pondělí 26. srpna 2024

TIPY NA VÝLETY #4 PANČAVSKÉ VODOPÁDY A PRAMEN LABE, SOCHAŘSKÝ PARK A HŘBITOVNÍ PORTÁL HOŘICE, STARÉ HRADY


Krásný nový týden, přátelé :)

Další slibované výletní tipy jsou tady. Dnes se projdeme po kopečkách Krkonoš, nakoukneme do Hořic a vezmu vás na prohlídku na zámek Staré Hrady. Jsem vždycky moc spokojená, když jsou naše výlety pestré, když se střídají právě třeba horské túry s prohlídkami památek. A letos se nám to krásně povedlo.

Na výlet na Pančavský vodopád a pramen Labe jsme si vybrali den s přímo ukázkovým počasím. Ráno byla teda pěkná zima a na horách fičelo tak, že jsem chvílemi nepohrdla kapucou od bundy, ale výhledy byly krásné. Od chalupy jsme dojeli autem na Horní Mísečky a odtud autobusem na Zlaté návrší. A potom jsme už pěkně šlapali pěšky. 

Mohyla Mistra Hanče a Vrbaty




Pančavský vodopád




Na Pančavských vodopádech i prameni Labe jsme byly s dcerou před třemi lety. Musím říct, že je opravdu málo vody oproti letům minulým. Bylo to už znát na vodopádu a pramen Labe byl suchý. Ale túra to byla krásná, miluju kopce, výhledy, horskou přírodu. Cestou jsme se stavili na obědě na horské boudě Dvoračky. Bylo tam úplně plno a prý to bývá pravidlem. Skvěle jsme se tam najedli a vydali se na zpáteční cestu přes Kotelní jámy do Horních Míseček.

Pramen Labe









Ve čtvrtek jsme se jeli podívat do Hořic a na hrad a zámek Staré Hrady. V Hořicích jsme si chtěli prohlédnout unikátní hřbitovní portál, který vznikl na přelomu 19. a 20. století a jehož stavba trvala 14 let. A je opravdu nádherný. Trošku byla škoda, že jsme neměli slunce v zádech, fotky by byly mnohem povedenější, ale i tak... Je to krásná stavba. 


Hořický hřbitovní portál



Poté jsme se jeli podívat do Sochařského parku svatého Gotharda. V parku jsou sochy vystavené pod širým nebem. Pro tuto příležitost byl park otevřen poprvé v roce 1966 a najdete zde sochy, které vznikají na sochařských sympoziích v nedalekém pískovcovém dole sv. Josefa. Vše je volně přístupné. 





Prošli jsme také Smetanovy sady a v jedné pěkné kavárně Café Botanica na náměstí jsme si dali úžasnou zmrzlinu obalenou v pistáciích a politou horkou čokoládou. Je to vlastně restaurace a kavárna v jednom a moc se nám líbil i interiér. Nahlédli jsme rovněž do místního kostela.


Kostel Narození Panny Marie


Po zmrzce jsme se rozhodli, že si ještě trochu zajedeme a navštívíme Staré hrady. S kamarádkou jsme se domluvily že si dopřejeme prohlídku a naši muži souhlasili, že na nás na nádvoří počkají s Kejsinkou. 




Staré Hrady nabízí pět prohlídkových okruhů. S Věrkou jsme si vybraly okruh týkající se nejen pohádkového světa, ale také historie. Jinak většina prohlídkových okruhů je vhodná pro děti, hlavně pro děti, takže můžete směle s dětičkami či vnoučaty vyrazit. Náš prohlídkový okruh vedla princezna Myšpulína, byla to moc sympatická slečna. Na tomto prohlídkovém okruhu jsme se dozvěděly, jak vypadaly v historii koloniály, obchůdky s kávou, ochutnaly jsme také medovinu. Hrad a zámek Staré Hrady je mimo jiné domovem pro více než třicet druhů draků a dráčků s roztodivnými jmény. Moc jsme si prohlídku užily a určitě návštěvu doporučuji jak malým tak velkým. 




A to je pro dnešek všechno. Doufám, že jsem vás třeba k nějakému výletu inspirovala a určitě mi dejte vědět, jestli jste navštívili Staré Hrady a jestli znáte Hořice i díky něčemu jinému než díky hořickým trubičkám. Já od letošního léta určitě :)

Mějte se krásně :)

Šárka ♥


20 komentářů:

  1. Šárko,nádherné fotografie.Kopečky Krkonoš máme hodně projité.Ještě nedávno jsem si myslela,že bychom vyjeli na Zlaté návrší také autobusem a tam se jenom trochu prošli.Teď mě napadá,že to můžeme pořád uskutečnit.Hořice znám,ale loni v létě jsme se byli podívat jenom na Masarykovu věž samostatnosti.Nádherná stavba s výhlídkou.Na zámku Staré Hrady jsme byli s vnučkami a byl to pro ně velký zážitek,protože tam mají prohlídky pro děti.Prolezli jsem zámek od sklepení až po půdu.Myslím,že to mám na blogu.
    Navštívili jste krásná místa a já si ráda zavzpomínala.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za krásný komentář. Masarykovu věž jsme hledali, zahlédla jsem někde fotku a myslela jsem, že to bude v rámci někde toho sochařského parku, ale nakonec jsme přece jen našli. Chtělo by to příště podrobnější itinerář 🙂 Staré Hrady jsou opravdu ráj pro děti, těším se, až jednou budeme mít vnoučata a vyrazíme s nimi. No, počkáme si 😀😀 Měj se moc hezky 🌞🌺

      Vymazat
  2. Nádherné....moc se mi líbí ty tvoje fotokoláže. Na Staré Hrady se chystám už dlouho....ale čas mi nějak chybí))) Měj se krásně a těším se na další příspěvky.

    OdpovědětVymazat
  3. Šárko, měli jste skutečně nádherné počasí. Výhledy výstavní. Ty Staré Hrady jsem viděla jednou a stačilo, já pro tyhle věci a mučírny moc nejsem. Hořice navštěvujeme obvykle, pokud jedeme okolo, kávu a něco k tomu si tam dám. Dík za to, že mohu na ta místa koukat tvýma očima. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, mučírnu jsme při prohlídce nepotkali, bylo to spíš moc milé. Ale chápu, ne vše je pro každého, naštěstí si můžeme vybírat 🙂 Měj se moc hezky 🌞🌺

      Vymazat
  4. Šárko, hezké výlety. Já byla kdysi dávno u pramenů Labe, ale to už je tak dávno, že si ani nepamatuji, odkud jsme šli ;-). Hořice ani Staré Hrady neznám, i když o sochařském parku v Hořicích jsem slyšela.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji za návštěvu. Já taky postupně časem detaily výletů zapomínám, tak teď aspoň můžeme zalistovat na blozích jako v deníku a vše si připomenout 😍

      Vymazat
  5. Ahoj Šárko nádherné fotografie a tipy na výlety. V Krkonoších jsme ještě nebyli. Dík za prohlídku měj hezký den. Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Romanko, moc děkuji za návštěvu a Krkonoše určitě doporučuji, je tam nádherně 🌞

      Vymazat
  6. Šárko, udělali jste si opravdu parádní dovolenou. Líbí se mi (taky se o to snažím), jak jste střídali přírodu a památky, nezapomněli jste ochutnávat dobroty. V Hořicích se mi moc líbilo, portál i celý starý hřbitov...
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Šárko, nádhera. Já byla kdysi jako dítě akorát na Starých Hradech, jinak ze zmíněného nikde. Poslední roky máme kvůli rekonstrukci o dost méně cestovní a předtím to taky nebylo nějak silné :D Pančavský vodopád bych ráda někdy viděla, celkově bych ráda ještě než padne zima vyrazila někam do hor, no uvidíme zda to vyjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabi, to je jasné, že teď má přednost rekonstrukce, ale zase výlety doženete později, ono nic neuteče 🌞 Měj se hezky 😍

      Vymazat
  8. Krásne fotky, vyzerá to na skvelé výlety!

    OdpovědětVymazat
  9. Na Dvoračkách jsem byla asi 5 let zpátky. Jeli jsme na kolech, což byl MASAKR :DD! Portál je nádherný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to musel být pořádný masakr, to věřím :) Manžel tam tedy v rámci závodů byl letos taky ještě na kole :)

      Vymazat
  10. K Pančavskému vodopádu jsem chtěla vyrazit letos v létě, ale bohužel nám to nevyšlo, tak snad příští rok. Pramen Labe a portál u hřbitova si připíšu k místům, které musíme po cestě navštívit :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten portál v Hořicích je opravdu moc pěkný a působivý, stojí za to ho vidět :)

      Vymazat