čtvrtek 8. srpna 2024

LETOŠNÍ DOVOLENÁ V PODKRKONOŠÍ

Krásný čtvrtek vám všem :)

Tak samozřejmě jsem minule už příspěvek s tipy na výlety nestihla zveřejnit. Mám ho rozpracovaný, ale vrhám se teď na naši dovolenou a slíbený článek vyjde později až po dovolenkových výletních tipech. Určitě vás o něj neošidím.

Na dovolenou jezdíme každý rok s našimi známými, tudíž jsme čtyři a pes. A jelikož naše Kejsinka je pejsek uštěkaný, nejezdíme například na hotel či penzion, ale pronajmeme si vždy nějakou chatičku nebo chaloupku, abychom nikoho neobtěžovali. A ve finále i my máme klídeček. Letos jsme si pronajali krásnou chalupu v Levínské Olešnici. Je to vesnička kousek od Jilemnice. Já jsem to ubytování zevnitř úplně zapomněla vyfotit, mám jenom kuchyň, ale musím říct, že ta chalupa byla úžasná, prostorná. Velká kuchyň s jídelním stolem a pohovkami, velká předsíň/chodba, sociální zařízení, v patře potom pokoje a další toaleta. Venku super posezení a sud s vodou, pod kterým si můžete zatopit a ráchat se, i když není teplo :) Samozřejmostí je zahrada a ještě i potůček, ve kterém byly při našem příjezdu kačeny. No, jak zjistily milé kachny, že zahradu bude okupovat pejsek, už se za celý týden neukázaly :)) Netušily holky, že Kejsinka si v potůčku nehodlá smočit ani packu :))

Sud jsme vyzkoušeli hned první den a bylo to super. Po příjezdu jsme si akorát vybalili a nikam se už nechystali, takže jsme si užívali pohodu na zahradě a jenom jsme se prošli vesnicí.




Kdopak si tu malou pohovku asi oblíbil? 


Taky se už chystala na zimu :)))

V neděli nás trochu v předpovědi počasí strašily přeháňky, takže túry jsme odložili a vyrazili do Jilemnice. Prošli jsme si tzv. Zvědavou uličku, kde se můžete pokochat krásnými roubenými chalupami. Pouze přítomnost aut to trochu kazila, ale není to skanzen, normálně se tam žije, tudíž tam lidé chtějí mít zaparkovaná i auta. Ale chaloupky krásné.

Dále jsme se šli podívat na zámek, který funguje jako muzeum. Ke všem našim výletům vám řeknu více posléze v tipech na výlety, dnes to bude spíš jenom takové stručné seznámení. Mám totiž hromady fotek a určitě i nějaké povídání a dojmy a to fakt nejde nacpat do jednoho článku.

V pondělí jsme se vydali na túru do Krkonoš. Hlásili ještě příznivé teploty, žádná vedra, ale jinak krásné počasí na výhledy. Takže jsme vyrazili na Pančavské vodopády, pramen Labe a do okolí. Bylo to úžasné, miluju hory, výhledy, takže krása.

Na úterý jsme měli naplánovaný výlet na Stezku korunami stromů v Janských lázních. Moc se nám tam líbilo, byli jsme kdysi už na Lipně, ale tady v Jánkách se mi líbilo asi víc. Po prohlídce jsme si potom vyrazili na kafíčko na lázeňskou kolonádu. A večer jsme opíkali buřty a grilovali hermelín. Každý večer jsme většinou i hráli karty nebo Člověče, nezlob se, vůbec jsme za celý týden nezapnuli telku.


Ve středu jsme si vyšli na výlet po okolí. Měli jsme potkat rozhlednu, která je tedy, bohužel, otevřená jen asi vždy v sobotu, takže tam jsme se nedostali. Potkali jsme křížovou cestu a větrný mlýn. A jelikož bylo hodně vedro a dusno, tak na zpáteční cestu do Olešnice jsme se už vydali vlakem. Kejsinka jela poprvé a byla docela vyjukaná. Ale jeli jsme jenom dvě zastávky, takže to bylo rychlé.


Ve čtvrtek jsme toho stihli docela hodně, ani jsme toho původně tolik v plánu neměli. Nejprve jsme se jeli podívat na hrad Pecka. Nešli jsme tedy na prohlídku, jen jsme si hrad prohlédli zvenku a musím říct, že je moc hezký. A myslím, že bude i hezčí, protože tam v určitých místech probíhala rekonstrukce.

Potom jsme vyrazili do Hořic, obhlédnout vyhlášený hřbitovní portál. Ta brána je opravdu skvost, nádherná. Prohlédli jsme si také zajímavá dílka v Sochařském parku, zašli jsme si na náměstí na kafíčko a potom jsme vyjeli ještě na Staré Hrady. Tam jsme si s kamarádkou zašly i na prohlídku a bylo to úžasné a perfektní. 


Pátek byl posledním dnem a nehlásili moc pěkné počasí (ovšem nakonec bylo v podstatě fajn, deštník jsme nevytáhli vlastně za celou dovču). Vyrazili jsme tedy do Vrchlabí, prošli jsme se kolem zámku, který snad funguje jako městský úřad a sídlí tam také správa KNP. Podařilo se mi ulovit super fotky, byla totiž úplně černá obloha a se zámkem a rybníkem to vypadalo úchvatně. Prohlédli jsme si dřevěný betlém a potom jsme navštívili Krkonošské muzeum. Na oběd jsme vyrazili do Pivovarské bašty, kde si všichni pochutnali na kyselu jen já na vývaru a s kamarádkou jsme si daly ještě borůvkový knedlík. A ještě jsme stihli kafíčko a zákusek v Nové Pace. Poprvé jsem ochutnala povidloň, byl to takový větrníček plněný povidly a tvarohem a bylo to strašně dobré.

No a v sobotu jsme se už vraceli domů, jenom cestou jsme zastavili na vodní nádrži Les království. Byli jsme tam už před spoustou let a tak jsme se tam teď zajeli pokochat, když jsme to měli při cestě.

V dalších článcích vám potom ukážu víc fotek z našich výletních cílů a něco vám i popovídám :)

Mějte se moc krásně a napište mi, zda preferujete moře nebo hory, a zda dovolenou v Čechách nebo v zahraničí. My jezdíme po Čechách, neříkám, že by mě to nelákalo i do zahraničí, ale zatím i díky pejskovi je to pro nás jednodušší a hlavně, náš pejsek nemá rád vodu, takže jet na dovolenou k moři by pak asi nemělo smysl. Ale vůbec nám to nevadí, užíváme si i naše krásná místa a že jich máme k poznávání spousty.

Jinak za dovolenou mě stihla dvakrát štípnout vosa, manžela jednou, skřípla jsem si prst do dveří, takže jsem si udělala krásnou borůvku a na túře v Krkonoších jsem nevybrala zakopnutí a pěkně sebou flákla kolenem na kámen. Naštěstí byl placatý, takže jsem si nic nerozsekla a taky nic nezlomila. Ale dařilo se teda letos, opravdu jo :))

Přeji vám krásné letní dny a přežijte ta ohromná horka, která nás čekají.

Šárka ♥


30 komentářů:

  1. Šárko, vypadá to, že jste měli skvělou dovolenou. My preferujeme hory, k moři se nehrneme (ani jeden nemáme rádi velké horko). V posledních letech jsme byli v Čechách, ale už jsme se vypravili i třeba do Slovinska, Černé Hory nebo Rakouska.
    Povidloň je skvělý, já ho měla v Táboře v cukrárně kousek od náměstí.
    Těším se na další dovolenkové články

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, Slovinsko by mě taky lákalo a určitě i ty Alpy. Je moc míst, kam bych chtěla vyrazit, že to asi ani jednou všechno nestihnu 😀😀 Měj se hezky 🌺

      Vymazat
  2. Ahoj Šárko, to musela být super dovolená :) mojí babičky sestřenice má kousek od Hořic chalupu, občas tam jedeme na návštěvu a je tam tuze nádherně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabi, je rám opravdu krásně a dovča byla super, užili jsme si ji 🌸

      Vymazat
  3. Šárko, tohle vypadá jako skvělá dovolená! krásná místa, pohoda a až na ty drobné karamboly - prostě super.
    Moc ti přeji, že se tak vydařila.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc jsme si dovolenou užili a jsem ráda, že ještě nebyla taková vedra jak teď poslední dny. Měj se krásně 🌺

      Vymazat
  4. Šárko, bylo jste na překrásném místě a i ubytování jste měli super. Pronohp lidí to bude nepochopitelné, ale my jsme u moře nikdy nebyli a dovolené vždy trávili v ČR. Je tu tolik ktas, že to za jeden život nestačí. Dříve jsme na cestu k moři neměli peníze a teď ve stáří už manžel nikam nemůže kvůli zdravotním problémům a mě to ani neláká a bez něj bych si to ani neužila. Ale tady cestovat s rodinou nebo přáteli mě baví a vždy si to hezké najdu. Těším se na jednotlivé podrobné články. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, my byli u moře jednou. Neříkám, že by mě to nelákalo zas, ale jsem spíš poznávací člověk, takže určitě bych to musela mít s výlety, abych něco viděla. Ležet u vody mě nebaví. Ale máš pravdu, u nás je tolik krásných míst, pořád je kam jezdit a ani to člověk za jeden život nemůže vše stihnout. Hezké dny ti přeji 🌺

      Vymazat
  5. Šárko, Krkonoše máme také rádi, vy jste si je užili přímo skvěle i počasí vám přálo. Fotky jsou suprové, jó a kyselo miluju. Měj se hezky a užívej si krásné sluníčkové dny, pá 😉😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, děkuji a ano, dovču jsme si užili náramně 😍😍

      Vymazat
  6. Šárko, já pořád říkám, že i nás máme tolik krásných míst....My se minulý týden vrátili ze Šumavy. Ta je taky krásná a taky tam bylo neskutečné množství vos. Naštěstí nikoho nepoštípaly. To byla rodinní dovolená. Ještě mě čeká jen s manželem - Rakouská jezera. NA ty se těším moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, Šumava je krásná, byli jsme před třemi lety a určitě chci zase jednou zpátky. Vos je opravdu hodně, a i když je člověk opatrný, stane se. Užijte si jezera, to bude nádhera 🌸🌺

      Vymazat
  7. Šárko,tak to byla parádní dovolená, určitě jste se jí užili. Ubytování v nádherné chalupě, výlety a místní dobroty prostě skvělá dovča, pá 😉😄

    OdpovědětVymazat
  8. Moc krásná dovolena.Jsou to všechno místa,která znám.K moři jsem jezdila ráda,s manželem jsme rádi plavali,ale teď už se na takovou dálku neodvážíme.
    Šárko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji. I u nás je krásně, nemusíme ani stovky kilometrů za hranice 🌸

      Vymazat
  9. Šárko, ještě jsem se vrátila a prohlédla si fotografie. Byli jste na moc hezkém místě. My jsme jezdívali na podobnou chalupu do Benecka. Krkonoše jsou krásné. Ono je krásně všude, když je člověk na výletě nebo na dovolené. Přeji Ti moc hezké dny a těším se na podrobné články.

    OdpovědětVymazat
  10. Pořádně si článek večer přečtu a fotky podrobně prohlédnu, protože je toho hodně a svědčí to o pěkné dovolené. Šárko, ač ta místa znám, ráda se tam s tebou vrátím. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. Až na ty poslední věty to vypadá na vydařenou dovolenou))))) Krásně jsi vše nafotila, Mám ráda dovolenou v zahraničí i u nás. Měj se hezky a těším se na další příspěvky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Evi, pár karambolů letos bylo, naštěstí nic vážného. Však u tebe se moc ráda kochám fotečkami z dalekých krajin 😍🌺

      Vymazat
  12. Krásné fotky, parádní dovolená :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  13. Skvěle se ti povedlo zachytit tu oblohu nad zámkem ve Vrchlabí, fakt super! Na Pančavský vodopád jsem se taky chtěla letos podívat, ale bohužel mi to asi nevyjde, tak snad příště :) Mě teď taky snad po 10 letech štípla včela na výletě. Už jsem úplně zapomněla, jak to bolí :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, ta obloha ve Vrchlabí mě fakt potěšila, hned měla fotka jiný vibe 😀😀 No, já taky nepamatuju, kdy naposledy mě poštípaly vosy, tak asi letos jsem si to musela vybrat 😀

      Vymazat
  14. Lezarts
    Tak to je dovolená jak mám nejraději. Pronajmutý apartmán, nebo chalupu, dobrou společnost, hory a jezera!
    Sázka na jistou výhru!
    Děkuji za návštěvu na mém blogu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky moc děkuji za návštěvu a ano, byla to moc prima dovča 😍🌸

      Vymazat
  15. To jste měli krásnou dovolenou :) Je super, že vám vyšlo počasí, to taky dělá hodně. Zámek s tmavými mraky v pozadí má své kouzlo! Také radši cestujeme po Čechách. Když jsme byly se ségrou menší, bylo to právě kvůli tomu, že se nám po chvíli stýskalo po koních, takže vždycky byly v plánu i hřebčíny a tak :D Když jsme byly poprvé u moře, tak se zrovna ve stáji, kam jsme chodily, narodilo hříbátko :D. U moře jsem byla dvakrát, vloni podruhé, v Turecku, ale bohužel jsem tam marodila, tak jsem si to moc neužila :( Ráda objevuji nová místa, nevydržela bych ležet jen u moře :D To bych se unudila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím poznáváním nových míst to máme stejné, taky bych vydržela u vody den, dva a potom bych musela někam vyrazit, objevovat a poznávat. Určitě se chci zase někdy k moři podívat, ale musí to být v kombinaci s poznávačkou :)

      Vymazat