čtvrtek 30. května 2024

JAHODOVÝ KOLÁČ S MANDLEMI



Krásný den :)

Dnes mám pro vás recept na výborný, vláčný jahodový koláč. Je fakt moc dobrý, navíc rozpis je jen na kulatou formu, ne na celý velký plech, což jsem potřebovala. Tak jdeme hned na to :)

SUROVINY

TĚSTO

1 hrnek polohrubé mouky
1/2 hrnku cukru krupice
1/4 hrnku oleje
1 vejce
1 vanilkový cukr
1 bílý jogurt
3/4 balíčku kypřícího prášku
trochu mléka (nemusí být)

DROBENKA

30g másla
30g cukru krupice
50g polohrubé mouky

jahody na menší kousky
plátky mandlí (cca hrst nebo dvě, jak budete chtít)



Vyšleháme (promícháme) vejce s cukrem, vanilkovým cukrem, olejem, jogurtem, potom přidáme mouku s kypřícím práškem. Pokud se vám bude zdát těsto hutné, přidejte cvrk mléka. Já přidala tak asi půl decky.



Koláčovou formu vymažeme, vysypeme hrubou moukou nebo strouhankou a vlijeme těsto. Navrch poklademe pokrájené jahody, zasypeme drobenkou a plátky mandlí. Vložíme do vyhřáté trouby a pečeme na 180 stupňů asi 30 minut. Záleží na troubě, v receptu se píše 20, to mně nestačilo. Taky záleží na velikosti hrnku a tudíž na množství těsta. Zkrátka špejlí zkontrolujete a uvidíte.



Přeji vám dobrou chuť ♥

Šárka ♥


26 komentářů:

  1. Ten vypadá báječně)))
    Teď by se mi hodil; dávám totiž odpolední kávu)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Šárko, mám podobný recept, ale bez jogurtu. Ten tomu těstu určitě dodá vláčnost, takže o víkendu upeču. Díky za tip, takové pečení zamíchat a šup do trouby, to zvládám i já. Zdravím, pá 😀😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Evi, je krásně vláčný 😊 A taky miluju rychlé a jednoduché recepty, ty jsou ideální. Měj se krásně :)

      Vymazat
  3. Bože, to je krása a jistě i moc velká dobrota. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Začala jsem komentovat a druhý blog a zase dobrota z jahod.My dojídáme dnes jahodovou bublaninu.
    Asi mám podobný recept,ale místo jogurtu dávám zakysanou smetanu.tak zase příště upeču.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško a my teď dva dny jahodové knedlíky :))) Dělám z tvarohového těsta, milujeme. Měj se hezky 🩷

      Vymazat
  5. Jogurtové těsto je osvědčená klasika a kradyž se přidají jahody a dobrá drobenka... ach! Kdo by odolal.
    Šárko, dostala jsem chuť, tvé fotky jsou tak lákavé...
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Ten vypadá krásně....Já mám, ale stejně jahody nejradši čerstvé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, taky jsme si užili čerstvých a včera a dnes ještě jahodové knedlíky :))

      Vymazat
  7. Ten vypadá skvěle. 🙂 Až koupíme jahody, určitě zkusíme. Naposledy jsme z nich doma s mamkou a sestrou dělaly marmelády a tvarohový koláč podle pana Maršálka - taky moc dobrý.
    Hezký den, Šári.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolka, děkuji, byl výborný a hlavně rychlý, za chvilku hotovo:))) Měj se hezky 😊

      Vymazat
  8. Ahoj Šárko, to vypadá nádherně. Já z jahod nedávno dělala knedlíky a nepečený dort, ale nějaké mi ještě zbyly tak možná využiju tvůj recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabi, knedlíky jsem už taky dělala, včera a dnes jsme měli :))

      Vymazat
  9. Mňam, ten vypadá fakt výborně :) teď jsem taky pekla koláč s drobenkou, s tvarohem a lesními borůvkami :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Šárko, kombinace jahod s mandlemi je dobrý nápad. To by mi určitě chutnalo. Jestli ulovím jahody, tak možná zkusím.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahojky tak jsem zde komentovala na prvním blogu asi jsou komentíky ve spamu. Jak budu mít časík tak zde vše prohlédnu milá Šárko přidám si tě :-) měj fajn neděli♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, komentáře jsem našla, určitě budu ráda za tvoji návštěvu. Měj se hezky 😊

      Vymazat
  12. Mňam, vypadá výborně! Moc děkuji za tip, ráda vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Cokoli z jahod musí být dobrota!!!Super!

    OdpovědětVymazat