sobota 12. prosince 2015

Pečeme cukroví - škeble s ořechovou nádivkou


Přeji všem pěkný večer :)

Dnes vám přináším recept na ořechové škebličky, které patří také mezi velmi oblíbené cukroví u nás doma.

Takže jdeme hned na to :)

Recept na škeble s ořechovou nádivkou

180g hladké mouky
180g másla nebo hery... já používám máslo, při vykrajování se mi potom těsto vůbec nelepí
1 vejce
půl skořápky vody

Nádivka:
150g mletých ořechů
150g cukru krupice
1 celé vejce
2 žloutky

Z daných přísad si vypracujeme těsto a necháme v lednici odležet minimálně dvě hodiny. Před samotným pečením si připravíme nádivku. Z těsta vyválíme tenký plát a vykrajujeme kolečka. Já používám zubaté vykrajovátko, škebličky jsou s ním hezčí. Na vykrájená kolečka poklademe hrudku nádivky, kolečko přehneme a okraje přitlačíme. Pečeme ve vyhřáté troubě na 190 stupňů dorůžova. Nakonec obalujeme ve směsi moučkového a vanilkového cukru.







Mějte se krásně, pečte, ochutnávejte a užívejte si předvánoční pohody :)

Šárka ♥


4 komentáře:

  1. Jé, ty jsem měla vždycky tak ráda jako malá. Ta nádivka se jen umíchá? Nemusím bílky šlehat?
    blog Měj se ráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, nádivka je umíchaná, jsou tam dva žloutky a jedno celé vejce, jinak bílky nebo sníh ne. :) Taky je milujem :)

      Vymazat
  2. Strašně dlouho jsem nedávno přemýšlela, jak se toto cukroví jmenuje, protože jsem ho jako mladší měla neskutečně ráda stejně jako všechno ostatní s oříšky. :D Tak jsem ráda, že vím název, s mamkou rády vyzkoušíme. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou opravdu výborné. Taky mám ráda vše, co oříškové :-D

      Vymazat