středa 23. prosince 2015

Pečeme cukroví - ořechové dortíčky


Tak koukám, že je právě půlnoc. Před chvílí jsem dobalila dárky, ještě mi nějaké zbyly, tak ty musím dobalit zítra. Každý rok si říkám, že si vše budu dělat včas, abych se nehonila a třeba už toho třiadvacátého si sedla se svařáčkem k pohádce... no rozhodně to hrozit nebude :-D 

Dnes tady mám pro vás recept na ořechové dortíčky slepované krémem.

Recept na ořechové dortíčky

400g hladké mouky
260g másla nebo Hery
120g moučkového cukru
80g mletých ořechů
2 žloutky
lžička vanilkového cukru
trošku kakaa - dala jsem velmi málo
trochu citronové kůry

Krém:
250g másla
podle chuti moučkový cukr, mleté ořechy a rum... dělám od oka :)

Poleva:
čokoláda na vaření
100% tuk - Omega, Iva, Lukana

na 100g čokolády 50g tuku

Z uvedených surovin si připravíme těsto a necháme alespoň dvě hodiny v lednici odpočinout. Poté vyválíme plát a vykrajujeme kolečka. Pečeme při 180 stupních dorůžova. Kolečka slepujeme krémem, poléváme čokoládou a zdobíme například půlkou ořechu, mandlí... jak je nám libo :)






Já vám přeji dobrou noc a půjdu do peřin, ráno bude budíček asi dosti brzký :)

Šárka ♥



2 komentáře: