pátek 21. června 2024

VÝTEČNÁ BÁBOVKA Z NOVÉ FORMY

Krásný, tropický pátek :)

Dnes mám pro vás jeden jednoduchý a rychlý recept na bábovku. Díky spolupráci s e-shopem Denis Henry jsem si mohla vybrat něco pěkného do domácnosti a moje volba padla mimo jiné na krásnou formu Nordic Ware. Kdo peče, tak formy této značky určitě zná. Objednala jsem si formu Královská lilie a tvarově je opravdu moc hezká. Bábovka se z ní krásně vyklopila, doslova mi vyklouzla. Byla jsem nadšená, že jsem se nemusela trápit nějakým poškozeným, polámaným výsledkem.


A jdeme tedy na recept.

SUROVINY

250g polohrubé mouky
180g cukru krupice
1 vanilkový cukr
1/2 prášku do pečiva
špetka soli
125ml oleje
125ml vody
4 vejce
kakao



Žloutky vyšleháme s cukrem, vanilkovým cukrem, přidáme olej, vodu, prošleháme. Přidáme mouku s kypřícím práškem, opět zašleháme. Nakonec jemně vmícháme sníh z bílků a špetky soli. Do jedné třetiny těsta přidáme kakao. Formu vystříkáme olejem, vysypeme, vlijeme do ní nejprve světlé těsto a poté kakaové. Pečeme ve vyhřáté troubě na 160 stupňů asi hodinku. Necháme zchladnout a vyklopíme. Nakonec pocukrujeme a můžeme podávat ke kávě. Bábovka je nadýchaná a vláčná. My jí doma říkali olejovka.




Spolu s bábovkou jsem si ještě v rámci domluvené částky vybrala sadu tří dóz do mrazáku značky Westmark. Dózy na potraviny se hodí vždycky a obdélníkové na uskladnění potravin obzvlášť. Jsou vhodné do teplot -20 až +70 stupňů. Rozhodně ve své domácnosti využívám neustále.


Jinak pár slov k e-shopu. E-shop Denis Henry je přehledný, objednat na něm můžete spoustu produktů do domácnosti od nádobí, přes pánve, nože, pečící formy až třeba právě po dózy na uskladňování potravin. Dodání bylo velice rychlé a zboží přišlo v naprostém pořádku.

A to je pro dnešní článek všechno. Napište mi, zda máte nějakou svou oblíbenou bábovku, kterou  pečete nejčastěji. A také mi můžete prozradit, jaké formy na bábovky vám vyhovují nejvíce.

Nakonec bych chtěla poděkovat Veronice Krakešové za zprostředkování této milé spolupráce.

Krásný den vám všem ♥

Šárka ♥

17 komentářů:

  1. Šárko, bábovku dělám hodně podobnou, my jí doma říkáme "hrnková", je u nás taky oblíbená. Jinak mám ráda i tvarohovou. Z e-shopu Denis Henry mám krásnou mísu - používám ji hlavně na bramborový salát. Ty sis formu vybrala dobře - ten tvar se mi hodně líbí.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji 🙂 Tvarohovou bych mohla taky vyzkoušet, tak mám na příště tip 🙂

      Vymazat
  2. Mám podobnou formu a jsem z ní nadšená)))
    Hezký víkend a díky za recept.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné forma a to, co z ní vyklouzlo jsem obdivovala už na IG.
    Šárko, bábovka je opravdu jako malovaná!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Šárko forma vypadá moc pěkně. Podobný recept na bábovku mám, jen místo vody dávám mléko a mám to na přepočtené hrníčky. Také dělám šlehačkovou, kde se místo oleje a mléka dá 1 celá šlehačka 250 ml. Tam jsou to:
    4 vejce, hrnek cukru, 1 vanilkový cukr, dva hrnky polohrubé mouky, 1 prášek do pečiva, 1 smetanu ke šlehání 250 ml. Pro mramorovanou se část těsta promíchá se lžicí kakaa. Dobrou chuť.

    OdpovědětVymazat
  5. Forma se mi moc líbí.Mám klasickou ještě po mamince a chtělo by to změnu.Recept mám asi podobný,akorát tam dávám zakysanou smetanu.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji, já myslím, že všechny máme podobný recept na nějakou tu dvoubarevnou bábovku 🙂 Hlavně, že nám všem chutná. A tak třeba dát tip, že by se nějaká forma hodila k vánocům nebo narozeninám? 😉 Měj se moc hezky.

      Vymazat
  6. To zas bude kilo navrch - bábovka je u mne nejlepší, co znám z masa - my to máme s manželem, Šárko, rozdělené, on nejraději řízek mezi dvěma řízky a já mramorovou bábovku. Formy mám samé staré, kameninové, sbírala jsem je. Hrníčkové recepty mám nejraději.
    Brzy si k tobě zase přijdu pochutnat - Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já taky raději tu bábovku, manžel obojí, jak řízek tak bábovku :))) Krásnou neděli a děkuji za tvé návštěvy 🌞

      Vymazat
  7. Bábovka jako malovaná. Forma se mi moc líbí.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Bábovka vypadá skvěle. Forma je krásná. Máme doma podobnou od stejné značky - peče se v ní samo. 🙂
    Hezkou neděli, Šári.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásná forma i bábovka, já mám od NW formu ve tvaru chaloupky a je super :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherná forma a parádní bábovka, moc děkuji za tip, vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat