čtvrtek 24. října 2024

PŘEČTENÉ KNIHY #5 SVATEBNÍ PŘÍPRAVY, TEĎ, NEBO NIKDY, PRVNÍ KREV


Krásný večer vám všem :)

Dnes vám chci představit zase nějaké ty přečtené knihy. Svatební přípravy jsou moje zatím poslední přečtená kniha, První krev byla moje druhá letošní přečtená kniha a Teď, nebo nikdy jsem přečetla někdy mezi tím. Čtu vcelku málo, oproti dřívějším letům hodně málo, takže už jsem vám stihla napsat o téměř všech přečtených knihách za těch letošních deset měsíců. Ale nebojte, budou dál vycházet přečtené knihy, i když třeba jenom po jednom kousku. A budu vám taky představovat tipy na knihy, které jsem přečetla třeba loni, předloni nebo i dříve, a stojí za zmínku a přečtení.

SVATEBNÍ PŘÍPRAVY – FIONA LEITCH
Nakladatelství: Alpress
Rok vydání: 2024
Počet stran: 248
Žánr: odlehčená detektivka, humor

Anotace:
Jodie dala sbohem práci u policie v hlavním městě a vrací se do rodného městečka v Cornwallu, aby si mohla splnit sen a vést cateringovou firmu. První zakázka – svatba bývalého přítele, okořeněná zmizením nevěsty a vraždou jeho exmanželky – ji vyvede z iluzí, že život na venkově plyne poklidně.

Jodie je bývalá policistka, která se vrací do svého rodného městečka, kde si hodlá otevřít cateringovou firmu. Náhodně potkává dávného kamaráda, který se chystá oženit, a stejně tak náhodně přichází ke své první zakázce, když Tonymu slíbí, že si vezme na starosti jeho svatební hostinu. Snad to zvládne a neutrhne si ostudu. 

Na předsvatebním večírku se Jodie nachomýtne ke rvačce Tonyho nastávající ženy Cheryl s jeho bývalkou Mel. Musí je od sebe doslova odtrhnout. Horší situace však následuje v den svatby ráno. Mel je nalezena mrtvá a po nevěstě se slehla zem. Mezi první podezřelé se samozřejmě řadí Tony. Jodie ani na chvíli neuvěří tomu, že by Tony bývalé přítelkyni ublížil. Ale detektiv si tvrdohlavě stojí za svým. V Jodie se samozřejmě bývalá policistka nezapře a tak se začne trochu míchat do vyšetřování. 

Svatební přípravy jsou prvním dílem série Vraždy v Cornwallu. Jde o takovou velice odlehčenou a místy i příjemně vtipnou detektivku. Přestože je pro mě kniha průměrná, autorčin styl psaní se mi líbil, vtipné pasáže byly opravdu vtipné, žádné tlačení na pilu za každou cenu. Jodie mě bavila, byla to taková uvěřitelná, normální ženská. Já jsem si knížku docela dost kouskovala a možná i proto mě nějak nepohltila. A nebo taky obráceně, kdo ví. Zkrátka pokud budete mít chuť na pohodový příběh s trochou té detektivní zápletky a vkusného humoru, proč ne. 

HODNOCENÍ: ⭐️⭐️⭐️


TEĎ, NEBO NIKDY – HARLAN COBEN
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2018
Počet stran: 392
Žánr: detektivka, krimi

Anotace:
Lékař Marc Seidman se stane obětí podivného zločinu. On sám je těžce raněn, manželka zemře a půlroční dcerka zmizí. Když se Marc probere z bezvědomí, snaží se vypátrat, co se vlastně stalo a kam se jeho dcerka poděla. Policie mu v tom příliš nápomocna není, naopak podezírá jeho samého. Zoufalý Marc se obrací na bývalou agentku FBI Rachel Millsovou, se kterou měl kdysi milostný vztah. Rachelina minulost je však poznamenána záhadou, která v Marcovi vzbuzuje pochyby. Navíc se nad nimi vznáší stín nešťastného rozchodu, přes který se ani jeden nedokázali přenést. Napínavý příběh plný nečekaných zvratů spěje k překvapivému rozuzlení a zdaleka se nedotýká jen kriminálního tématu, nýbrž i otázky přátelských, partnerských a rodinných vztahů.

Doktor Mark Seidman se ocitne v nemocnici se střelným poraněním. K incidentu došlo v jeho domě a on se děsí, co se stalo s jeho ženou a miminkem. Bohužel, manželka byla zavražděna a dcerka unesena. Po nějaké době se ozvou únosci s požadavkem výkupného. Předávka však nedopadne podle úmluvy, protože Mark neuposlechne příkazů únosců. Mark tedy malou Taru zpět nezíská. Uplyne rok a půl, než se únosci ozvou znovu. Vrah Markovy manželky stále není vypátrán a on musí čelit podezření ze strany policie. Lenny, Markův nejlepší přítel a právník v jednom, se ho snaží chránit. Na scéně se také objevuje bývalá Markova láska Rachel. Jelikož jde o bývalou agentku FBI, rozhodne se Mark získat Taru s její pomocí. I když... Je vůbec možné, aby byla holčička po půldruhém roce od únosu ještě naživu? 

Jak to celé dopadne, se dozvíte, když si knihu taky přečtete.

Teď, nebo nikdy je opravdu napínavý příběh. Měla jsem neustálou potřebu číst dál a dál, protože jsem byla zvědavá, jak to celé dopadne. 

Napětím je kniha protkaná od začátku až do konce. Byla jsem přesvědčená, že kniha dostane 5*, ale nakonec jsem čistým, plným počtem nehodnotila. Konec byl na mě nějak překombinovaný, prostě mi úplně tak nesedl, jak bych si představovala. Čekala jsem nějaký šokující zvrat, který by mě vystřelil z kecek a to se nestalo. Počítala jsem asi i s  jiným motivem činu, než pro který se rozhodl autor. Nicméně to je jen můj subjektivní pocit. Knihu můžu jinak jednoznačně doporučit. 

HODNOCENÍ: ⭐️⭐️⭐️⭐️ a čtvrt


PRVNÍ KREV – ANGELA MARSONS
Nakladatelství: Kalibr
Rok vydání: 2021
Počet stran: 336
Žánr: detektivka, thriller

Anotace:
Jak započala jedna z nejúspěšnějších britských detektivních sérií současnosti? Je těsně před Vánoci roku 2014 a inspektorka Kim Stoneová stojí před halesowenskou policejní stanicí. Svou konfliktní, nespolečenskou povahou už proslula po celém westmidlandském hrabství a tohle je možná její poslední šance. Má se setkat se svými novými podřízenými, seržanty Bryantem a Dawsonem a konstáblem Stacey Woodovou. Ani jeden z nich v ní nevzbudí mnoho důvěry. Jakmile však společně začnou vyšetřovat brutální a bizarní vraždu navenek zcela nezajímavého mladého muže, jde všechno stranou. Případ je zavádí stále hloub do temného světa zneužívaných dětí a jejich trýznitelů. Mrtvých s každým dnem přibývá, a chce-li Kim ochránit nevinné, musí dostat ze svého nového týmu i ze sebe to nejlepší.

První krev je prequelem k naší známé sérii s Kim Stoneovou. Trošku jsem se knížky bála, nerada se vracím v ději, takže jsem ji docela dlouho nechala ležet na polici, než jsem se do ní pustila. A to se mi u Angely Marsons běžně nestává. Ovšem obávala jsem se zbytečně, byla to jízda a bylo to skvělé. 

Kim nastupuje na nové místo a hned se s novými členy svého týmu pouští do vyšetřování brutální vraždy. Obětí je muž kolem třicítky, který má nejen přibité končetiny, patnáct bodných ran, zmasakrované genitálie, ale také hlavu oddělenou od těla. Co mohl mít muž na svědomí, že mu vrah připravil takový odchod ze světa? Během pátrání vychází najevo, že možná nejde o první oběť šíleného pachatele. Kim také při práci pomalu poznává členy svého nového týmu... Pracovitou Stacey, rozvážného Bryanta a arogantního Dawsona. Na druhou stranu i Kim je pro své podřízené vcelku tvrdý oříšek. Nebere si servítky a zásadně jedná narovinu, byť to není okolí vždy příjemné. 

Už kdysi jsem u jedné z knih Angely Marsons podotkla, že se autorka rozhodně nebojí drsných scén a občas mi připomíná stylem psaní Chrise Cartera. Také v tomto díle to slušně rozjela a ve svém tempu vydržela až do konce. Kim Stoneová patří mezi mé oblíbené knižní postavy, i když občas dokáže být pěkně nesnesitelná. Ale je to dříč a když se zakousne do práce, tak nepustí, dokud případ nevyřeší. 

Knihu rozhodně doporučuji a s ní i celou sérii. První krev si můžete přečíst kdykoliv, jak na začátku série, tak klidně na konci. 

HODNOCENÍ: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️


Momentálně mám rozečtenou knihu Chrise Cartera Genesis. No, není to lehké čtení, co vám budu povídat, kdo zná autora, tak ví. Je to drsné, syrové, drastické, až si někdy říkám, mám to zapotřebí? Jenže já mám tak ráda tu dvojici vyšetřovatelů, že mě autor příště stejně zase ukecá :))

Napište mi, zda jste některou z knih četli, anebo co máte rozečteného právě teď. Anebo obojí, já si vaše komentáře moc ráda přečtu.

A BĚHEM VÍKENDU VYLOSUJI VÝHERCE SOUTĚŽE O KNIHU.

Mějte se krásně.

Šárka ♥


14 komentářů:

  1. Šárko, když si vzpomenu, co jsem přečetla knih... Teď už mi to tak nejde, celé dny něco čtu pracovně a večer už se mi fakt nechce...
    Ráda jsem si přečetla tvé dojmy z uvedených knih.
    Přeji příjemné podzimní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, to naprosto chápu, že když čteš spoustu pracovních věcí, tak už potom oči potřebují odpočívat. Měj se krásně 🧡

      Vymazat
  2. Knížky mě zaujaly,vybrala bych si.Jsem zvědavá,kdy já dám konečně,co jsem po operaci očí přečetla na blog.
    Knihy už nafocené mám,ale ještě k nim něco napsat a to mě nikdy nebavilo.Vůbec slohy ve škole.Vše za mě psala sestra.Vyprávět bych o nich mohla dlouho,ale dát na papír problém.Šárko,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já taky neměla slohové práce ráda. Jednu za mě napsal taťka, a když dostal trojku, víckrát to neudělal 😊😊🤣 Těším se na tvůj knižní článek, měj se hezky 🧡

      Vymazat
    2. Šárko, tos mě pobavila, že tatínek dostal trojku!!! Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jiřinko, mě to tenkrát taky pobavilo, no taťku už moc ne 😊😄

      Vymazat
  3. Ahoj Šárko, Cartera jsem kdysi četla a Cobena zase znám z seriálových zpracování jeho detektivek. Poslední dobou mám nutkání sáhnout po nějaké detektivce, tak je možné, že po dočtení Deeply od Avy Reed si skočím do knihovny pro nějaké to napětí, už jsem těmi romancemi nějak přehlcená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabi, já taky musím občas žánr prostřídat, aby toho nebylo příliš z jednoho soudku. Od Cobena jsem viděla seriálové zpracování Smrti v zádech. Bylo to skvělé, akorát teda knížku jsem si už absolutně nepamatovala, i když vím, že se mi tenkrát hodně líbila. Měj se hezky 🧡

      Vymazat
  4. Šárko, na chvilku jsem přerušila čtení detektivek, ale už se k nim zase ráda vrátím. Poslední dvě mě zaujaly, poptám se příště v knihovně, naposledy jsem tam byla včera. Díky za tipy, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
  5. Šárko, četla jsem První krev a taky se mi líbila. Jinak Chrise Cartera mám přečteného celého - někdy je to hodně drsné, ale taky mám dvojici vyšetřovatelů ráda, tak se k ním vracím. Já momentálně čtu Kukačky, což je detektivka ze slovenského prostředí, a před pár dny jsem dočetla Krvavou spásu (Lisa Regan)
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, právě jsem zjistila, že v listopadu vychází nový Carter, neměla jsem tušení, no jasně, že si ho stejně zase koupím, protože Robert a Carlos prostě 🤣🤣

      Vymazat
  6. Vzhledem k tomu, že se jedná o detektivky, jsou všechny knihy mým šálkem kávy :).

    OdpovědětVymazat