sobota 17. března 2018

Zelňačka s klobásou


Krásný den vám všem :)

Dnes mám pro vás zase jeden receptík. Nedávno jsem si řekla, že bych konečně mohla vyzkoušet zelnou polévku. Vážně jsem ji dosud sama nedělala, přitom ji mám moc ráda. Prošmejdila jsem tedy internet a našla spoustu receptů. Trošku jsem si jeden upravila podle sebe, a s ohledem na množství, a pustila se do vaření.

Co budete na červenou zelňačku potřebovat?


Suroviny
velká sklenice sterilovaného bílého zelí
4 malé brambory
2 nožičky klobásy
1 větší cibule
sůl, pepř, sladká mletá paprika, kmín, bobkový list, nové koření
máslo/olej, hladká mouka

Zelí si scedíme a můžeme pokrájet na menší kousky. Dusíme spolu s bobkovým listem, novým kořením a celým pepřem asi 20 minut. Brambory pokrájené na kostičky uvaříme do poloměka také zvlášť. V dalším hrnci si na tuku zpěníme cibuli, přidáme klobásu nakrájenou na kostičky, restujeme, zasypeme paprikou a drceným kmínem. Dáme pozor, aby se nám paprika nepřipálila, protože by zhořkla. Přidáme brambory, zelí (celý obsah hrnce, necedíme, pouze vyjmeme koření), vodu nebo vývar a chvíli necháme probublávat, aby se nám propojily všechny chutě a dovařily brambory. Nakonec zahustíme jíškou, podle chuti dosolíme, okyselíme nebo naopak dosladíme. Porce na talíři možno zdobit kopečkem zakysané smetany. Já na ni zapomněla ☻

Přeji vám dobrou chuť. Věřím, že v tomto počasí horká polévka krásně zahřeje.


Jak děláte zelňačku vy? Bílou nebo červenou? A z jakého zelí? Ze sterilovaného či kysaného? Děláte někdo z hlávkového se šťouchanými brambory s cibulkou? Nedávno jsem někde viděla recept a vypadala taky moc dobře.

Mějte se krásně...

Vaše Šárka ♥

8 komentářů:

  1. Šárko, zdravím Tě. A asi mi nebudeš věřit, ale právě jdu také vařit zelňačku. Včera jsem na ni koupila klobásu. Když manžel klobásu uviděl, tak zajásal a asi sní o tom, jak si klobásu sní jen tak, ale tentokrát má smůlu. Zelí mám nachystané bílé kysané. Jinak vařím skoro dle stejného receptu. Tak dobrou chuť!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, určitě byla polévka výborná a s mužem jste si pochutnali :)
      Krásné jarní dny přeji :)

      Vymazat
  2. Šárko, ta tvoje zelňačka vypadá skvěle. Já mám ráda obě, bílou i červenou, ale doma ji moc nejí. Takže, když už si ji uvařím, tak jen trošku. Ta červená s klobásou, tu si naštěstí dají i chlapi, ale už jsme ji dlouho neměli. Dostala jsem na ni chuť.
    Přeji krásnou sobotu. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, taky bych ráda někdy zkusila bílou a i tu z hlávkového zelí. U nás ji vařím pro změnu, když není dcerka doma, stejně tak segedín, protože to nejí :))
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  3. Šári já dostala takovou chuť na zelnou polévku..Jdu do ní.Dekuji za recept a naladění. Krásnou neděli ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, tak doufám, že sis pochutnala :)
      Měj se nádherně ♥

      Vymazat