čtvrtek 17. prosince 2015

Pečeme cukroví - linecké


Přeji vám všem krásný čtvrteční den :)

Dnes vám přináším recept na klasické linecké cukroví, které opravdu netřeba nijak představovat. jako malá jsme ho neměla moc ráda, ale nyní patří mezi mé oblíbené druhy. A bez lineckého cukroví, stejně jako bez vanilkových rohlíčků, by to přece nebyly ty pravé vánoce. 

Recept na linecké cukroví

400g hladké mouky
300g másla nebo Hery
180g moučkového cukru
trošku vanilkového cukru
2 žloutky
trochu citronové kúry - někdy dám, někdy ne

Z uvedených surovin si připravíme těsto a necháme alespoň dvě hodiny v lednici odležet. Poté z těsta vyválíme plát a vykrajujeme tvary, které se nám líbí :) Pečeme ve vyhřáté troubě na 180 stupňů dorůžova. Nakonec slepujeme marmeládou, nejlépe se hodí nějaká kyselejší.





Máte rádi linecké cukroví? Nebo máte jiný oblíbený druh? Pochlubte se :)

Já dnes odpoledne ještě vyrážím nakupovat dárky. Jsem ostuda, že si to nechávám na poslední chvíli, ale jaksi to tak vyšlo... i z finančních důvodů.
Ale to vůbec nevadí. Budou dárečky, bude cukroví, pohádky, kapr a salát... já už se tak těším.

Mějte se krásně, užívejte si předvánoční pohodu a nehoňte se :)

Šárka ♥



8 komentářů:

  1. Zase mi děláte chutě. :) I když nejraději mám nugátové košíčky, které budu dodělávat zítra. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nugátové košíčky znějí také lákavě, ale ty asi neznám :)

      Vymazat
  2. Milujem tieto koláčiky :3 Ja sa čoskoro chystám piecť medovníčky

    Nicolette Lear

    OdpovědětVymazat
  3. Linecké sú jedny z mojich najobľúbenejších koláčikov ♥

    Prajem príjemné prežitie vianočných sviatkov. | Gabrielle
    ♡ Bio and natural cosmetics ♡
    ♡ christmas giveaway | Realash - lash enhancer ♡

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem jako dítě neměla ráda linecké, teď je to jeden z mých nejoblíbenějších druhů cukroví :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pinky, mám to přesně tak. Jako dítěti mi to vůbec nic neříkalo, teď si bez nich vánoce nedokážu představit :)

      Vymazat