sobota 2. dubna 2022

ČESKÉ FILMY MĚ BAVÍ #10


Krásný večer vám všem :)

Řekla bych, že nás počasí momentálně vrátilo do módu deka - čaj - dobrý film, takže bychom si nějaký ten tip na film mohli dát, co říkáte? 

Kdo čte můj blog, ví, že většinou sledujeme českou tvorbu. Někdo si na české filmy stěžuje, že to je hrůza, já netvrdím, že je všechno topka, ale určitě ne hrůza a jistě se najdou filmy, na které stojí za to se podívat. A nebo se u nich prostě jen odreagovat, odpočinout si, zapomenout na chvíli na starosti a tak.


Bábovky (2020) 
režie: Rudolf Havlík

Příběhy hrdinů Bábovek nám ukáží, že některá setkání dokáží navěky změnit život. Všichni jsme totiž propojeni. Vztahy, prací, náhodami, nenávistí nebo láskou. Všichni jsme součástí té nejsložitější sítě, která je utkána z emocí, mezi nimiž nechybí humor, ironie, bolest, napětí a pochopitelně i láska a vášeň. Bábovky mapují současné partnerské i rodinné vztahy, ukazují zábavné a trefné situace z každodenního života, které zná každý z nás.

Měla jsem doma knižní předlohu, kterou napsala Radka Třeštíková, ale na knihu se názory tak různily, že jsem si řekla, že se raději podívám na film. Teď věřím, když spoustu lidí psalo, jak se neorientovali v knize v postavách, že v nich měli chaos, že to tak mohlo být. Těch lidských osudů se v příběhu prolínalo několik. Film se mi tedy moc líbil. Zasmála jsem se i pobrečela a vlastně jsem od filmu dostala víc, než jsem čekala. 4*/5


Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021)

režie: Patrik Hartl

V příběhu Prvoka, Šampóna, Tečky a Karla si čtyři kamarádi ve středním věku přiznají, že nežijí tak, jak si představovali. A rozhodnou se vyřešit svou krizi provokativní hrou a plněním odvážných úkolů. Jak čtyřicátník zjistí, jestli je opravdovej chlap? Jak zabrání korozi svých ideálů, rozplynutí snů a scvrkávání varlat? Prvok, Šampón, Tečka a Karel se pokusí najít v sobě odvahu udělat pořádnou kravinu jako zamlada. Nebo aspoň odvahu za všech okolností říkat to, co si opravdu myslí. Kdo splní úkol, není sráč…

Opět jsem si chtěla před filmem přečíst nejdřív knihu a opět na to nedošlo :)) Film jsem viděla dvakrát, poprvé jsme si na něj zašli do kina, podruhé jsme si ho nedávno pustili na Netflixu. Líbil se nám, zasmáli jsme se. Od tohoto filmu jsem čekala asi vyloženě komedii, ale vytasil se i s vážnými situacemi. Slyšela jsem na film dost kritiky, ale za mě má palec nahoru. 4*/5


Karel (2020) 

režie: Olga Malířová Špátová

Jediný, neopakovatelný, milovaný. Karel Gott pohledem dokumentaristky Olgy Malířové Špátové... Dlouho očekávaný dokument, který režisérka Olga Špátová natáčela v průběhu celého jednoho roku, nabízí divákům nevšední pohled do soukromí národem milovaného zpěváka. Mistr pustil kameru skutečně neobvykle blízko. Díky tomu s ním můžeme sdílet jak okamžiky radostné, ať už spjaté s profesí či s rodinným životem, tak chvíle plné bolesti a vědomí blížícího se konce. Přestože to pro něj i přes jeho vrcholnou profesionalitu jistě nebylo snadné, přistupoval k natáčení s pokorou. O realizaci sám řekl: „Olga má velký dar natáčet se svým úzkým týmem tak, že jsme se častokrát nechali unést spontánní atmosférou a přirozeně jsme ji pustili do našeho soukromí, díky čemuž jsem se rozpovídal o tématech poměrně důvěrných. Se svým manželem, kameramanem Janem Malířem, se tak vlastně stali součástí naší rodiny.“

Film Karel jsem viděla taky dvakrát. Jednou jsme ho stihli ještě v kině, než jsme bez očkování dostali zákaz, podruhé jsem si ho pustila v klidu v televizi. Musím říct, že film mě emocionálně rozsekal, probrečela jsem ho jak poprvé, tak podruhé. Hodně lidí říká, že to byl film v podstatě jen o umírání. Ano, Karel Gott ho začal natáčet během těžké nemoci, tudíž se v dokumentu muselo tohle téma zásadně projevit. Já jsem ten film vnímala spíš z pohledu toho, že malým holkám umírá táta a ženě manžel. Vůbec že šlo o hvězdu, celebritu a tak. A bylo ve filmu i spoustu z minulosti, historie, takže ne pouze situace kolem zdravotního stavu pana Gotta. Za mě výborně natočený dokument. 5*/5


Gump – pes, který naučil lidi žít (2021)

režie: F. A. Brabec

Příběh psí pravdy, lásky a naděje. „Jsem Gump a byl jsem toulavej pes...“

On vlastně každý pes je v sobě tak trochu toulavý do té doby, než najde své štěstí, a to štěstí pes najde jenom s člověkem. Můj příběh je o hledání psího štěstí a také  o překážkách a pastech na cestě k tomu správnému člověku. Je o síle a nezlomnosti, která se ukrývá v každém psovi. Ano i v tom vašem, ve vaší čivavě, která na vás čeká celý den, než přijdete z práce. I v tom buldokovi, který se za vámi šine a sotva popadá dech. Dám svoji duši za to, že kdyby vám někdo na tomhle světě chtěl ublížit, tak pak teprve poznáte, jak silné má váš pes srdce a co jeho láska k vám znamená. Tenhle film vám také otevře oči, protože co člověk v psím srdci zničí, to může zase jen člověk uzdravit. Rodinný film režiséra F.A. Brabce je o světě viděném očima toulavého psa Gumpa. O světě, o kterém mnoho z nás moc neví. O tom, jak nás vidí zvířata  a jak je ten náš svět pro ně důležitý. Ten svět, který jim dává domov, sílu, naději, ale také bolest. Dobrodružný příběh skutečných psích hrdinů a lidí kolem nich.

Také tento film má svou knižní předlohu. Bylo to krásné nahlédnutí do psí duše a na pouto mezi člověkem a pejskem. Myslím, že více film ocení a užijí si pejskaři, asi kdybych psa neměla, tolik bych se do těch pocitů nedokázala vžít a pochopit některé situace. Takže pejskařům film určitě doporučuji, příjemné podívání. 4*/5

Pro tentokrát by to bylo všechno. Mám však v záloze ještě několik filmových tipů, navíc zítra jdeme do kina, takže přibude další, můžete se tak brzy těšit na další článek z této rubriky.

Jak vy nahlížíte na český film? Sledujete nebo spíš patříte do skupiny NE, český film ne? Klidně mi napište do komentářů a můžete přidat i tip na váš oblíbený film, klidně i zahraniční, rozšířím si ráda obzory.

Mějte se krásně :)

Vaše Šárka ♥

zdroj obrázků: Google a ČSFD


11 komentářů:

  1. Počasí nám teda vůbec nepřeje.. říkám si, kam uteklo to krásné jaro a teplo, co bylo před pár dny.. České filmy mám ráda 🙂. Mezi mé oblíbené patří Přes prsty, Ženy v běhu, Líbáš jako bůh, Jak se krotí krokodýli a mohla bych jmenovat ještě další, ale tyhle mě napadly hned 🤗. Film Gump jsem si ještě neodvážila pustit neboť vím, že mi potečou slzy.. četla jsem knížku, která byla nádherně napsaná a už u té jsem brečela..🙈

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ženy v běhu a Líbáš jako Bůh mám taky ráda, viděla jsem několikrát :) U Gumpa nevím, jak film odpovídá předloze, protože jsem nečetla. Já takhle mám strach si pustit Psí poslání, protože u knížky jsem taky brečela.

      Vymazat
  2. Ahoj, až na Gumpu jsem všechny tyhle kousky viděla. Bábovky jsem četla i jako knihu a spoustu situací bylo ve filmu v trochu jiném kontextu. Prvok, Šampon, Tečka a Karel byly mnohem lepší, ale furt obdobný stereotyp dnešní doby, kdy v každém českém filmu je nevěra. Sakra proč? Jasný nevěra prostě je, byla a bude, ale už mi to přijde trochu zbytečné to všude cpát a glorifikovat. Gott mi přišel naopak jako hodně špatný dokument, byla jsem na něm v kině s babičkou a mámou. Máma usnula a mě s babičkou se to prostě jenom nelíbilo. Takže ano jsem tým český film spíš ne, občas na něco kouknu, ale spíš tak ze zvědavosti nebo když nevím co by. Nejoblíbenější české filmy v tomle žánru rom-kom určitě Ženy v běhu nebo Bobule. Ze zahraničních mě za poslední dobu totálně dostala Duna :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že nejen český film má v tématech nevěru. Když se člověk podívá na americké filmy, je to jedna kopie přes druhou, vztahy, milostné trojúhelníky, klišé. Asi je to stejné na všech frontách :)) Ženy v běhu se mi taky líbily, Bobule naopak vůbec, takže jsem už ani další pokračování nesledovala. Hezkou neděli.

      Vymazat
  3. Bábovky jsem četla, ale neviděla jsem film. Knížka se mi moc líbila, tak díky za připomenutí, že bych se měla na film podívat. Prvoka jsem četla, a protože miluju knížky od Hartla a jeho trapno humor, tak jsem se na film moc těšila. Ačkoliv mě nebavil tolik, jak jsem očekávala, pořád dobrý. :)
    Karel mě upřímně vůbec nebavil, ačkoliv jeho jako osoby si samozřejmě vážím. Asi mě ale jeho život nezajímal tolik, abych u filmu zůstala.
    Na Gumpa se dlouho chystám, ale mě tyhle psí filmy vždycky hrozně rozbrečí, takže na to fakt musím mít náladu. :D Momentálně se s mamkou chystáme na českou novinku Známí neznámí, takže jsem hodně zvědavá, jaké to bude. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Převážně mám české filmy ráda.Některé si pouštím na Netflixu opakovaně podle nálady.
    Na Gumpa to mám,jako děvčata přede mnou.Hrozně mě dojímají filmy o zvířatech a tak pořád odkládám,protože už teď brečím pořád nad utrpením lidí,ale i zvířat na Ukrajině.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto chápu, četla jsem např. Psí poslání a na film se bojím podívat.

      Vymazat
  5. Ja som nevidela ešte ani jeden z filmov, ktoré si tu dala ale chcem si pozrieť Karla. Snáď sa k tomu dostanem. Ďakujem za tip

    DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budou dlouhé zimní večery, tak třeba se podaří něco zkouknout :)

      Vymazat
  6. Mám také ráda mnohé české filmy. Mám ráda hlavně ty veselé a moc se mi líbí například Pohádky pro Emu, Bezva ženská na krku, Ženy v běhu a také Špunti na vodě... Prostě to jsou filmy oddychové a takové mám ráda. Film Karel jsem vzdala. Měla jsem ho ráda a stále ho ráda poslouchám, ale nechci film proplakat, a tak se na něj raději ani nechci podívat. Přeji Ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny filmy, které zmiňuješ, mám taky moc ráda. jsou to prima oddechovky a člověk se pobaví. S Karlem tě naprosto chápu.

      Vymazat