čtvrtek 5. září 2024

PŘEČTENÉ KNIHY 4/2024 RANDE S PADESÁTKOU, ÚKLID PRO KLID, ZA ZAMČENÝMI DVEŘMI

Krásný čtvrtek, přátelé :)

Dnes mám pro vás zase tři přečtené knihy. Dvě jsem přečetla teď během léta, tu třetí už před pár měsíci. Tentokrát máme ty žánry pestřejší, nebudou to jenom detektivky jako v minulém článku. Vrhneme se tedy na to.

RANDE S PADESÁTKOU – JANE PORTER
Nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2024
Počet stran: 344
Žánr: román pro ženy, romantika

Anotace:
Paige se ve svých téměř padesáti konečně cítí skvěle ve svém životě. Miluje svou práci vysokoškolské profesorky matematiky, své tři čerstvě dospělé dcery i svůj zavedený životní styl a rozhodně nemá v plánu žádné velké změny. Proto ji zaskočí, když se má nečekaně spolupodílet na výuce nového semináře, jehož součástí je třítýdenní zahraniční terénní výzkum. Zvlášť když seminář vede hostující profesor Jack King, přitažlivý australský biolog a její dávná letní láska ze studentské stáže ve Francii, kterého třicet let neviděla.

Jack je charismatický světoběžník, který by strčil do kapsy i samotného Indianu Jonese, což Paige, která si zakládá na tom, že je vůči mužskému šarmu imunní, dost zneklidňuje. Ani jeden z nich nehledá vztah, ale když spolu v rámci úzké spolupráce vedou náročný seminář, jejich největší výzvou bude snaha odolat nepopiratelné vzájemné chemii.


Paige má za sebou nepovedené manželství, ze kterého odešla až poté, co se všechny její tři dcery osamostatnily. Teď je konečně spokojená, naplňuje ji práce vysokoškolské profesorky matematiky a na nějaký další vztah nebo aspoň románek nemá absolutně chuť. 

Jednoho dne se dozvídá, že místo své kolegyně povede na škole seminář s hostujícím profesorem Jackem Kingem. Není z toho úplně nadšená, navíc záhy zjistí, že profesor Jack King je ten Jack King, se kterým měla před třiceti lety cosi jako románek na jednu noc. A po té jedné noci zbaběle utekla a už se nikdy neviděli. 

Když se Paige s Jackem setkává, nemá pocit, že by ji poznal, tudíž sama se také nepřizná, že je ta ona, která mu kdysi utekla z postele. Samozřejmě minulost vyjde záhy najevo a citová bouře na sebe nenechá dlouho čekat. Paige se do Jacka totálně zblázní, přestože má padesátku na krku a ještě nedávno tvrdila, že ji muži už absolutně nezajímají.

Knížka Rande s padesátkou mě zlákala vztahem dvou lidí v podstatě v mém věku. Paige byla chytrá, inteligentní, zralá žena a zpočátku se tak i chovala. Čekala jsem tedy takový nějaký inteligentní, vztahový román. Jenže když se objevil Jack, z Paige se stala doslova trapná puberťačka. Áchala neustále, jak je Jack úžasný a nádherný a přitažlivý, jak je všemi oblíbený a prostě doslova neskutečný. Rozplývala se nad každou částí jeho těla a to se opakovalo pomalu na každé druhé stránce a vlastně nic zvláštního se tam jinak nedělo. Takže kdybych měla po knize sáhnout podruhé, už to neudělám, protože to byla úplně obyčejná slaďárna.

HODNOCENÍ: ⭐️⭐️⭐️


ÚKLID PRO KLID – TIPY, KTERÉ ŠETŘÍ ČAS, NERVY I PENÍZE – KATEŘINA BROŽOVÁ
Nakladatelství: Grada
Rok vydání: 2024
Počet stran: 208
Žánr: naučná literatura, životní styl

Anotace:
Není nutné uklízet od rána do večera. Úklid může být snadný a rychlý. Naučte se takové uklízecí rituály, které vám ulehčí život a díky nimž už nikdy nebudete otrokem své domácnosti. Získáte uklizený domov, a hlavně více času na všechno, co máte rádi. Berte úklid s lehkostí! Vše se dá zvládnout ekologicky, jednoduše i rychle.

Dozvíte se:

Jak si v úklidu vytvořit funkční a efektivní systém
Jak si snadno a levně vyrobit čisticí a prací prostředky
Jak vyčistit celou domácnost rychle a jednoduše
Jak vyčistit zašlé spáry?
Co použít na nerez, aby se krásně leskl?
Jak vyrobit WC bombu?
Jak odstranit špínu z vnější strany pánve?
a ještě mnohem víc!


Autorka samu sebe označuje jako vyléčenou bordelářku. Prý už jako malá byla na rozdíl od sestry pěkně nepořádná. Život v chaosu ji neopustil ani když se odstěhovala do svého bytu. Naoko vše vypadalo uklizeně, ale otevřít skříň byste prý nechtěli, říká Kateřina. Ona vlastně měla ráda čisto a uklizený domov, ale nedovedla si ten řád a pořádek udržet. Našla si ovšem muže, který byl vzor organizace a pořádku. Spoustu věcí se od něj naučila a dobře to fungovalo, dokud nepřišly děti. Najednou se kupilo prádlo, všude rozházené hračky a jak to všechno zvládat s probdělými nocemi a nezbláznit se?

Jednou si Kateřina četla zajímavou knihu, díky níž si začala vytvářet tzv. to-do listy. A díky sepisování a odškrtávání se jí začalo v udržování uklizené domácnosti dařit. A jelikož byla kreativní člověk, založila si instagramový účet a začala své tipy na úklid sdílet a z bordelářky se stala úklidová influencerka. Autorku jsem sama taky už v minulosti na Instagramu objevila a nějaký čas sledovala. 

Kniha je moc pěkně graficky zpracovaná, to se opravdu velmi povedlo. Taky dělíte úklid na běžný denní, týdenní a sezónní? Pokud ne, v knize si o tom přečtete a třeba se tím začnete řídit. Dozvíte se, jak bojovat s roztoči, bakteriemi, plísněmi, jaké ingredience kromě běžných chemických čistících prostředků k úklidu využít, například jedlou sodu, bílý ocet, kyselinu citrónovou a další. 

Nevíte, jak vyčistit spodní stranu pánviček, jak se zbavit skvrn na zdi nebo zatočit s octomilkami či mravenci? I toto všechno a další hromadu tipů najdete v knize Kateřiny Brožové. Čeká vás spousta návodů na úklid dřevěných i nerezových povrchů, oken, podlah nebo spárů, na udržení čisté koupelny, záchodové mísy, kuchyně včetně spotřebičů. Dočtete se, jak zapojit děti od útlého věku do úklidu a nezůstat tak na všechno úplně sama.

Nevím, zda žena, která má už léta svou fungující domácnost, bude knihu nutně potřebovat, ale věřím, že ji ocení především mladé ženy a dívky, které se se svou první vlastní domácností a udržováním jí v čistotě teprve sžívají. Určitě pomůže také ženám, které chtějí uklízet ekologicky a nejen s pomocí chemie. A potom bych knížku asi doporučila všem chaotičkám, které postrádají řád a systém jako sama autorka před lety.

HODNOCENÍ: ⭐️⭐️⭐️⭐️


ZA ZAMČENÝMI DVEŘMI – FREIDA MCFADDEN
Nakladatelství: Kalibr
Rok vydání: 2023
Počet stran: 240
Žánr: thriller, detektivka

Anotace:
Když si Nora Davisová dělala jako malá v pokojíčku úkoly, netušila, že její otec zatím ve sklepě vraždí ženy. Až do dne, kdy se jim u dveří objevila policie. O desítky let později je Nořin otec stále za mřížemi a ona je úspěšná chirurgyně s poklidným a osamělým životem. Nikdo netuší, že její otec byl sériový vrah. Pak však Nora zjistí, že jedna z jejích pacientek byla zavražděna – a to stejně děsivým a jedinečným způsobem, jakým vraždil i její otec. Někdo ví, kdo Nora je, a chce, aby za ten hrůzný zločin nesla zodpovědnost. Jenže ona není vrah. Policie jí nemůže nic přišít. Pokud se jí tedy někdo nepodívá do sklepa.


Nora Davisová je výborný chirurg. Skrývá však před světem velké tajemství. Její otec si totiž odpykává několik doživotních trestů za vraždy desítek žen. Nora je dcerou sériového vraha, přezdívaného Handyman. 

Nořin otec se z vězení už nikdy nedostane. Přesto se najde mrtvola mladé ženy s useknutýma rukama. A brzy druhá. Obě ženy jsou zavražděny a zohaveny stejným způsobem jako oběti Nořina otce. Obě byly Nořiny pacientky. Někdo tedy ví, jaké tajemství Nora skrývá.  Podsouváním indícií nutí policii, aby pojala podezření, že Nora pokračuje v "otcově práci ". Přestože je Nora svým způsobem divná, své pacientky přece nezavraždila. Ona není jako její otec. Ona je chirurg, svým pacientům životy zachraňuje. Uvěří jí však policie, když se objeví důkazy proti ní? O tom pochybuje.

Už dlouho mě žádná kniha takhle nechytla jako Za zamčenými dveřmi od Freidy McFadden. Její první kniha Pomocnice se mi sice líbila, ale tohle bylo za mě lepší. Autorka po celou dobu udržuje čtenáře v napětí. Ovšem děj není nijak extra svižný. Vůbec mi to však nevadilo, měla jsem potřebu prostě číst dál, protože jsem byla zvědavá, jak to dopadne. Žádná postava tedy na mě nepůsobila vyloženě sympaticky, rozhodně ani hlavní hrdinka Nora. Na konci autorka čtenáři naservíruje takové zvraty, že nestačí lapat po dechu.

Za mě palec nahoru, přestože bych nějaké mouchy určitě našla. Ale jelikož mě autorka dokázala opravdu zaujmout, nechci je ani vypichovat. Knihu jsem si užila a určitě doporučuji. 

HODNOCENÍ: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️


Tak to je pro dnešek všechno. Napište mi, zda jste některou z knih četli, jestli znáte autorku Freidu McFadden a její proslulou Pomocnici, kterou se zapsala u čtenářů. V listopadu by snad mělo vyjít volné pokračování Pomocnice nebo tedy spíš další díl série s novým příběhem, ale stejnou hlavní hrdinkou. Tak to se moc těším. Na Slovensku, si myslím, už je venku více knih od autorky. Závist :))

Mějte se krásně, ještě nás čeká několik parných dní, tak se opatrujte a příští týden se už ochladíme.

Šárka ♥

8 komentářů:

  1. Šárko, mám doma Úklid pro klid a mé hodnocení je hodně podobné tvému. A zaujal mne titul Za zavřenými dveřmi.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Šárko, ráda jsem se podívala, co zrovna čteš. Na tipy od Kateřiny se občas podívám na IG, ale pro mě je to objevování objeveného :o) Většinou...
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Žádnou ze zmiňovaných knih jsem sice nečetla. Ale Úklid pro klid mě začal hodně lákat. :)

    OdpovědětVymazat
  4. První knížku bych si docela ráda přečetla,ale zaujala mě i druhá.Uklízím ráda hlavně proto,že mám ráda pohyb.Bloguji jenom ráno a tak mám času spousty na vše.Po knížce se podívám.Myslím,že bych ji koupila dceří i snaše.ty to nebaví.Šárko,hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Šárko, nejvíc mě zaujala poslední kniha ač si na detektivky zrovna nepotrpím. Na slibované ochlazení se těším neuvěřitelně, miluju podzim a už se těším až opráším své svetříky a svetrové šaty :)

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za čtenářské tipy. Přeji hezké září Eva

    OdpovědětVymazat
  7. Pomocnici jsem ještě nečetla, ale na Za zamčenými dveřmi se moc těším. 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. Jak já jsem ráda za ochlazení....miluji podzim. Z knih jsem nečetla ani jednu, zaujala mě poslední.

    OdpovědětVymazat