čtvrtek 10. prosince 2015

Pečeme cukroví - vanilkové rohlíčky


Přeji všem krásný den :)
Dnes déšť vystřídalo sluníčko, tak je vše hned příjemnější. Už vás pohltila vánoční nálada? Daly jste se do pečení? Já myslím, že určitě už dávno, spousta z vás začíná už v listopadu. Já jsem tedy začala až včera.
Zadělala jsem si těsto na vanilkové rohlíčky, linecké a perníčky. Perníčky jsme nikdy nedělali, ale letos přišla dcera s tím, že si je upečeme. No, spíš, že si je upeču :) Ale zdobení ji nemine :-D Jen jsem zvědavá, jestli je opravdu budeme mít křehké hned od začátku, jak tvrdí recept a nezcepení nám. 

Dnes tedy vanilkové rohlíčky. Recept rozhodně nebude pro nikoho novinkou, ale i já se ráda podělím právě o ten svůj.

Co budete potřebovat?
My máme rohlíčky moc rádi, takže dělám větší dávku.

Recept na vanilkové rohlíčky

450g hladké mouky
330g másla nebo hery... já dělám z másla
150g moučkového cukru
220g mletých ořechů... většinou navážím a ještě malinko přidám, ořechy ni nezkazí, naopak
2 žloutky
kapku rumu... jen kdo chce

Mouku s cukrem prosijeme, promícháme s ořechy, přidáme změklý tuk, žloutky, kápneme trošku rumu a vypracujeme těsto, které dáme alespoň na dvě hodiny do lednice odležet. Já dávám raději přes noc. Potom už tvarujeme rohlíčky a pečeme dorůžova. Elektrická trouba na 180 stupňů. Obalujeme ve směsi moučkového a vanilkového cukru.





Jaké vánoční cukroví milujete nejvíc? Já právě asi ty vanilkové rohlíčky. Ale budu moc ráda, když se mi také pochlubíte do komentářů :)

Ahoj
Šárka ♥


10 komentářů:

  1. Môj najlepší a najobľúbenejší "koláč" :) Aj tento rok určite budem robiť :)
    Aďulik Sun

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to máš.pravdu. ja milujem vianočné pečenie, no najradsej mam maďarské perničky. teraz som si práve objednala zdobičku, tak sa teším, kedy sa do toho pustím :)

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju novú adventnú GIVEAWAY o knihu ako si vyrobiť Anjelikov

    OdpovědětVymazat
  3. Vanilkovým rozhlíčkům jsem přišla na chuť až nedávno, zato pořádně... A ty vaše se hodně podobají i těm našim, klasický recept :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vanilkové rohlíčky jsou prostě takový slaďoučký symbol vánoc :)

      Vymazat