úterý 12. prosince 2023

Pečeme cukroví – pudinkové strojkové banánky


Krásný den :)

Tentokrát si na blog uložím recept na pudinkové cukroví. Určitě ho všichni znáte, tvary se vytlačují přes mlýnek s nástavcem na cukroví nebo ho můžete klidně vytvářet v jiných tvarech lisem na těsto. Záleží na vás.

SUROVINY

300g polohrubé mouky
180g másla nebo hery
150g moučkového cukru
3 balíčky vanilkového pudinku (prášek)
2 žloutky
1/4 kypřícího prášku

Cukroví jsem pekla už i z hladké mouky a bylo stejně výborné. 
Vypracované těsto necháme alespoň dvě hodiny odpočinout. Potom přes strojek vytlačujeme stejně dlouhé banánky. Po upečení slepujeme marmeládou a jeden konec máčíme v čokoládě.

Cukroví se při pečení dost vyfoukne, nedávejte je tedy na plechu moc blízko k sobě.

V dalším příspěvku také najdete jeden recept na vánoční cukrovíčko.


2 komentáře:

  1. Jé, tohle cukroví už jsem neměla hrozně dlouho. Kdysi ho máma dělala, ale už roky ne - vlastně ani nevím proč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle bylo nejoblíbenější cukroví mého taťky. Když umřel, tak jsem snad myslela, že už ho ani dělat nebudu, že mě to bude drásat, ale otočila jsem si to v sobě a s každým kouskem si taťku připomínám :)

      Vymazat