pondělí 15. ledna 2024

VÁNOČNÍ OHLÉDNUTÍ

Krásný den vám všem :)

Úplně na začátku bych vám chtěla popřát hlavně hodně zdraví, štěstí, pohody, lásky a úspěchů v novém roce 2024. Ať se vám daří a starostí je poskrovnu. Protože sem tam nějaké asi být musí, abychom si vážili toho krásného a pohodového, co na oplátku přichází. A také bych vám chtěla poděkovat za návštěvy na mém blogu, za vaše komentáře, dělají mi velkou radost. A doufám, že se zde budeme setkávat takto i letos.

Teď už můžeme přejít k tématu dnešního článku a tím jsou vánoce. Miluju vánoční svátky a ještě asi víc než samotné svátky, tak dobu předvánoční, adventní. Letos jsem si toto období opravdu užila, protože jsem nechodila do práce (více v dalším článku, který chystám). Když pracujete v obchodě, vánoce kolem vás proletí, ani nevíte jak. 

Jelikož jsem tedy měla čas, pomalu jsem si začala dělat vánoční výzdobu už chvíli před adventem. Měla jsem možnost navštívit i spoustu obchůdků s dekoracemi a toho jsem taky náležitě využila a doplnila zásobičky. A hlavně... Byl také čas navštívit adventní trhy a v poklidu si je vychutnat.

Ještě před adventem jsme se byli podívat na trzích na zámku Karlova Koruna v Chlumci nad Cidlinou. Čekala jsem to tam asi trošku větší, ale i tak to bylo příjemné.



Tohle byla nádhera, škoda, že bílo nevydrželo až do vánoc.


Na rozsvícení vánočního stromečku do Pardubic jezdíme v podstatě pravidelně, vynechala jsem vždy jen kvůli případné směně v práci. A tentokrát se mi to celé moc líbilo v porovnání s předešlým rokem. Byla jsem s dcerou, chumelilo, program byl fajn, poslechly jsme si pana Vágnera, daly punč, rozsvícení stromečku bylo snad na sekundu přesně, se sněhem to mělo všechno tak jinou a magickou atmosféru. Došly jsme se podívat i do Gočárových mlýnů a opravdu jsme si to skvěle užily. Jen fotky nejsou úplně kvalitní, jak chumelilo :))




Poprvé jsme se letos zajeli podívat na rozsvícení stromečku do Kutné Hory. Vlastně jsme tam nikdy v zimě nebyli a už vůbec jsem si nikdy neprošla Kutnou Horu zasněženou. Takže to bylo moc krásné. U katedrály bylo málo lidí, protože se všichni už shromažďovali na náměstí u stromečku, takže jsem se mohla kochat. A Kutná Hora měla tedy bezkonkurenční punč, nikde jsem neměla lepší.




No a nemohli jsme samozřejmě vynechat vánoční Prahu. Ovšem poprvé jsme se zašli podívat na trhy na Náměstí Míru. A tam se nám moc líbilo. Není to tolik komerční jako na Staromáku, stánky mají rozmanitý sortiment, sehnali byste tam opravdu i pěkné dárečky, není to jen o jídle a pití. Takže za rok (vlastně už letos) určitě zase v první řadě na Mírák.



A od Náměstí Míru jsme pokračovali přes Václavák na Staroměstské náměstí a užili si pěkné odpoledne. 




Vánoční strom u nás v Přelouči. 


A teď už se pojďme podívat k nám domů :)






Nechtěla jsem pořizovat louskáčky, no... Nakonec mám tři :)))  Kostelík přinesl Ježíšek ♥





Běžně si na kýče právě nepotrpím, ovšem vánoce, to je jiná :)) Takže jsem si letos zase přikoupila nějakou tu bláznivou ozdobu :))



Manžel si ještě 22. prosince odskočil na operaci s ramenem. Takže jsem se modlila, aby se nic nepřihodilo a šel 23. domů. Moje nervy :)) A vítání muselo být, protože páníček byl celých 2,5 dne pryč :))


Plánovala jsem zkusit poprvé vánočku, ale nakonec jsem to nestihla, takže opět kupovaná. Nevadí...



Někdo musel ty dárky hlídat ♥









Štědrý den jednoho vážně zmůže :))


Jeden z dárečků... Porcelán Villeroy Boch ♥


Jako já tam snad nedosáhnu nebo co :))


Musela proběhnout také pořádná procházka mezi svátky, abychom jen nekynuli. Tak jsme vyrazili k Labi.



Silvestr jsme strávili doma a nejen proto, že manžel byl po operaci. Nenechali bychom pejska samotného. Rachejtlí se sice nebojí, ale člověk nikdy neví, kdy se to může změnit. Navíc já tenhle den v roce nemám vůbec ráda.



Tak to je z našich vánoc všechno. Další vánoční dárečky vám ukážu ještě třeba v rámci nákupů v některém z dalších článků. 
A jak jste si užili vánoce vy? Doufám že v pohodě a hlavně ve zdraví. Já vánoce naštěstí přežila, ale nějaký moribundus mě skolil přesně týden od Silvestra.

Mějte se krásně,
vaše Šárka

16 komentářů:

  1. Šárko, to je naprosto ucelené ohlédnutí za Vánocemi. je vidět, jak jste si je celá rodina užili v klidu a pohodě. Krásné výlety, pohoda doma, dobroty, roztomilý pejsek.
    I u nás byly pohodové Vánoce, děti se mi pohybují v okolí FF a tak jsem si užívala to štěstí, že je mám doma, živé a zdravé.
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, člověk si má vážit těchto okamžiků, protože to není vůbec samozřejmost. Moc díky Heli a měj se hezky 😊

      Vymazat
  2. Šárko, to je super reportáž, jak ty návštěvy v Pardubicích, Kutné Hoře a Praze, tak u vás doma. Jste hezcí lidé a máte do doma vymazlené. Ať se ti i nadále daří. Jiřina z N.
    Jen ta operace, auuu.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké " ohlédnutí". Kutná Hora ve večerním světle je fakt TOP!!! Doma jsi to měla moc hezky nazdobené a příjemné. Je to domov a o tom to je. Přeji Ti krásné a pohodové dny hlavně ve zdraví

    OdpovědětVymazat
  4. Taky mám ráda spíše předvánoční čas, proto jsem letos poprvé v životě ozdobila stromek už týden před Vánoci. Běžně ho zdobím 23. 12. večer.
    Tvoje výzdoba je krásná. Ty domečky a dřevěné stromečky a......prostě všechno :-)
    Krásný rok ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, moc děkuji. My už pár let zdobíme stromeček tak v rozmezí 15.-18. prosince, abychom si ho víc užili. Měj se krásně 😊

      Vymazat
  5. Krásné ohlédnutí za Vánoci :).

    OdpovědětVymazat
  6. Šárko, moc pěkné vánoční ohlédnutí a super fotky (zvlášť zasněžená osvětlená sv. Barbora je skvělá). Já na vánočních trzích letos nebyla (jen jsem si prošla Staromák ráno cestou do práce), ale souhlasím, že na Míráku jsou vánoční trhy moc pěkné, takové komornější a mívají tam i hezký sortiment - takový mix dárků a jídla.
    Jinak musím říci, že na fotce z Pardubic vypadáš jako sestra své dcery :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Šárko, máš moc krásnou a zdá se, že i veselou rodinu. Vánoce u vás musí být příjemným zážitkem. Mlýny bych letos v Pardubicích též ráda navštívila. Vše nejlepší do nového roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, musím říct, že jsme se letos o Štědrém večeru fakt zasmáli :) A děkuji :)

      Vymazat
  8. Hezké ohlédnutí. Je dobře, že jste si vánoce užili. My jsme svátky také přežili ve zdraví. kazilo to jen to, že jsem o vánocích musela do práce. Což bych i nějak překousla. Ale slíbili, že když se všechno stihne, tak v pátek 29. můžeme být doma. Stihlo se. A stejně nám vedoucí ve čtvrtek půl hodiny před koncem směny řekl, že se stejně jde, když měl člověk už naplánované nějaké věci... no já si to budu pamatovat.
    Ale abych nebyla zbytečně negativní. Líbí se mi tvé fotky. Dýchá z nich taková slavnostní atmosféra. A máte moc hezkého pejska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by mě teda taky hodně rozladilo takové chování. Jinak moc děkuji, pejsek je naše zlatíčko :)

      Vymazat