sobota 26. srpna 2017

České filmy mě baví #3


Krásný den vám všem :)

Po nějaké době jsem si řekla, že bych mohla zase sepsat článek s tipy na český film. Což mi připomíná, že jsem strašně dlouho nebyla v kině. A to jde právě nový český film Po strništi bos a já vím, že se na něj stejně nedostanu. No, co se dá dělat, podívám se na něj později.

I televizi sleduji hodně málo, v podstatě vůbec. Jen si tak čas od času s manželem sedneme, dáme vínko a pustíme si nějaký film, který chceme právě vidět a ne, který nám naservíruje TV. Ale moc takových chvil není, ovšem se zimou určitě přijdou a už mám seznam filmů, které bych chtěla shlédnout.

A na co jsme se tedy dívali v posledních měsících?

Jednu chvíli jsme si asi nějak oblíbili Ondru Vetchého, protože hrál skoro v každém filmu, na který jsme se koukali. Nakonec... Je to skvělý herec, o tom žádná.

Příběh kmotra
Film chtěl vidět spíš manžel, ale ani já jsem nakonec jeho shlédnutí nelitovala. Sice jsem občas něčemu nerozuměla, holt svět politiky, veksláků a podobně mi není zas tak blízký ☻ Ale i tak jsem si ho užila a bylo to hodně zajímavé.

Obsah:
Pokud Vám reformy za posledních dvacet let připadaly pomalé, pak vězte, že tu byla skupina  lidí, která považovala tempo těchto let za překotné. Jediné, čeho tito lidé v začátku opravdu litovali,  bylo, že nejvyšší nominální hodnota bankovek byla 500 korun a že tedy balíky, se kterými zacházeli,  byly velmi neskladné. Peníze byly zkrátka úplně všude.
Příběh Kmotra je inspirován bestsellerem Jaroslava  Kmenty „Kmotr Mrázek". Popisuje vzestup a pád člověka, který se od kšeftu s digitálními hodinkami  posunul až na pozici šedé eminence české politiky. Ve filmu Příběh Kmotra se střetnou dva světy - víra v právo silnějšího a chytřejšího a víra ve spravedlnost. Touha po úspěchu reprezentovaném materiálním bohatstvím a touha sloužit dobru, právu a zásadám civilizované společnosti. Budeme sledovat strhující souboj představitele zákona a pořádku s člověkem, který řád přizpůsobuje svým vlastním potřebám. Policista Cajthaml (Lukáš Vaculík) je celý život na stopě Kmotrovi (Ondřej Vetchý). Sleduje Kmotrovu láskyplnou péči o rodinu, jeho starost o její zajištění a jeho postupnou cestu k moci. Posedlý svou pravdou, obětuje policista vlastní soukromý život, přičemž sleduje rodinnou idylu muže na druhé straně barikády. Vliv  jeho protivníka vzrůstá natolik, že dokáže narušit i struktury na straně zákona a nakonec Cajthamla připraví o jeho postavení a práci. Ten přesto s buldočí vytrvalostí věří v řád a spravedlnost napříč politickými systémy, kterými během svého honu projde. Postava kapitána Cajthamla je holdem policistům, kteří neztratili víru v to, že spravedlnost má zvítězit. Ta nakonec i v našem příběhu zvítězí, neboť Příběh Kmotra je důkazem platnosti úsloví: „S čím kdo zachází, s tím také schází."




Pohádky pro Emmu
... opět v hlavní roli Ondřej Vetchý. Moc pěkný příběh malé holčičky, která ztratí maminku a otec se objeví až za hranicemi. Navíc s dětmi nemá absolutně žádné zkušenosti. Chvílemi mi ten film připadal jak vystřižený z americké produkce, ale ani mi to nevadilo a bavila jsem se.

Obsah:
Petr Miller pracuje již řadu let pro imigrační úřad v Londýně. Zaběhaný rytmus jeho života jednoho dne přeruší podivný telefonát z Prahy. V nemocnici leží po autonehodě svobodná matka, která ho v případě nouze uvedla jako opatrovníka svého dítěte. Ema je totiž jeho dcera. Petr je naprosto šokován. Musí jít o nějaký omyl. Nemá děti a ani netouží je mít. Přesto nedokáže nad situací jen tak mávnout rukou. Co když je Ema opravdu jeho dcera a on je její jediná šance, jak se vyhnout dětskému domovu? Chlapovi, který byl do padesáti let zvyklý žít sám a rozhodně si nechce komplikovat život emocemi, převrátí soužití s osmiletou holčičkou život doslova vzhůru nohama. A navíc je mu v patách nesmlouvavá sociální pracovnice, a tak Petr musí učinit zásadní rozhodnutí: Pokud se chce stát právoplatným rodičem, je nutné najít pro Emu matku! Ve stejné chvíli se seznamuje s Marií, která podobně jako Petr žije pro svou práci a téměř ztratila naději na to, že ji potkají obyčejné radosti života. Marie se rozhodne oběma pomoci. Je třeba nemilosrdné úřednici předložit uvěřitelnou historku. Začíná hra na lásku... Ale jak skončí? I zázraky se občas dějí.




Naposledy jsme tento týden koukali na Všechno nebo nic. Příjemné herecké obsazení, a přestože právě tento film beru jako obrovské klišé, ve své podstatě se mi docela líbil. Nechyběl humor ani dojemné scény :) Takže proč ne... Díky vtipným scénám ho zvládl i manžel ☻

Obsah:
Linda a Vanda jsou pohledné třicítky, nerozlučné kamarádky a taky spolumajitelky malého knihkupectví v centru města. Linda je rozvedená, vzdělaná, praktická, má malou dceru a pocit zodpovědnosti. Ten naopak chybí Vandě, svobodné, veselé, nezávislé krásce, která sice muže přitahuje jako magnet, ale její živelnosti žádný nestačí. A tak hledá toho pravého. Aktivně. V obchodě s nimi pracuje Edo, který taky touží po lásce na věky věků, ale jako plachý, citlivý a introvertní gay to má těžké. Životy téhle trojice nakonec stejně zamotá několik mužů. Lindě charismatický developer Jakub, který není tím, kým se zdá být. Vandě bývalý profesor z vysoké školy Aladar, jehož je ochotná si vzít, "protože ji má rád". A Edo se už zase přizpůsobuje dalšímu příteli, Leovi... Nakonec ale všechno dopadne úplně jinak, než všichni čekali.




A nakonec ještě zmíním jeden film, který jsem viděla už před pár lety a sice Nevinnost. Opět v hlavní roli s Ondřejem Vetchým, aby se to nepletlo ☻ Jak se vám ze dne na den dokáže zhroutit váš běžný život? Jo, tenhle film doporučuji, přestože si už úplně nevybavuji detaily. Ale rozhodně za shlédnutí stojí.

Obsah:
Lásky se nikdy nezbavíš.
Cesta z vrcholu na absolutní dno může být velmi rychlá. Někdy stačí jediná věta a všechno, co jste dosud budovali, se zhroutí jako domeček z karet. Uznávaný lékař, milovaný otec a manžel, čelí obvinění z velmi těžkého zločinu. Ze dne na den vyměnil dobrou adresu za celu ve vazební věznici, odkud se nevina prokazuje hodně těžko, zvlášť, když protistraně pomáhá člověk, který může být motivován osobní pomstou. Pravda prý nakonec vždycky zvítězí nad lží a nenávistí. Někdy ani to ale nemusí znamenat vítězství. Někdy je to jen přestávka před dalším, mnohem náročnějším zápasem. Zvlášť, když ve snaze zachránit se obětujete tajemství, která měla zůstat navždy skrytá, protože jsou pro vás i pro vaše okolí příliš nebezpečná.




Co vy a český film? Sledujete a nebo dáváte přednost zahraničním? A pokud jste poslední dobou shlédli něco hodně zajímavého, určitě mi dejte tip :) Klidně i na zahraniční film, pokud nepůjde o americký doják.

Vaše Šárka ♥

6 komentářů:

  1. Super tipy, z výše zmíněných jsem viděla pouze Příběh kmotra, ostatní bohužel neznám, ale určitě na ně mrknu :-) Mně se hodně líbil film Pojedeme k moři, docela jsem dostala chuť si jej pustit :-) Jinak jsme s přítelem loni shlédli slovenský film Tak fajn! který nás zaujal svým námětem nepodařené dovolené v Chorvatsku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pojedeme k moři je skvělý :) Tak fajn! asi vůbec neznám, mrknu na ČSFD. Díky za tip :)

      Vymazat
  2. Šárko, české filmy máme rádi a rádi na ně chodíme do kina. Všechny zmiňované jsme s manželem viděli a zrovna jsme na všech byli v kině s kamarády. Pak si zajdeme posedět na pivko čí vínečko a povídáme si o dojmech z filmu a samozřejmě probereme i další záležitosti. :o)
    Měj se krásně. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My právě to kino hodně zanedbáváme, ani už nevím, na čem jsme byli naposled. A přitom je to škoda, je to zas něco jiného, než koukat doma. Musíme to napravit :)
      Měj se krásně, Dáši :)

      Vymazat
  3. Já mám ráda starší českí filmy. Se Svěrákem, Sovákem, Menšíkem a další. K novým filmům nevím co řící, nějak se mi nelíbí, nenadchly mě. Ale i tak se mezi nimi najdou favorité jako například Líbáš jako bůh/Ďábel, Román pro ženy a nebo Bathory,
    Spíše mám ráda české kriminální seiály a nemyslím tím, nekonečné seriály :D Ale třeba Rapl, Labyrint, Pustina a další :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staré filmy mám taky ráda a ty hodně staré - s Mandlovou, Ferbasovou, Baarovou, Novým, Haasem atd. ještě radši. Ráda se někdy přenesu do klidnější doby. A naprosto zbožňuji černobílý seriál Taková normální rodinka. A k těm krimi, hodně jsem už žádný neviděla. Ale když je řeč o Raplovi, moc mě bavil Cirkus Bukowski. Labyrint jsem taky sledovala, alespoň ty počáteční díly. Nevím, jestli už nejsou nějaké nové. A z těch současných... určitě se dá vybrat, ale taky je z toho spoustu na nic. Mám doma ještě řádku filmů na shlédnutí, hodně i z války - Lidice, Habermannův mlýn, Colette... Jsou to všechno teda koprodukční, ale to už není podstatné. věřím, že u nich vedle nešlápnu. Ale musím na ně mít náladu. A hodně mě láká Poslední vlak - koprodukce ČR, Německo, ale prý je to dost masakr, takže zatím jsem nedostala odvahu.

      Vymazat