pondělí 19. června 2017

Úplně jednoduchý jahodovo-borůvkový koláč ze špaldové mouky


Krásný začátek nového týdne vám všem :)

Sezóna jahod je v plném proudu, takže i u nás se vaří jahodové knedlíky, mixují koktejly a cpeme prostě jahody do všeho, kam se to hodí. Já jsem si konečně koupila koláčovou formu a mohlo by to znamenat, že budu péct častěji, protože přece jen plech je moc velký, ale koláčová forma tak akorát na pár kousků ke kávě pro rodinku. A to mi vyhovuje.

Dnes mám pro vás recept na jednoduchý koláč s jahodami a borůvkami. Objevila jsem ho zde jako koláč švestkový, ale upravila jsem si ho dle sebe.


A co budete potřebovat?

Suroviny
pochopitelně jahody... nešetřete
přidala jsem ještě borůvky... volba ovoce je čistě na vás
hrnek celozrnné špaldové mouky
hrnek hladké špaldové mouky
hrnek mléka
trošku třtinového cukru (dala jsem opravdu trošičku, protože je cukr ještě v posypce)
1/2 kypřícího prášku bez fosfátů

Na posypku
větší lžíci másla
cukr a mouku od oka ☻




Z předepsaných surovin vypracujeme těsto a vlijeme do vymazané a vysypané koláčové formy. Poklademe vrstvou jahod a borůvek, zasypeme posypkou a vložíme do trouby vyhřáté na 180-200 stupňů. Pekla jsem asi 45 minut. A můžeme mlsat. Miluju rychlé a jednoduché pečení ☻

Dobrou chuť ♥

6 komentářů:

  1. Koláčů s posypkou není nikdy dost :-) a ještě se sezónním ovocem, asi ho vyzkouším :-) D.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá krásně :) Mám jahody v lednici, tak si ho asi taky upeču ^^ :)


    OdpovědětVymazat
  3. To vyzerá tak lahodne, že som si myslela, že sa zakusnem rovno do obrazovky ❀

    ❀ Blog de la Licorne ❀

    OdpovědětVymazat