neděle 17. září 2017

Raději přírodní kosmetiku?


Krásný den vám všem :)

Když navážu hned na svou otázku v názvu článku, odpovím si ANO. Poslední dobou na mě totiž vyskakují různé články o šíleném složení kosmetických produktů, naposledy zrovna o nebezpečném mastku, že jsem o tom začala opravdu přemýšlet. Samozřejmě mě to nevyděsilo natolik, že bych okamžitě udělala nálet na koupelnu a vyházela všechnu chemickou kosmetiku. Třeba klasický antiperspirant nebudu moct oželet nikdy. Ale vše s rozumem. Jistě je pravda v tom, že nám různé ropné látky a podobné „obludy“ na zdraví nepřidají, naopak. Říkám si, že naše bábinky na sebe nematlaly tuny zkrášlovadel a rozhodně byly zdravější. Samozřejmě to není jen o kosmetice, ale to už bych zabrousila zase trošku do jiné sféry. Proč se však těm chemikáliím nevyhnout a nepoužívat produkty, které je obsahují v minimální míře anebo vůbec? Samozřejmě je přírodní kosmetika dražší, za zdraví si holt připlatíme. Ale ne vždy je to pravidlem a ne vždy musíme sahat hluboko do peněženky.

Jistě spoustu z vás objevilo značku Bione Cosmetics. Jde o českou značku. Nebudu se tady o ní rozepisovat nijak detailně, vše si můžete najít na stránkách. Jen krátká citace z oficiálních stránek... 

BIONE COSMETICS je kosmetika je šetrná jak k uživatelům, tak k přírodě. Již dávno jsme z kosmetiky odstranili všechny všeobecné nežádoucí složky, které jsou nepříznivé, jak z hlediska dermatologického, tak i ekologického. Tato snaha nás postupně přivedla až k výrobkům vysoce ekologických, označených BIO, které neobsahují žádné ropné produkty, žádné silikony, etoxyláty, žádné SLES, SLS, parabeny, alkylfenoly, komplexony polyfosfáty, ani zvířecí produkty. Parfemace jen pomocí bez alergenních parfémů. Zákazníci mohou být maximálně spokojeni. Do výrobků ochotně zavádíme ty nejnovější produkty biotechnologie. Využíváme všech možných pozitivních vlastností rostlinných extraktů a silic k dosažení požadovaného efektu. Jako jedni z prvních na světě využíváme v emulzní kosmetice typy emulzí, které jsou bez neionogenních emulgátorů, nesmírně jemné, nedráždivé, elegantně stabilizované některými přírodními polysacharidy a lipofolní polyakrylátovou matricí.

Když si stránky prohlédnete, zjistíte, jak pestrý výběr značka má. Já jsem taky již některé produkty vyzkoušela a zatím spokojenost. Z konopné řady jsem vyzkoušela šampon a kondicionér, z řady Aloe Vera potom odličovací pleťové mléko a tonikum. S obojím jsem byla spokojená, jak už jsem zmínila, a určitě časem postnu i menší recenze. Když už jsem jmenovala ten konopný šampon, zmíním ještě jednu věc. Dcera má problémy s lupy. A i když právě lupy nemá, dělají se jí boláčky, svědí ji pokožka a nepomáhá nic. Chtěli jsme se vyhnout Nizoralu, protože si myslím, že to už je taková ta poslední štace, když už nic jiného na ty lupy nepomůže. Takže zkoušela všechno možné, i jablečný ocet a různé babské rady a nic. A jednou takhle sáhla po zbytku toho mého konopného šamponu a zafungoval. Koupila si tedy nové balení a používá ho už několik týdnů a je to dobré. To mě tak nějak namotivovalo ještě víc tuto značku prozkoumat a produkty vyzkoušet. Velké plus je totiž i skvělá cenová dostupnost. Produkty Bione Cosmetics seženete samozřejmě na internetu, v řetězcích Globus, Billa, ale už i v Tesku jsem několik výrobků objevila. Něco jsem zahlédla také u Rossmanna a tuším v Tetě. Každopádně je to značka lehce dostupná a mně momentálně hodně sympatická. Dělám si zálusk na tělové mléko, krém na obličej i na ruce.

Kromě Bione bych ráda zmínila ještě značku Natura Siberica, která si získala mé sympatie krémem z Arálie manžurské. Určitě bych ráda zkusila ještě další výrobky. Tato značka je už o něco dražší než Bione, ale pořád, alespoň myslím, pro většinu z nás dostupná.

Ovšem proč jsem vlastně tento článek psala. Rozhodně to není nějaký sponzorovaný post. Ale na začátku jsem zmínila škodlivost mastku. Vůbec jsem neměla tucha, jaký sajrajt obsahují například oční stíny, pleťové pudry (nehledě na to, že i dětské zásypy), makeupy a podobně. A právě jsem se chtěla popídit u vás, kdo se o přírodní kosmetiku zajímáte a nejen o tu pečující, ale i dekorativku, jaká značka dekorativní kosmetiky neobsahuje mastek? Samozřejmě jsem objevila značku Cosm´etica, ale dát za jednu barvičku očních stínů 280Kč se mi vážně nechce. Ve videích Lucky Dolejší jsem zpětně dohledala ještě dekorativku od značky puroBio cosmetics, tam už jsou ceny očních stínů asi 149Kč. Také snad značka Lavera vyrábí oční stíny bez mastku. 

Pokud tedy víte, znáte, používáte něco cenově dostupnějšího, určitě mi napište do komentářů. Inspirace není nikdy dost. A napište mi taky vaše zkušenosti s přírodní kosmetikou. Jestli jste se i vy rozhodli svému tělu odlehčit od chemikálií, jaké produkty používáte, s čím jste spokojené. Moc se těším na vaše názory, zkušenosti a inspiraci. Ráda se dozvím něco nového.

Mějte se krásně a těším se na vaše komentáře.

Vaše Šárka ♥

8 komentářů:

  1. Značku Bione jsem si v poslední době velmi oblíbila :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě jsem si včera koupila tělové mléko, tak jsem zvědavá, jaké bude :)

      Vymazat
  2. Ahoj Sarko, s touto kosmetikou zkusenosti nemam, ale take radeji pouzivam vice te prirody, nez chemie :-)Ja hlavne nakupuji v DM Alverde a jsem spokojena :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, od Alverde momentálně používám šampon s kofeinem. Myslela jsem, že u této značky právě sáhnu i po dekorativce, ale koukala jsem, že oční stíny obsahují ten mastek, bez kterého bych se ráda obešla. Ale jinak spoustu produktů mě taky láká a vyzkouším :)

      Vymazat
    2. Ja s dekorativkou moc zkusenosti nemam, spise od alverde pouzivam sprchove gely, olejicky a kremy ;-)a jejich tuha mydla miluji :-)

      Vymazat
    3. Já právě taky ne, zkusím to víc prozkoumat, třeba nemají všechny stíny stejné složení. Já jsem zatím vyzkoušela několikero šamponů a tělové máslo a s nimi spokojenost :)

      Vymazat
  3. Šárko,já střídám krémy Vichy a Loreal, mám pleť docela citlivou. Tuto značku ani moc neznám, ale díky tvému článku jsem si koupila na vyzkoušení pleťový krém, tak jsem zvědavá co to udělá.Krásně voní a pleť je krásně jemná na dotek....na tělo teď používám jedině tělová mléka od Indulony, ty mi dělají hodně dobře, po nich mi kůže nesvědí, a na ruce používám taky Indulonu a to kamilkovou a rakytníkovou...až dojdou, tak zkusím taky do Bione.Sprcháče si kupuji v DM drogerii - Alverde nebo si objednávám od Avonu. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, Blani a za návštěvu :) Jinak sprcháče od Alverde chci taky zkusit :)

      Vymazat