pátek 5. dubna 2024

OHLÉDNUTÍ ZA VELIKONOČNÍMI SVÁTKY A JEDNO MALÉ RŮŽOVÉ OKOUZLENÍ V PODĚBRADECH


Krásný páteční večer :)

Jak jste si užili velikonoce? Počasí se vydařilo, dokonce jsem viděla spousty koledníků, což už hezkých pár let ne. Že by se tradice pomalu zase obnovovaly nebo za to mohlo to krásné počasí?

Já teda velikonoce nijak neřeším, jsou to pro mě svátky jara, užiju si výzdobu, upeču mazance,  symbolicky uvařím tak čtyři vejce a navléknu na ně košilky :)) A to jsou naše velikonoční svátky. Miluju probouzející se přírodu, jarní kytičky, o tom to pro mě je. Jako malá/mladá jsem velikonoce úplně nesnášela, tenkrát to asi zavinila situace, kdy mí drazí rodičové pustili koledníky ke mně do pokoje, když jsem ještě spala. A to prostě bylo strašný ponížení, takže jak jsem neměla ráda pomlázku už předtím, tak potom jsem ji už nenáviděla úplně a byly to akorát svátky stresu. Takže teď si je už dlouho užívám pěkně podle svého. Taky už nemáme malé děti, myslím, že až budou vnoučata, možná zase získají velikonoční svátky ten svůj klasický význam. Ale to je ještě budoucnost.

Takže letos jsem upekla dva mazance jako loni. A stejně jako loni oba praskly. No, je to asi můj úděl, no :)) V pátek jsme měli na obědě dcerku s přítelem, v pondělí syna s přítelkyní. Tak to bylo moc milé. Zastavili jsme se i u tchánů. Samozřejmě i u mojí mamky, ale tam jsem často, bydlí pět minut od nás. 

V neděli jsme se zajeli podívat do Poděbrad. Jen mě mrzí, že sakury už byly odkvetlé a tulipánové záhony ještě nerozkvetlé. Špatné načasování zkrátka. Ale přece jen jsem se v Poděbradech něčím krásným pokochala. Uvidíte...

Ještě před odjezdem do Poděbrad jsme se zašli podívat na chovatelskou výstavu, která se každoročně koná v tomto období v areálu kousek od naší bytovky, vlastně téměř jen přes potok... Jojo, bydlíme na sídlišti, ale máme tady krásnou zeleň, plno stromů, ptáčků a občas potokem z rybníčku připlavou kachny.

Svátky jsme si tedy moc hezky užili. A teď konečně k foto dokumentaci :)


Tulipánky jsem dostala od dcerčina přítele ♥






Narcisky krásně vykvetly. A jeden z mých mazanců... Prasklý ale chuťově výborný. Dcerka si kus odvezla, takže jsem potom pekla ještě druhý.



V kuchyni se špatně fotilo kvůli sluníčku, ani žaluzky nepomohly, bohužel.



V Poděbradech jsme se zašli podívat k zámku. Říkala jsem si, jestli tam třeba nebude nějaká velikonoční výzdoba, ale nic. Jinak tedy na kolonádě probíhaly velikonoční trhy.





Proslulé fontány zatím nebyly v provozu, pouze tato jedna.




Davy lidí kolem stánků :))




A tady to zmíněné růžové okouzlení. Když nebyly sakury, potěšily nás překrásné magnolie. Pomalu u nich byly fronty na focení :)) Byla to opravdu nádhera ♥





A touto růžovou nádherou ukončím dnešní článek. Mějte se nádherně, užijte si víkend, má být v podstatě léto :) A můžete mi napsat, jak jste vy prožili svátky, jestli ctíte tradice nebo jste třeba raději výletovali :)

Šárka ♥


20 komentářů:

  1. Šárko, moc hezké ohlédnutí za Velikonocemi. Mazanec máš jako malovaný, prasklina nikomu nevadí. Taky mi vždycky praskl, teď už roky peče zapletené a ty nepraskají...
    Udělali jste si moc hezký výlet, prostě parádní svátky!
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, moc děkuji :) Mazanečky jsi měla krásné, snad se někdy taky odvážím udělat zapletený. Měj se krásně a užívej krásného počasí :)

      Vymazat
  2. Šárko, mělas to doma moc hezky vyzdobené a upravené. Magnolie kvetou nádherně, obvykle se jimi kochám cestou do práce, když otevřou po zimě Valdštejnskou zahradu. Uvidím, jestli je letos stihnu (zahradu otvírají v dubnu a já měla nejdřív volno a teď pracuji z domova, tak nevím, kdy přes zahradu půjdu)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji :) Já mám letos docela štěstí na ty magnolie, teď byly krásné i v ZOO ve Dvoře. Ovšem zase jsem všude prošvihla sakury a vlastně i krokusy. Než jsem se probudila, byly odkvetlé. :)) Je fakt, že je letos vše urychlené. Měj se hezky :)

      Vymazat
  3. Šárko, krásné svátky a pěkně jsi zdokumentovala, ale ten odstín magnolie, ten je. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Je vidět, že jste se měli fajn. My se taky nenudili)))) a mazanec mi taky prasknul jako každý rok)))Poděbrady máme moc rádi a jezdíme tam docela často.
    Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji :) Taky máme Poděbrady rádi a zas tak daleko je nemáme, takže taky tam rádi jezdíme stejně jako do Kutné Hory, kterou máme ještě mnohem blíž. Krásné dny přeji :)

      Vymazat
  5. Ahoj Šárko, Velikonoce vnímám poměrně podobně ač letos jsem se nadmíru činila - kromě toho, že jsem byla součástí sdružení pořadajícího místní Skořápkovník, jsem u mamky na vsi navštívila jarní dílničky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabi, no vidíš, to jsi se opravdu pěkně činila :) Hlavně, že to byly fajn dny, to je nejdůležitější. Měj se krásně .)

      Vymazat
  6. Naprosto chápu tvé rozhořčení, když ti pouštěli koledníky do pokoje. Vždycky jsem ve stresu, že přijdou brzy a budu ještě v pyžamu. Naštěstí chodí v normální dobu. Máš krásnou výzdobu <3 já jsem byla o víkendu na koních a na tenise, dnes jsem byla na kole. Bylo moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) Teď je opravdu počasí akorát na výlety, na přírodu, sport, tak si to musíme užít, než se nám zas ochladí, jak straší. I když je pravda, že na takováhle vedra má příroda ještě čas :) Hezký večer :)

      Vymazat
  7. Moc hezké fotografie a pro mě i vzpomínky na výlety do Poděbrad, kde se mi moc líbíilo, ale tam už se asi nepodívám. Manželovo zhoršené zdraví už mi takové cesty nedovoluje...Měj se moc hezky a užívej si jarních dní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji a přeji hodně zdravíčka manželovi i tobě a příjemné jarní dny :)

      Vymazat
  8. Ta srdíčka u zámku jsou krásná!
    I u nás, na horách, všechno letos tak brzy rozkvetlo, sakury už jsou skoro všechny opadané a magnolie se ještě drží, i když už mají taky slušně našlápnuto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, srdíčka jsou tam už spoustu let a značí země EU. Je to pravda, letos je všechno moc uspíšené. Přeji krásné, slunečné dny :)

      Vymazat
  9. Krásné fotečky. Velikonoční výzdoba super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat