sobota 5. března 2022

NAŠE MŇAMINY #8

Krásný večer, přátelé :)

Tak nejen spotřebováno na blogu vyšlo až po roce, ale také naše mňaminy se rok na blogu neukázaly. Je pravda, že letos jsem jídlo kromě snídaně vůbec ještě nefotila, ale z loňska jsem našla dost nepoužitých fotek, tak možná mi zbyde ještě i na další článek. A co si budeme povídat, spoustu jídel člověk točí dokola, nebo alespoň u nás to tak je a věřím, že u spousty z vás také. Takže je to vlastně všechno stále aktuální

Tak jdeme na to, jdeme si dělat chutě.

Jako vždy začnu snídaněmi. Poslední měsíce jsem trochu zanevřela na ovesnou kaši, asi jsem se jí za ty roky zpětně už trochu přejedla a vracím se k ní pomalu zase až teď. Ale i tak jsem dost fotek našla.


Fík, hruška a broskev... super kombinace ♥


Oblíbila jsem si oříšková másla :)




Tato je teď nejčerstvější z minulého víkendu.

Něco ze slaných snídaní...


Také k avokádu jsem se teď zase vrátila po delší době. Jednu dobu jsem ho měla hodně oblíbené. Asi to chce střídmost nebo si potom dát opravdu vždy od určité potraviny chvíli pohov, aby se nepřejedla. 



A dostáváme se k hlavnímu jídlu. Loni s námi ještě bydlela dcerka a ta moc ráda připravovala panenku. Takže dva výtvory od Natálky ♥



Francouzské brambory máme moc rádi.


Občas, když se mi chce, zkusím něco méně klasického, takže třeba kuřecí kari s bambusovými výhonky a kokosovým mlékem. Výborné :) Máte rádi zjemnění pokrmů kokosovým mlékem nebo zůstáváte věrní tradiční smetaně?


Rozlítané ražniči... Taky děláte? Výjimečně jsem tam přidala mrkev, mám ji ráda pěkně pečenou, slanou.


Zapečené brambory s kuřecím masem na kari se smetanou... Asi si všímáte, že máme rádi kari koření.



Někdy udělám úplně obyčejnou rychlovku jako třeba těstoviny s uzeninou a zeleninou. Když mám sýr, posypu sýrem, manžel si zas na to s oblibou dá kečup.


Vypadá to jako rizoto, ale byly to vepřové kostičky na majoránce s pórkem, kukuřicí a paprikou. Masové směsi bylo méně, tak jsem to promíchala na způsob rizota.


Směs vepřového a kuřecího masa na zelenině s bramborem


A vánoční kapr s bramborovým salátem

Nyní přichází čas na dezert. Já moc nepeču, opravdu velmi zřídka, takže tady mám zase i Natálčiny dobrůtky. Třeba tento mechový dort pekla taťkovi k narozeninám.


Můj oblíbený perník, který je hned, takže ten občas udělám. Zkoušela jsem podle receptu Petry LovelyHair, nevím jestli znáte tuto youtuberku přes kosmetiku, ale občas dává na instagram výborné recepty na moučníky. Perník od ní byl moc dobrý, úžasně vláčný.


Tento zdravý nepečený dort se zakysankou a ovocem bylo naopak dílko tehdejšího dcerčina přítele. Byl vynikající.


A Natálčiny špaldové palačinky... Tenkrát se rozhodla, že je bude obracet ve vzduchu, takže jsme se u toho kromě pochutnáníčka ještě pořádně nařehtali.

A dnešní článek zakončíme vánočním cukrovím a silvestrovskými chlebíčky :)





Doufám, že vás článek potěšil, tato rubrika měla vždy super ohlasy, tak doufám, že tomu bude i tentokrát, že jsem vás třeba inspirovala uvařit něco, co jste třeba taky už připravovali a dávno na to zapomněli, anebo jste nezkoušeli zatím vůbec.

Mějte se krásně, opatrujte se a přeji hodně zdraví a pevné nervy v této nelehké době.

Vaše Šárka ♥


6 komentářů:

  1. Máš to všechno krásně nafocené. Moje ranní ovesné kaše jsou nepublikovatelné, protože jen míchám a nic nearanžuji. Vařím kaši v mikrovlnce a třeba čokoládu nebo oříškové máslo tam dávám rovnou - pod vločky, takže není vidět, max. tak jsou čmouhy v té kaši :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, když vím, že to fotit nebudu, tak na to taky prdím a naházím to ovoce na kaši jak to leží a běží. Nechce se mi s tím hrát si pokaždé :))

      Vymazat
  2. No teda, to vypadá tak skvěle, až se mi zbíhají sliny. Ještě, že mám po ruce snídani, nebo bych snědla nevím co :-D A to cukroví? Už se těším na Vánoce!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,
    nevím, jestli jsem to měla číst, teď mám strašné chutě jít něco sežrat:-) Asi půjdu na výpravu do ledničky:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak úspěšnou výpravu do ledničky :) Přeji krásné dny :)

      Vymazat