čtvrtek 14. března 2024

KAM PRO SKLENKU DOBRÉHO VÍNA...


Krásný čtvrtek, přátelé :)

Dnešní článek píšu ve společnosti sklenky výborného bílého vína. Není to náhoda, vína se budeme držet i mezi řádky.

Jste milovníci vína? Dáte si rádi sklenku dobrého vína k večeři nebo k filmu, k relaxační lázni? Potom jste tady správně, protože si povíme, kam pro tu sklenku dobrého vína v uvozovkách zajít.

E-shop vinoodbodlaku.cz mi rozhodně není neznámý. Najdete tam jak víno bílé a červené, tak vína perlivá a šumivá, nealkoholická vína, speciální kousky jako například vína slámová či ledová a také degustační balíčky. Když odbočím od vína, můžete na e-shopu objednat rovněž pálenku.

Já upřednostňuji stejně jako manžel bílé víno, Prosecco a podle toho se odvíjela i naše objednávka.

Mám zde čtyři láhve bílého vína a jednu lahvinku Prosecca. Na Prosecco se podíváme nejdříve.

SAN GIORGIO Prosecco DOC Treviso, glera, Extra Dry

Původ tohoto Prosecca je Itálie / Veneto. Hrozny pocházejí primárně z vinohradů kolem řeky Piave.  Od tohoto Prosecca očekávejte úžasné perlení, příjemnou svěžest a jemný zbytkový cukr, který dotváří ucelený charakter vína. Prosecco najdete v kategorii polosuché EXTRA DRY. A je vynikající, lahodné.


Dále tady mám vinařství SEDLÁK a jejich Hibernal, pozdní sběr, polosuché (2022)

Odrůda Hibernal patří mezi mé nejoblíbenější. A co jsem tak četla, stává se čím dál oblíbenější i mezi dalšími milovníky vín. Jedním z rodičů je Ryzlink rýnský (druhou Seibel), proto mu nechybí hezká kyselinka, která je balancovaná zbytkovým cukrem. Víno není ani sladké ani suché, pro nás doma skvělá volba.
 
Původ vína - ČR podoblast Velkopavlovická.

MÁDL MALÝ VINAŘ BETON Sauvignon & Pálava, cuvée bílé, moravské zemské víno, polosuché (2022)

Beton je takový fenomén posledních let. Nicméně jde o poměrně starou a tradiční technologii výroby vína, která se nedávno dostala zpět do módy. Mádlovci patří mezi průkopníky betonu u nás. Výborně se zde snoubí tóny jak Savignonu, tak sladší Pálavy. Opravdu skvělé spojení.

Původ vína - ČR podoblast Velkopavlovická


STARÝ VRCH Tramín červený, pozdní sběr, polosuché
Velmi příjemně a jemně polosuchý Tramín, který je v chuti nádherně vybalancovaný. A to zejména díky vyváženému obsahu zbytkového cukru a kyselin. Víno charakterizuje sytě zlatá barva, vůně liči, čajové růže a muškátového oříšku. Výborně se hodí k uzeným rybám a kořeněným pokrmům. 

Původ vína - ČR podoblast Velkopavlovická

A posledním kouskem z dnešní objednávky je OSTROŽOVIČ Solaris, Muškát žlutý, pozdní sběr, polosuché (2019)

Polosuché, temperamentně elegantní víno ze slovenského Tokaje. Máte rádi aromatická vína jako je například Pálava? Vyzkoušejte Muškát žlutý, který se u nás na Moravě téměř nepěstuje. Objevujte muškátové květy, pečené máslové sušenky a tropické ovoce. Aromatické víno, přesto se svěží kyselinkou, muškátovým kořením a dotekem liči. Perfektně doplní asijské jídlo, rybu či měkký sýr.

Kolekce vín Solaris, to je sluníčko. Tufový kámen. Ještěrka, která ráda vegetí v tokajských kamenitých vinicích. Stará vinařská přísloví říkají, že dobré víno jde vytvořit jen z dobrého hroznu. Takových míst na světě moc není. Vinice Makovisko mezi ně ale patří. Je součástí pětapadesáti hektarů vinic, které vinařství Ostrožovič přímo vlastní. Na místní svahy krásně svítí sluníčko celý den. Tak se kamenitá půda zahřeje a přiláká ještěrku zlatou (Lacerta Aurea). Ta se na kamenech vyhřívá klidně až do půlnoci. Po půlnoci ve vinici začne neúnavně hledat potravu a tím půdu vinice provzdušňuje.  

Původ vína - Slovensko / Tokaj


Tak co říkáte, naladila jsem vás? Máte chuť si pustit příjemnou hudbu, zapálit svíčku a dát si sklenku dobrého bílého? Anebo červeného, to všechno záleží jenom na vás :)

Já moc děkuji e-shopu Víno od Bodláků, že jsem si mohla vybrat tato úžasná vínka. Určitě na e-shop mrkněte, je přehledný, u každého vína najdete povídání, zemi původu a další podrobnosti proto, abyste se mohli rozhodnout, které bude to pravé pro vás a vaše chuťové pohárky :)

Mějte se krásně a na zdraví ♥

Šárka 

12 komentářů:

  1. Šárko, asi bych neměla problém ochutnat žádné víno z tvého výběru. Ale preference mám podobné jako ty - bílé víno (v mém případě spíše sušší).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji za návštěvu :) Já už léta zase to sladší nebo polosuché :) Hlavně, že je výběr :)

      Vymazat
  2. Šárko nabídka je to slušná. Doufám, že bude chutnat. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Šárko, u Mádla jsem byla a přiznám se, že mě chuťově nic nezaujalo ač tedy v rámci Ze sklepa do sklepa už to člověk pak moc nepozná. Já budu příští týden testovat čtyři kousky z vinařství Omasta, pokud mi to tedy v pondělí u doktora dobře dopadne. Z tvého výběru mě nejvíce zaujalo víno poslední.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabi, od Mádla jsem zatím nic neměla, tak uvidíme. Z vinařství Omasta už jsme také chutnali a spokojenost. Měj se krásně a doufám, že lékař dopadl dobře :)

      Vymazat
  4. Šárko, ač jsme stále věrni našemu vinaři, ochutnáváme i od jiných :o) Některé etikety jsou mi důvěrně známé...
    Přeji klidný pátek, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, také máme nějaké vinaře oblíbené, ale rádi i vyzkoušíme něco nového. Měj se krásně :)

      Vymazat
  5. Šárko, pěkné představení. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat