pondělí 11. dubna 2022

ZOUBKY JAKO PERLIČKY

Krásné pondělí :)

Dnes se tomu podíváme trošku na zoubek a to doslova. Nevím už, od které třídy na základce to bylo, ale díky jedné šílené paní zubařce, jsem získala panický strach ze zubaře, a to skoro na dlouhých 30 let. Šla jsem potom vždy k zubaři jen tehdy, když už na bolest zubu nezabral žádný prášek. Před několika lety jsem si ovšem našla novou zubařku, mladou paní doktorku, která měla pro můj strach pochopení a návštěvy na stomatologii pro mě přestaly být hodinami hrůzy. Vyzkoušela jsem tenkrát prvně také služby dentální hygienistky.

Celá léta mám problémy s dásněmi a musím říct, že dentální hygiena hodně pomohla. Ale samozřejmě je zásadní se chrupu věnovat především doma, používat kvalitní kartáček a vhodnou zubní pastu, ústní vody, mezizubní kartáčky a podobně.

Dnes tady mám balíček z eshopu Nazuby.cz. Obsahuje všechno, co potřebuji k domácí zubní hygieně.

Značku Parodontax používám ve své zubní hygieně už spoustu let. Zpočátku jsem si sice nemohla zvyknout na chuť zubní pasty, ale postupem let v pohodě. K zubní pastě jsem tentokrát přidala i ústní vodu, která by měla být bez alkoholu.

Rovněž zubní kartáčky Curaprox kupuji pořád dokola. Střídám jenom super soft nebo ultra soft. Kartáček značky Promis pro mě bude novinka, měl by být měkký a vhodný pro citlivé zuby a dásně. Tak jsem zvědavá.

Také tyto dvě zubní pasty vyzkouším poprvé. Bělící zubní pasta Opalescence je s fluoridem. Je vhodná na citlivé zuby a obsahuje xylitol. Já úplně na to vybělení pomocí zubní pasty nesázím, ale uvidíme.

Druhá pasta je od značky Urtekram. Je bez fluoridu, bez pěnidel SLS, bez mentolu, obsahuje bylinné složky, tea tree oil. Lze ji používat dlouhodobě, je antibakteriální, vhodná na citlivé dásně, při zánětu dásní i po chirurgických zákrocích. Jsem zvědavá, jak mě bude bavit nepěnivá zubní pasta.

A jako poslední tady mám mezizubní kartáčky. Musím se přiznat, že čištění s nimi docela flákám. Tudíž jsem ani pořádně nevěděla, jakou velikost si objednat, vzala jsem tedy univerzální balíček s osmi různými velikostmi od značky TePe. Co mě teda překvapilo, tak ty obrovské mezizubní kartáčky. Na ty snad nemůže být využití.

Moc děkuji eshopu Nazuby.cz za možnost barterové spolupráce. Těším se, až vyzkouším produkty, které ještě neznám. 

Na eshopu najdete mimo jiné elektrické zubní kartáčky, ústní sprchy, produkty na bělení zubů nebo také vše na zoubky vhodné pro děti.

Co vy a zuby? A zubař? Máte strach nebo navštěvujete zubní ambulanci úplně v klidu? Máte oblíbenou značku zubní pasty? Používáte zubní nitě? Z těch já mám pořád trochu strach, mám pocit, že si při manipulaci rozříznu dáseň.

Zdravím vás všechny a opatrujte se.

Vaše Šárka ♥


6 komentářů:

  1. Pěkný článek... Na značku zubní pasty parodontax nedám dopustit :-) Táta trpěl paradontózou, tak mám trošku strach. Kartáčky používám střední tvrdosti, mám pocit, že měkkým kartáčkem si zuby nevyčistím 🙂 a díky mým mezerám mezi zuby musím používat mezizubní kartáčky a přiznám se, že nitě jsem ještě nezkusila. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě roky krvácely dásně a musím říct, že až návštěvy dentální hygienistky mě toho zbavily. Zubní pasty tedy stále kupuju ty, které by měly být vhodné pro paradentózu, jen i sama zubařka mi říkala, že ani nezáleží tak na pastě, jako na kartáčku a způsobu čištění. A na dentální hygienu fakt nedám dopustit.

      Vymazat
  2. K zubaři chodím pravidelně, ale nikoliv s nadšením. Mezizubní kartáčky používám běžně, ale s nití dost bojuji - jsem na to nějaká nešikovná, zvlášť u zadních zubů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se nití bojím, a asi bych s ní byla nešikovná :) Jinak taky zubaře nemiluju, ale se změnou lékařky jsem se konečně zbavila strachu a je to o něčem jiném :)

      Vymazat
  3. Ahoj :-)
    Já jsem přesně ten typ, co zubařku nesnáší, na zánět dásní trpím už několikátým rokem a pokaždé poslouchám, jak mám hroznou hygienu přitom mě to nijak nepřijde a jak bych měla jít na dentální. Jenže já prostě mám co dělat dojít i na prevenci natož ještě aby se mi támhle hodinu někdo rýpal v puse, nic pro mě. Curaprox mě vůbec nesedí tak jako ostatním a oblíbila jsem si Signal White Now kartáček a pastu používám tu co je zrovna doma, zkoušela jsem pár nějakých bělících, ale neviděla jsem rozdíl. Na dočištění mezizubních prostorů pak právě nit, nemám prakticky mezery mezi zuby a rvát tam mezizubní kartáčky na sílu já dělat prostě nebudu. Vůbec jsem než jsem si koupila ten Signal kartáček nechápala, jak se s těmi kartáčky lidi v puse vytočí, já mám prostě malou pusu a s většinou kartáčků se mi manipuluje vyloženě blbě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já musím říct, že díky dentální hygieně mi přestaly krvácet dásně, ale úplně. Takže jsem ji vzala na milost a ony ty zuby jsou pak opravdu hezčí, naleštěné a hlavně pryč zubní kámen. Co teda flákám, tak ty mezizubní kartáčky a nití se bojím, mám pocit, že bych si dáseň rozřízla. Na prevenci už chodím v pohodě až od té doby, co jsem změnila zubařku, což je asi pět let. Vyměnila mi všechny plomby a hlavně díky ní jsem se přestala zubaře bát. :)

      Vymazat