neděle 20. března 2016

Kuře pečené na zelí se zakysanou smetanou


Přeji všem krásnou neděli :)

Dnes výjimečně nebude příspěvek o malování, fotografování nebo pohlednicích, ale po dlouhatánské době jeden recept. 
Možná může někoho kombinace surovin i přílohy překvapit, ale můžu vás ujistit, že jde o výtečnou mňamku.

A co budete potřebovat na pečené kuře na zelí se zakysanou smetanou?

Suroviny:
kuře
kysané zelí
zakysanou smetanu
anglickou slaninu
řepkový olej
cibuli
sůl, pepř, kmín, sladkou papriku nebo jakékoliv koření na kuře

Kuře opláchneme a naporcujeme, jak jsme zvyklí. Na dno pekáče, do kterého jsme nalili trochu řepkového oleje (není potřeba moc, kuře pustí také trošku tuku a pokud dáte anglickou slaninu, tak také), poklademe kysané zelí a na kostičky nakrájenou cibuli. Množství zelí záleží na velikosti kuřete. Já měla velké, cca 1500g (normálně mám raději menší, bohužel měli samé menší slepice :D), dala jsem tedy větší sklenici zelí - 670g. Pokud máte anglickou slaninu, přidáte ji také pokrájenou na kostičky. Na tuto vrstvu ze zelí, cibule a slaniny položíte naporcované kuře. Osolíte, posypete dle libosti jakýmkoli kořením na kuře, grilovacím a podobně. Já měla dnes koření Kuře grilované od Kotányi, někdy dávám pouze sladkou papriku, pepř, kmín. Kmín jsem přidala i dnes. Na takto okořeněné kuře „napatláme“ zakysanou smetanu (vypadá to na pohled hrozně, ale nebojte se toho). Podlijeme, zakryjeme alobalem a dáme péci zhruba na půl hodiny. Poté stáhneme alobal a dopékáme doměkka a do krásně vypečené kůrčičky.





Jako příloha se hodí bramborový knedlík, který jsme měli dnes my. Ale můžete podávat  i s bramborovými hranolky. Možná vám přijde kombinace hranolků a zelí divná, ale je to opravdu výborné a děti mají kuře raději s nimi než s knedlíkem :)

Přeji dobrou chuť :)




Pokud kuře na tento způsob neznáte a vyzkoušíte, napište mi, jak jste si pochutnali :)

Přeji krásné odpoledne :)

Zdraví Šárka ♥


Žádné komentáře:

Okomentovat