pondělí 8. července 2024

KNIŽNÍ PŘÍRŮSTKY 2024/2


Krásné pondělí vám všem :)

Dnes tady mám hromádku knižních přírůstků. A další už čeká na vyfocení a zveřejnění. Né, že bych tak často nakupovala, jen to nenafotím a nezveřejním v té aktuální době, kdy mi balík přijde a taky mi výjimečně dorazilo víc recenzních výtisků.

Ale teď už k dnešní hromádce. Mám tady devět nových knih. Všechno kromě Špíny, což byl recenzní výtisk z Metafory, jsem opět všechny objednávala na Martinusu přes poukázku. Tři knihy jsem již přečetla a určitě vám časem o nich tady povím.


NĚKDO Z NÁS – KRISTÝNA TRPKOVÁ
Sourozence Herelovy od dětství pojí silné pouto, a přestože už jsou všichni dospělí, nedají na sebe dopustit. Rodinnou idylku jim však jednoho dne naruší hrůzný nález na zahradě matčina domu, jenž spustí lavinu nečekaných událostí. Minulost se probouzí k životu a spolu s ní i mučivé tajemství, které nikdy nemělo spatřit světlo světa. Jak snadné je ztratit důvěru v někoho, koho známe celý život? A opravdu víme, co jsou naši nejbližší vlastně zač?

Od Kristýny Trpkové jsem četla trilogii Stvůra, Vesnice, Vetřelec a byla jsem nadšená. Tuto nejnovější knihu jsem už taky přečetla, taky byla dobrá, ale ta trilogie se mi líbila o drobet víc. 

ŠPÍNA – BARBORA BERNÁTOVÁ
Dva týdny před vánočními prázdninami je krajina v okolí Košic sevřená mrazem a čtveřice puberťáků se vydává bruslit do kamenolomu. Dvojité rande se ale z večerní romantiky rychle změní v noční můru, když se jedné z dívek zasekne brusle do lidských prstů trčících ze zamrzlé hladiny. Tělo patří Patriku Morovi, profesorovi z místního gymnázia, jehož studenti sice zbožňovali, zato mezi kolegy příliš oblíbený nebyl a ani jeho osobní život nebyl právě příkladný. Kapitán David Meizner spolu s mladým kolegou Dominikem rozmotávají složité předivo vztahů panujících na škole plné arogantních teenagerů a učitelů balancujících na pokraji nervového zhroucení. Ve hře je až příliš mnoho podezřelých i jedno hluboko pohřbené tajemství.

Špína je druhý díl ze série s kapitánem Meiznerem. Mám ji už přečtenou a líbila se mi. A určitě se mi líbil i první díl Dívka v mlze.


POVĚZ MI – ANNE FRASIEROVÁ
Reni Fisherové a detektivovi Danielu Ellisovi není zlo cizí. Oba se stále potýkají s traumatickou minulostí. Právě ta je spojuje – stejně jako zločin, který musí vyřešit, než zemře někdo další. V kempu na kalifornské Pacifické hřebenovce je zavražděn průvodce a beze stopy zmizí tři mladí turisté. Jediným vodítkem je děsivé video z místa činu, které se objevilo na sociálních sítích. Dívku, jež ho zveřejnila, se nedaří najít. Jde o virální hoax, nebo se v lese děje něco zlověstnějšího?

Od autorky jsem četla trilogii Nejsem mrtvá, Nejsem živá, Nejsem z ledu. Hlavně první díl mě absolutně dostal. Pověz mi je druhý díl další série s názvem Kalifornské zločiny. První díl Najdi mě jsem už taky četla, docela se mi líbil, ale ne tolik, jako knihy ze zmíněné trilogie. Nicméně mám chuť si dát ještě další díl a uvidím, zda budu v sérii pokračovat. Nevím teda, kolik vůbec autorka plánuje dílů. 

ŽENA V OKNĚ – A. J. FINN
Anna Foxová žije sama, uzavřená ve vlastním světě. Ze svého domu nevychází, dny tráví popíjením vína, sledováním starých filmů… a špehováním sousedů. Jednoho dne se do domu přes ulici přestěhují Russellovi, na pohled normální rodina. Jenže pak Anna zahlédne něco, co neměla. Její už tak nejistý svět se začne rozpadat a na povrch vypluje šokující tajemství. Co je pravda? Co představa? A kdo je v nebezpečí? Jedno je jisté: nikdo a nic není takové, jak se zdá.

Žena v okně byl svého času docela fenomén v knižním světě. Já jsem ji četla až letos a beru ji jako průměr. Nenadchne, neurazí, ale špatná nebyla, to zas ne.


OTOČENÍ KLÍČEM – RUTH WARE
Když Rowan Caineová během brouzdání po internetu narazí na inzerát, v němž bohatí manželé Elincourtovi nabízejí štědře placené místo chůvy pro jejich čtyři děti, nedokáže odolat. Možná měla tušit, že je ta nabídka až příliš lákavá, jenže jakmile dorazí na luxusní sídlo Heatherbrae, je okamžitě ztracená. V okouzlení „chytrým“ domem plným nejmodernějších technologií, krásou skotské Vysočiny i perfektní rodinou si ani nevšimne, že se stala součástí děsivé noční můry, která skončí až smrtí osmileté Maddie a Rowaniným zatčením.

Rowan ví, že udělala spoustu chyb. Lhala, když žádala o místo, a ani její chování vůči dětem nebylo vždy ideální. Rozhodně není nevinná. Ale vraždu nespáchala. Nebo se o tom alespoň během výčtu děsivých událostí snaží přesvědčit policii i svého obhájce.

Jestliže však svou malou svěřenkyni nezabila ona, kdo to tedy byl?

Od Ruth Ware jsem kdysi četla Všude kolem černý les a docela se mi to líbilo. A teď jsem slyšela jednu pěknou recenzi na tuhle knihu, tak jsem si řekla, že ji zkusím.

V PASTI LŽÍ – B. A. PARIS
Psychologický thriller autorky bestselleru Za zavřenými dveřmi! Cass si konečně dala svůj život do pořádku, je šťastně vdaná a pracuje jako učitelka. Jedné deštivé noci se ale na neosvětlené lesní cestě stane něco, co jí převrátí život naruby. Paralyzovaná výčitkami zapomíná, kde nechala zaparkované auto, jestli si vzala prášky nebo že si domluvila schůzku. V hlavě má jen zmatek a mrtvou ženu, kterou možná mohla zachránit. Je blázen? Nebo si s ní zahrává její mysl?

Od autorky jsem četla její někdejší hit Za zavřenými dveřmi. Já jsem si tedy z knihy na zadek nesedla. Byla fajn, dobře se četla, ale ničím mě neohromila. Možná kdybych s thrillery začínala, byla bych nadšená. Ale i tak jsem si řekla, že ještě něco od autorky zkusím, takže volba padla na V pasti lží a uvidím, jak se mi bude líbit. Bojím se, abych s autorkou nedopadla jak se Shari Lapenou :)))


RADOSTI A STRASTI SINGLE ŽENY – EVA DOLEJŠOVÁ
Pokud se stanete znenadání a naprosto nečekaně single, nepanikařte! Nevěšte se a nevypijte všechny zásoby vína. Byla by to škoda, protože třeba stejně jako autorka zjistíte, že přes veškerá úskalí, která vás jako single (nejen) ženu a (nejen) v padesáti čekají, dojdete k poznání, že být single zase není takový průšvih, jak jste si mysleli. Tak jako vše má dvě strany, tak i být single má zápory i klady a když oboje vezmete útokem, a hlavně s humorem, rozhodně to bude jízda! Ať je vám třicet nebo padesát, když se stanete single, neznamená to, že máte hodit flintu do žita! Naopak. Vezměte to tak, že život právě začíná!

Docela mě zaujala anotace, tak uvidíme :)

UMĚNÍ PROSTÉHO ŽIVOTA – SHUNMYO MASUNO
Renomovaný buddhistický mnich Shunmyo Masuno čerpá ze sto let staré moudrosti, aby vám ukázal, jak do moderního života vnést podstatu zen buddhismu. Pomocí jasných, praktických a snadno zvládnutelných lekcí – každý den jedné po dobu 100 dní – se naučíte zhluboka vydechnout a odstranit tak negativní emoce; myslet jasně díky prostému zařízení svého domu; večer si uspořádat boty, abyste si uspořádali i svou mysl; pěstovat květinu a pozorovat, jak roste; méně se zabývat věcmi, které nemůžete ovlivnit; a ještě mnohem víc… Dokonce si najdete i čas nemyslet vůbec na nic.

Já vlastně tenhle druh literatury nečtu, nevyhledávám. Padla jsem na knihu na eshopu náhodou, nějak mě zaujala anotace o odstranění negativních emocí, tak uvidím, zda knížku vůbec někdy otevřu. Ale asi jo, když si čtu teď anotaci znovu, zase mě láká. Musím ji nechat někde poblíž oka, abych do ní brzy nakoukla.

NEUTEČEŠ – DOMINIKA HÁJKOVÁ
Alice má těsně před svatbou. Všechno se zdá být růžové. Jenže nevinné hádky se snoubencem se začnou měnit v něco mnohem horšího a Alice se ocitá v začarovaném kruhu. Po několika ošklivých incidentech utíká do vesnice, ve které jako dítě trávila prázdniny. Může ale člověk utéct před vlastním osudem? Jak Alici změní život místo, které je jejímu srdci tak blízké? Co najde ve starém domě, který voní po dřevě, povidlech a muškátech?

Zaujala mě kniha Nezastavuj, která na knihu Neutečeš navazuje, mělo by to být pokračování. Takže jsem si tedy objednala Neutečeš, anotace vypadá taky fajn a až přečtu, pořídím si pokračování.

Tak to je dnešní hromádka nových knih. V dalších knižních přírůstcích vám ukážu, jaké knihy jsem si vybrala k recenzi. Beru si recenzáčky sporadicky sem tam jeden, protože zas tolik nečtu, ale tentokrát jsem se docela rozšoupla.

Zaujala vás některá z knih? Četli jste nějakou? Určitě mi napište, budu se těšit na vaše komentáře.

Užívejte si léto,

Šárka ♥

20 komentářů:

  1. Četla jsem Špínu a Ženu v okně. Z ostatních knih jsem zaznamenala V pasti lží, ale nijak po ní netoužím. Na hodnocení Otočení klíčem jsem zvědavá, protože knihu Všude kolem černý les jsem četla a líbila se mi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se k Otočení klíčem brzy dostanu, hodně mě láká, ale mám tady teď dost recenzáčků, tak ještě bude muset počkat. Ale určitě dojmy potom sepíšu sem na blog :)

      Vymazat
  2. Šárko, tak to je pořádný nášup. Zaujaly mě knihy českých autorek, určitě je budu v knihovně hledat. Zítra tam jdu, třeba budu mít štěstí. Díky za tipy, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, tak doufám, že jsi ulovila nějaké knihy, které jsi chtěla. Měj se moc hezky ♥

      Vymazat
  3. Šárko, ráda jsem se poučila, tyto knihy neznám. Díky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty nás teda zásobuješ. Něco bych si vybrala i ke čtení já.
    Přeji hezký čtecí červenec)))
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ještě kdybych tak četla rychleji :)) Teď jsem se zasekla na knize a četla ji strašně dlouho, tak doufám, že teď to bude lepší :) Krásný den ♥

      Vymazat
  5. Šárko, četla jsem Špínu, ostatní ne, ale vybrala bych se mezi nimi. Určitě bych chtěla zkusit Trpkovou, chválila mi ji kolegyně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, Trpkovou určitě zkus, mně moc baví autorčin styl psaní, žádné kostrbaté věty, jak se někdy v knihách objevují. Krásné dny přeji :)

      Vymazat
  6. Šárko,moc děkuji za tipy,napsala jsem si a snad něco v knihovně najdu.Vedra nemám ráda a tak si čtu doma na balkoně.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, jsem ráda, jestli jsem mohla inspirovat, měj se hezky :)

      Vymazat
  7. Šárko, rozhodně zajímavé a lákavé tituly. U kamarádky jsem viděla Otočení klíčem, říkala, že fakt dobré :o)
    Užij si léto s knihou v ruce! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli na Otočení klíčem se moc těším :) Díky za návštěvu a měj se krásně :)

      Vymazat
  8. Já bych si vybrala Špínu a Otočení klíčem. 🙂
    Sešlo se mi tu taky dvanáct kousků za červen, ale na článek se teprve chystám. Teď jsem měla dva měsíce se čtením pauzu (asi víte). Chvilku to potrvá, ale tu hromádku sepíšu a časem i přečtu. 🙂
    Hezký večer, Šári.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, však ony články neutečou, až bude ta správná chvíle, tak se na to vrhneš a i na čtení :) Měj se moc krásně :)

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Souhlasím, obě knihy autorky byly fajn a těším se, až vyjde další :)

      Vymazat
  10. Ahoj, četla jsem nějaký počin od B.A. Paris, ale už je to tak dlouho, že si to vůbec nevybavuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabi, tak to asi značí, že kniha nebyla úplně top :))) Měj se moc hezky :)

      Vymazat