neděle 10. ledna 2016

Fotočlánek o mých milovaných orchidejích


Přeji všem krásnou neděli :)
Všichni jste již určitě po obědě, u nás je naopak dnes velké zpoždění. Ovšem nikdo nenaléhá, manžel není doma, dcera se připravuje na zítřejší zkoušku a nemá na jídlo ani pomyšlení a syn dospává noc. Ale maso už bude dopečené, špenát je hotov a bramborový knedlík se chystá :)

Mezitím vám ještě stihnu vytvořit příspěvek o svých oblíbených orchidejích. Nejsem žádná velká sběratelka, mám deset vděčných Phalaneopsisů, které nevyžadují žádnou extra péči a odměňují vás téměř nepřetržitým kvetením, dvě rodu Miltoniopsis, které se mi asi nikdy už ke květu nepodaří přimět a jednu Cattleyu, která mi po odkvětu zatím poupata podruhé také nenasadila.

Z deseti „phalíků“ mi jich nyní kvete osm. Pět mi jich dělá radost v kuchyni.
Čtyři zdobí okenní parapet.




Tato je ve skutečnosti mnohem tmavší, vínová, tady vypadá spíš jako růžová.


Bílá patří mezi moje oblíbené... je to něžnost sama :)


Tato sladce růžová je moje úplně první, mám ji asi tři roky, myslím. Bez jedné menší přestávky kvete nepřetržitě. Ale bude potřebovat přesadit a omladit, už se mi úplně vyvrací z květináče.


A tuto krásku mám na stole.


Jednu mám v ložnici spolu se dvěma, které právě odpočívají a nekvetou.



Další mám u dcerky v pokoji. Je to menší druh. Kvete mi momentálně docela dlouho, takže kvítek je už trošku bledší, jinak čerstvě po rozpuku má barvu krásně zelinkavou. Adoptovala jsem ji od kamarádky totálně přelitou, prorostlou mechem, tak jsem byla ráda, že se mi ji podařilo zachránit. Vykvetla mi za odměnu už podruhé.


A jednu mám v obýváku. Až odstrojíme stromeček, tak se jich do pokoje nastěhuje víc :)


A toto jsou zmíněné krásky, které už mi asi, bohužel, nikdy nevykvetou. Prostě to s nimi asi neumím. Miltoniopsis je choulostivá na zálivku, nesmí přeschnout, ani mít kořenový bal neustále úplně mokrý, což se mi asi tak úplně vychytat nedaří. 
S Cattleyou mám stejný problém, ještě ji v létě zkusím letnit a uvidím, jestli se jí nepovede nasadit na květ.


Tak to je všechno o mých kráskách, které mi zdobí byt a dělají mi radost. Než jsem dopsala příspěvek, stihly jsme se s dcerou naobědvat :)

Pokud je mezi vámi také nějaký milovník orchidejí, budu ráda třeba i za radu, doporučení, hlavně co se těch posledních dvou druhů týká.

Mějte se krásně a užijte si zbytek nedělního dne :)

Šárka ♥

8 komentářů:

  1. Šárko máte nádherné orchideje. Také je mám moc ráda a v poslední době zjišťuji, že jsou to skoro jediné květiny, které nezahubím a znova mi vykvetou. Teď jsem článek jen prolítla, večer si ho přečtu celý. Radu bohužel žádnou nemám. U nás kytky zalévá manžel a já chodím druhý den a vylévám z nich vodu. Jsem přesvědčená, že by byl ideální pěstitel rýže. Všechno podle něj musí stát ve vodě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Sabino :) S tou rýží jste mě rozesmála :-D Mně vyhovuje u těch phalíků, že je jednou za 14 dní, v létě tak asi jednou za 7-10 dní, ponořím na několik hodin do vody, někdy pohnojím, ale přiznám se, že to dost zanedbávám, a jiná péče není potřeba a kvetou a kvetou :) Ale s těmi jinými druhy si nevím rady, tak asi zůstanu jen u těch phalů. Je tolik krásných květů, barev :)

      Vymazat
  2. Úžasné fotky, vím, že orchiše miluješ, a je to na nich vidět :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Máš úžasný foťák, zaostřovat se svou zrcadlovkou se teprve učím...já mám nejraději gardénie, voní tak...krémově nebo jak to popsat :)
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já fotím jen obyčejným kompaktem, zrcadlovka je můj sen. Takže většinou si fotky trošku upravím, protože mám ráda kontrast a sytější barvy a z foťáku mám fotky dost nevýrazné.

      Vymazat