čtvrtek 22. října 2015

Zeleninový salát s uzeným tofu a hořčicovo-medovou zálivkou

Přeji krásný večer všem, především milovníkům zeleninových salátů.


Dnes jsem poprvé vyzkoušela tofu a chtěla bych se s vámi podělit o recept na jeden lahodný salát. Nejdřív jsem projížděla recepty na internetu, pak jsem si ale řekla, že ho udělám podle své chuti.

Trošku jsem z tofu měla strach, koupila jsem uzené, přece jen jsem sázela na to, že bude mít „nějakou chuť a mělo. Nakonec jsem si opravdu pochutnala.

A co budete na salát potřebovat?

Dělala jsem ho v podstatě od oka a řekla bych, že mám porcí tak na šest menších talířků.

ledový salát - půl hlávky
dvě rajčata
půl okurky
několik ředkviček
půl žluté papriky
půl červené papriky
balíček uzeného tofu

na zálivku:
olivový olej
plnotučná hořčice
med
citronová šťáva
pepř
(sůl)


Sůl jsem dala do závorky, protože já jsem ji třeba nepoužila. Uzené tofu trochu slané je a do zálivky jsem ji zkrátka vůbec nepotřebovala.

Salát natrháte na menší kousky, rajčátka, okurku a papriku na kostičky, ředkvičky na kolečka. Uzené tofu není potřeba tepelně opracovávat, ale já jsem ho přece jen pokrájené na kostičky krátce orestovala na pánvi s kapkou olivového oleje a nechala vychladnout. Všechny suroviny lehce promícháte.

Z olivového oleje, hořčice, medu a citronové šťávy vyšleháte zálivku. Podle chuti pepř, sůl.

Přeji všem dobrou chuť :)




Žádné komentáře:

Okomentovat