čtvrtek 27. září 2018

Vzala jsem podzim na milost...

... A už je to tak hezkou řádku let



Krásný zářijový den, přátelé :)

Ano, vzala jsem před lety podzim na milost a může za to fotografování. Dřív jsem podzim opravdu neměla ráda, snad jen těch pár dní babího léta. S focením jsem ovšem podzimu přišla na chuť. Copak jindy člověk objeví takové barvy? Ani náhodou. Procházky podzimní přírodou nemají konkurenci, i když už nás leckdy zebou ruce nebo palce u nohou. Tak nejen že jsem začala podzim akceptovat, oblíbila jsem si i tu jeho příjemnější stránku, krásné teplé odstíny všemožných barev, sluníčko, které se ještě snaží nás ohřát. Začala mě bavit i výzdoba interiéru, přestože nejsem zvláštní kreativec a skončím nakonec u vřesu a zátiší s kaštany. Ovšem letos jsem zjistila, že najít v Přelouči kaštany, to je oříšek. No ale nakonec si je můžu nasbírat v Řečanech, kde jsme bydleli a kam stále dojíždíme za synem, za tchánama a na veterinu. U nás jsem o víkendu našla kaštany asi tak  čtyři. A jeden vlašský ořech :))


Babí léto v Přelouči



Je ale víc důvodů, proč jsem vzala podzim na milost, jak píšu v titulku. Můžu se opět navlíknout do džínů. Teď asi nechápete, proč řeším nějaké kalhoty, když je možné je nosit celoročně, a když se chcete péct, klidně i v letních parnech. Já ovšem nemůžu. Před několika lety se mi totiž objevil takový neřád. Ano, je to doslova neřád. Pokud je totiž teplo, já se i jen mírně zpotím a mám na sobě kalhoty obtažené přes lýtka, vyskáče mi vyrážka. Ale dost nechutná, nepříjemná a než sleze, vypadáte, jako by vám lýtka někdo opařil. Nechápu, co to je, zda nějaký atopický ekzém či co, ale otravuje mi to léto už nějaký ten rok. Ke kožnímu jsem s tím zatím nešla, zkrátka se přes léto vyhýbám džínům a jakýmkoliv jiným upnutým kalhotám. Což je někdy dost omezující.




Dále se těším na pálení svíček a vosků. Mám celkem slušné zásoby. A kdy jindy pálit než na podzim a v zimě. Zachumlat se pěkně do deky, zapálit si svíčku, k tomu čaj nebo káva či sklenka vína... Báječný relax. Nebo snad hygge, chcete-li, ať jsme cool. Ne, nedělám si srandu, nejsem jízlivá, je mi jedno, jak si kdo chvíle pohody nazve. Důležité je si je vytvářit.

S nadcházejícím chladným obdobím mám v plánu více číst. Člověka to už tolik nepotáhne ven, večery budou dlouhé, a čtecí zásoby mám víc než bohaté. Také určitě zkoukneme více filmů a spoustu seriálů mám v plánu.


Z naší podzimní dekorace, než sníme dýně :)




Těším se, že vyzkouším nové čajíky. Jsem sice spíš kafař, ale když je zima, čajíčky jsou rozhodně mooooc příjemné na zahřátí. Pokud máte nějaký oblíbený, klidně mi dejte tip do komentářů.

No a jelikož má podzim i své stinné stránky, je sychravo, lezavo, fičí, prší, všichni se určitě rádi naložíme do vany plné pěny nebo nějakého vonného oleje. Musíme si i na tom méně příjemném najít něco pozitivního.  

A co vy? Jaký je váš vztah k tomuto ročnímu období? Těším se na vaše komentáře.

Vaše Šárka ♥

6 komentářů:

  1. Podzim mám ráda z úplně stejných důvodů :). Barvy, svíčky, deka, krb, teplej čaj. Podzim vnímám jako čas klidu, kdy po rozlétaném létě už konečně je nálada na knížky, filmy a praskající krb :))

    Káča
    http://kacahanova.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Šárko, ani já jsem dříve podzim nemusela, ale úplně ze stejných důvodů mne poslední dobou baví. Mám ráda jeho barvy, ráda pálím svíčky, sedávám u krbu a i ta vana s pěnou je super.
    Fotky máš opravdu nádherné, ty kolem řeky jsou parádní a už opravdu podzimní.
    I výzdoba se povedla.
    Přeji krásný prodloužený víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Dáši, k Labi moc ráda chodím, to šumění řeky je uklidňující a nabíjející zároveň a je tam krásně snad v každou roční dobu. Měj se moc hezky ♥

      Vymazat
  3. Já jsem dřív podzim nijak neprožívala, ale poslední 2 roky si užívám ty teplé čaje, svíčky a tak. Focení mě na podzim hodně baví, tolik barev. :) Letos si poprvé udělám i nějakou menší podzimní výzdobu. Jsem ráda, že už se s klesajícími teplotami nebudu aspoň tolik potit.

    M.

    OdpovědětVymazat