neděle 3. března 2024

VÝBORNÝ JABLEČNÝ CHLEBÍČEK


Krásnou neděli moji milí :)

Dnes tady mám pro vás další recept na moc dobrý chlebíček a tentokrát jablíčkový. Já jsem si ty chlebíčky teď tak oblíbila a nejen já, ale naštěstí i celá rodina. Pro někoho, jako jsem já, tudíž pro nás, kdo moc nepeče, neodváží se do složitých moučníků a dezertů, je to vážně ideální. Takže pokud doma objevíte scvrklá, pomačkaná jablka, která už vážně nelákají ke svačince, mrkněte na tento článek. Chlebíček je opět příjemně vláčný, žádná dusivá buchta.

Suroviny:

300g oloupaných a nastrouhaných jablek
250g polohrubé mouky
60g mletých ořechů
150g cukru krupice
3 vejce
80g rozpuštěného másla
80ml mléka
1 prášek do pečiva
lžíce rumu
lžičku mleté skořice
hrst kandovaného ovoce nebo sekaných ořechů nebo obojí



Vejce s cukrem vyšleháme do pěny. Přidáme mléko, zchladlé, rozpuštěné máslo, jablka, kandované ovoce, ořechy. Přimícháme mouku s mletými ořechy, skořicí a kypřícím práškem nebo jedlou sodou. Ochutíme rumem, ale kdo nechce, nemusí. Těsto vlijeme do vymazané a vysypané formy a vložíme do vyhřáté trouby. Pečeme na 170 stupňů cca 60 minut. Záleží i na troubě, propečenost vyzkoušejte špejlí.





Chlebíček vydrží vláčný několik dní... Pokud ho ovšem nezblajznete :))

Dobrou chuť ♥

 


18 komentářů:

  1. Doma děláme banánový chlebíček, který taky vydrží být vláčný. Zkusíme i tento. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Banánový taky děláme :) A i tenhle s jablíčkama vydrží krásně vláčný :)

      Vymazat
  2. Šárko, mám recept zapsaný, jen na něj poslední dobou nedošlo. Jablka se loni neurodila, takže kupuji a většinou je prostě jen sníme. Dezerty s jablky mám moc ráda.
    Děkuji za připomenutí a přeji hezký zbytek neděle, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, taky mám ráda vše s jablíčky :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  3. Recept je zajímavý. My máme nejraději jablka ve štrůdlu. Také dělám "jablkáče(kynuté buchty s jablky) a mám recept na jeden koláč, kde se také jablka strouhají do těsta, ale ten manželovi moc "nejede", tak ho už nepeču. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, je fakt, že cokoliv s jablky je výborné :) Na štrůdlík se taky chystám. Měj se hezky :)

      Vymazat
  4. Šárko, moučníky, které mají v těstě strouhaná jablka, jsou krásně vláčné, mám je ráda. Peču něco podobného, ale bez ořechů, takže třeba příště vyzkouším vylepšení podle tebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ro je pravda s těmi jablky, ráda je dávám i do perníku, aby nebyl suchý. Měj se moc hezky :)

      Vymazat
  5. Ty jo, jablečný jsem ještě neviděla, super :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  6. To je recept i pro mě))) Rychlý a jednoduchý.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Šárko, u nás sladké bohužel moc nefrčí, ale vypadá to skvěle. Já s jablky zbožňuju klasický štrůdl - nejlépe ohřátý s kopečkem vanilkové zmrzliny bokem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabi, jak já závidím každému, kdo není na sladké :))) To bych potřebovala aspoň na nějakou dobu :). Jinak štrůdýlek ohřátý jsem měla teď v Pardubicích v kavárně u Bajera, jen místo zmrzliny šlehajda.

      Vymazat
  8. No tak ale buchtu s jablkama - to já můžu 😍 zrovna jsem pátrala po inspiraci na něco sladkého po obědě a tento recept se hodí dokonale😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeji, ať chutná, pokud budeš péct :) A děkuji za návštěvu.

      Vymazat
  9. Buchty s jablkama miluju😍 inu zorvna jste mi s receptem přišla do rány, pátrala jsem, co bych teď po obědě upekla jako sladkou tečku 😃

    OdpovědětVymazat