sobota 9. prosince 2017

Pečeme cukroví – kuličky s lískovým oříškem


Vítám vás u dalšího článku a rovněž u dalšího sladkého receptu :)

Zbyly mi letos lískové ořechy, tak jsem si řekla, že bychom si zase po nějaké době mohli upéct mňamózní kuličky s oříškem uvnitř. Vyzkoušejte, jsou opravdu skvělé a hlavně jednoduché.

Co si na pečení připravit?

Recept na kuličky s lískovým oříškem

300g hladké mouky
200g másla nebo Hery
40g moučkového cukru
dva žloutky
lískové ořechy - nemleté
moučkový a vanilkový cukr na obalení


Já jsem dělala menší dávku, proto jeden žloutek. Z poloviční dávky máte kuliček tak na jeden plech a kousek. Dřív jsem běžně dělala z těch 300g mouky. Ale záleží na vás, kolik jich chcete mít :) 



Z mouky, másla, cukru a žloutků si vypracujeme těsto a necháme ho alespoň dvě hodiny odpočinout. Poté můžeme pokračovat několika způsoby. Buď si vyválíme plát, vykrajujeme kolečka a z nich potom vytvoříme kuličku s oříškem uvnitř. Já si z válečku těsta odkrajuji silnější kolečka, z nich poté proužky a kostičky, do kterých vtlačím ořech a zakulatím. Jde to jako po másle. Pečete cca na 180 – 200 stupňů dorůžova. Obalíme ve směsi moučkového a vanilkového cukru.




Mějte se krásně a napište mi, jestli jste třeba kuličky vyzkoušeli.

Vaše Šárka ♥

4 komentáře:

  1. Ňam....to teda musím vyzkoušet. Krásné kuličky, Šári....a určitě musí být dobré...vyzkouším. Pěknou sobotu S:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, jsou fakt dobré a hlavně jsou raz dva udělané :)) Hezký víkend :)

      Vymazat
  2. Šárko, recept vypadá jednoduše a věřím, že i kuličky chutnají. Uvidím, jestli stihnu vyzkoušet.
    Hezkou sobotu přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, je to fakt rychlovka a jsou moc dobré :) Určitě někdy vyzkoušej :) Měj se hezky :)

      Vymazat