středa 27. července 2016

Moje orchidejkové potěšení


Přeji vám všem krásnou středu :)

Dnes mám pro vás malé nahlédnutí do mého orchidejkového ráje. Nepěstuji žádné zvláštní druhy, protože nemám pro některé, například chladnomilky, ty správné podmínky. Ale i klasické a nejznámější Phalaenopsis mají tolik barviček, že si s nimi rozhodně vystačím.

Úplně první kousek jsem si pořídila asi před čtyřmi lety. A je to tato růžová krasavice. Kvete stále, pamatuji si snad jedinou krátkou pauzu, kdy odpočívala, jinak kvete jako o závod.



Jako druhou jsem si pořídila tuto housátkovou barvičku. Momentálně je úplně obsypaná květy. 



Další pořadí, v jaké jsem si je pořizovala, už si tedy nepamatuji. Několik jsem jich dostala k Valentýnu, svátku nebo narozeninám. Ukáži vám phalíky, které mi právě kvetou a dělají radost.



Tuto krásku jsem si přinesla kdysi od kamarádky. Myslela jsem si, že jde o mini druh, ale teď vidím, že listy má klasické. Kamarádka se jí chtěla z jistých důvodů zbavit... měla ji od ex-manžela, ale to jsem nemohla dopustit, tak jsem si ji vzala, přesadila a zachránila :)) Momentálně má jen jeden kvíteček, ale vykvetla mi, tuším, už potřetí. Květ má ve skutečnosti spíš do zelena, než do žluta, jak ukazuje foto.




Další kvetoucí krásky :)



Z jiných druhů mám dvě Miltoniopsis. Byly prodávané pod názvem Miltonia, což je teplomilka, ale potom jsem zjistila, podle listů, že jde o chladnomilnou Miltoniopsis. K mému údivu mi tedy jedna z nich opět vykvetla, jak jsem vám již v některých příspěvcích ukazovala. Ale jinak se mi nedaří o ně pečovat tak, jak by potřebovaly, což se pozná podle harmonikových listů. 


Takto kvetla ta druhá z nich, no nevím, jestli mě ještě někdy obdaří svými krásnými kvítky.


A na výstavě v Chrudimi jsem si před rokem koupila Cattleyu. Také mi zatím podruhé nevykvetla, tak vám ji alespoň ukážu, jak vypadala nakvetlá, když jsem se nechala zlákat ke koupi.


Tyto phalíky mají nyní pauzu, ale vložím vám starší fotografie, abyste se mohli pokochat jejich květy. Některé mají nasazena poupata.


Tuto orchidejku jsem musela přesadit. Jednou mi shodila všechny listy, myslela jsem, že už se tedy nevzchopí, ale najednou jí ze strany vyrašily listy nové. Ale kořeny měla v hrozném stavu, takže jsem ty uhnilé odstranila a dala nový substrát. Snad můj zásah přežije a bude se jí dařit. Květy měla úžasné. Přesadila jsem spolu s ní ještě jednu, takže teď hodlám počkat, jestli budou v pořádku, vyrostou nové listy a pak bych s přesazováním pokračovala u dalších.




Tato je asi nejlínější, ze všech mi kvete nejméně.


Bílá je také nádherná :)


A tuto mám nejnovější, dostala jsem ji k svátku. A ještě kvete :)



Dohromady jich mám tedy 14. A určitě zase někdy další do sbírky přibudou :) Narozeniny se blíží :))

Tak to je z mého orchidejkového fotočlánku všechno. Napište mi, jestli také pěstujete orchidejky, jaké druhy, jak se vám s nimi daří.

Mějte se moc krásně :)

Vaše Šárka ♥

8 komentářů:

  1. Máš nádherné orchideje, mě se je nedaří pěstovat, teprve teď se mi podařilo jednu donutit, aby kvetla. Ostatní se mnou nemluví. U mě prostě nevydrží ani kaktus. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, moc děkuji :) Řekla bych, že si orchidejky u mě vyloženě žijí svůj vlastní život :)) Nedostávají žádnou přehnanou péči, na hnojení jsem fakt lajdák a přesto mě takhle odměňují :) A mimochodem... s kaktusama to taky neumím :))

      Vymazat
  2. Sarko, to je nadhera, mas moc pekne orchideje :-)Jde videt, ze se jim u tebe libi :-)Ja orchideje nepestuji, ale libi se mi moc :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Sú naozaj krásne, ja osobne tieto kvety až tak rada nemám, teda páčia sa mi ale nechce sa mi o ne starať, pár máme doma :-) Ale tie tvoje vyzerajú naozaj veľmi pekne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Casion, moc děkuji :) Jak jsem psala v komentu výše, nijak to s péčí nepřeháním. Jednou za čas je namočím do vody a nechám napít a to je všechno :) Jen doufám, že přežijí i to moje přesazování :) A s náročnějšími druhy to také neumím.

      Vymazat