pátek 28. září 2018

Dýňová polévka s kari kořením, kokosovým mlékem a tofu krutonky


Krásný večer vám všem :)

Sezóna dýní je v plném proudu a počasí přímo vybízí k tomu, abychom se zahřáli horkou polévkou. A já jsem tady po dlouhé době s receptem. Jeden recept na dýňovou polévku najdete na blogu zde, ale dnes z trochu jiného soudku. A musím říct, že ta dnešní polévka mi chutnala mnohem víc. Pokud máte rádi kari, kokosové mléko a tofu, určitě vyzkoušejte 😍
 
Suroviny:
dýně Hokkaido (cca 1kg)
2 mrkve
kousek celeru
1 brambora
1 cibule
2 stroužky česneku
kokosové mléko (plechovka 165ml) 
sůl, pepř, kari
kostka bujónu nebo vlastní vývar
olej

Na krutonky:
tofu
sladká paprika
olej

Na oleji nechte zesklovatět cibuli nakrájenou najemno, přidejte česnek, pozor, ať nepřepálíte. Dýni řádně omyjte, Hokkaido nemusíte loupat, pouze rozkrojte a vydlabejte jadérka. Nakrájejte na kostky a přidejte k cibuli a česneku. Očistěte kořenovou zeleninu a bramboru, rovněž pokrájejte na kostky a přidejte k dýni. Osolte, opepřete, přidejte kari dle chuti a zalijte vývarem vlastním či z kostky. Duste do změknutí dýně. Poté polévku rozmixujte a případně pomocí vývaru dořeďte na požadovanou konzistenci. Dosolte a zjemněte kokosovým mlékem.



tofu krutony

Tofu nakrájejte na kostičky. Já použila marinované, výběr záleží ale čistě na vás. Na oleji kostičky orestujte a ke konci zasypte sladkou paprikou. Pozor, ať papriku nepřepálíte, krutonky by byly hořké. Můžete klidně použít i jiné oblíbené koření. Krutonky lze také připravit v troubě na plechu.

Polévku servírujte s připravenými krutonky a můžete pokapat dýňovým olejem. Ten jsem já, bohužel, neměla. Dobrou chuť ♥


Původní recept najdete zde, já jsem si ho upravila, něco přidala, něco ubrala.

Vaříte dýňovou polévku? Jaké další dobroty z dýní připravujete? Já se chystám určitě ještě na nějakou jinou variaci polévky a na zapečenou špagetovou dýni.

Mějte se krásně.

Vaše Šárka ♥

5 komentářů:

  1. Šári dnes u nás dýňová polévka bodovala k dnešnímu obědu. Vařím ji trošku jinak,ale také je to mňamka veliká 😉.. období dýní mám moc oblíbené.
    Měj se moc krásně,pá Z🖤

    OdpovědětVymazat
  2. Šárko, dýňovou si vařím tak 2 x do roka a jím ji jen já. Zrovna minulý víkend jsem ji měla, dělám ji podobně, jen se smetanou. A byla výborná.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc vám děkuji za návštěvu, dámy. Chystám se ještě na zapečené dýně, tak pokud se dílo podaří, opět se vytasím s receptíkem :) Mějte se nádherně ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Šári u nás dýňovka vede, na všechny způsoby ;-)
    Lenka

    OdpovědětVymazat