dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc ti děkuji. Jojo, manžel dojel i přežil :) Paradoxně si udělal úraz až při projížďce tady v okolí. Letos se přihlásil na závody znovu. Měj se moc hezky ♥

      Vymazat
  2. Šárko, vidím, že nás bylo dost, kdo měl úspěšný rok, i když, za úspěch považuje každý něco jiného. Ale pokud to nebude letos horší, bude to fajn. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, každý máme jiné nastavení, ale to vůbec nevadí, hlavní je, jak se v něm cítíme. Loni jsem si užila výletů, letos je potřeba co nejdřív vyřešit práci a jak se to vše zkoordinuje s péčí o mamku. To je teď priorita. Měj se hezky, Jiřinko :)

      Vymazat
  3. MOc pěkné povídání a super fotečky. Covid a následky tgrápí hodně lidí. I ján si tím procházím, přesto jste měla rok 2023 pozitivní. Přehi hodně zdravíčka a hodně zážitků. Děkuji za návštěvu ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, to je dobře, že byl loňský rok fajn. Přeji také hlavně zdravíčko ♥ A taky moc děkuji.

      Vymazat
  4. Šárko, Hela Davidová dala výzvu na podobné téma a už mnohé blogerky k tomu leccos napsaly a přiložily fotky. Já jsem si loňský rok (až na léčbu) opravdu užila. Cestování jsem měla nejvíc v životě. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, viděla jsem pár článků z výzvy, myslela jsem, že se připojím, ale vlastně tenhle článek už vypověděl vše, takže bych se asi opakovala. Přeji jen to nejlepší v tomto roce ♥

      Vymazat
  5. Šárko, i když si to tak nenazvala, pokud souhlasíš, ráda tě do výzvy zařadím.
    Ráda jsem si tvé ohlédnutí přečetla. Moc ti přeji příjemný nový rok! Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Já měla moc krásný rok, asi ho taky sepíšu. Přeji ti, ať najdeš dobrou a uspokojující práci. To je totiž moc důležité.

    OdpovědětVymazat
  7. Šárko, loňský rok jsi měla hodně rozmanitý, neskutečné množství navštívených míst i spousta přečtených knih. Moc ti přeju, abys brzo našla dobré místo podle tvého gusta a hlavně, aby tě otravný covid konečně přestal navštěvovat, myslím, že jeho návštěv už bylo fakt hodně. Měj se hezky, zdravím 🙋‍♀️😊

    OdpovědětVymazat
  8. Šárko docela pestrý rok, spousta krásných výletů, přečtených knih, zážitků. Držím palce při hledání práce podle tvých představ a myslím, že covid už by si mohl návštěvy u tebe odpustit. Měj se hezky, pá 😊😃

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Šárko, 2023 se s tebou i přes všechny ty krásné výlety nemazlil. Doufám, že rok 2024 ti přinese takovou práci, ve které budeš šťastná a půjde to skloubit i s péčí o rodinu a také pevné zdraví bez toho se člověk neobejde.

    OdpovědětVymazat
  10. Také se přidávám a přeji hodně úspěchů v hledání nové práce, která by přinášela, kromě finančního ohodnocení, i radost a uspokojení.
    Přeji hodně zdraví do nového roku. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, moc děkuji. Chci chodit do práce ráda, ne s bolavým žaludkem, tak snad se zadaří :)

      Vymazat
  11. Šárko, neměla jsi jednoduchý rok, ale je hezké, že vidíš hlavně to pozitivní. Držím palce při hledání vhodné práce (něco podobného bude řešit manžel, který ze zdravotních důvodů skončil v té, kterou dělal 30 let) a ať i v tom letošním roce převažují pozitivní zážitky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji. S tou prací je to oříšek, snad se zadaří. Přeji manželovi také hodně štěstí v hledání :)

      Vymazat
  12. Měla jsi rok naplněný zážitky ,jak příjemnými,tak i méně.Věřím,že vše dobře dopadlo.
    Už jsem si tě našla na Instagramu a budu sledovat.Kvůli mým potížím s rukami se tam pomalu stěhuji.
    Je to tam pro mě jednodušší.Přeji další krásný rok

    OdpovědětVymazat