pondělí 2. května 2016

Zapečené brambory s mletým masem a smetanou


Přeji krásný večer :)
Na svém knižním blogu jsem našla recepty ještě z doby, kdy jsem se rozhodovala, jestli založit další (tento) blog a nebo bude ten knižní smíšený. A tak jsem tam tehdy přidala i dva recepty. Přesunu je tedy sem na blog, kam patří.
Takže jako první pro vás mám tip na moc dobré a rychlé jídlo na všední den i na svátek :)

A co budete potřebovat?

Suroviny:
brambory
mleté maso dle chuti - vepřové, hovězí, míchané, jaké máte rádi
smetanu na šlehání
olej
cibuli
sůl
pepř
indické kari
sladkou papriku
eidam

Jídlo, které během přípravy nevypadá vzhledově právě vábně, je ovšem vynikající... a kalorické, podotýkám :)

Brambory oloupeme a nakrájíme na silnější plátky, uvaříme do poloměkka. V hlubší pánvi si osmahneme cibuli, přidáme mleté maso - já měla směs hovězí-vepřové, tak nějak od oka asi 750g. Množství brambor přesně nevím, cca pro čtyři osoby. Mleté maso osolíme, opepříme, chvilku restujeme a přidáme sladkou papriku a kari. Ještě chvilku restujeme a potom zalijeme smetanou, necháme prohřát a odstavíme stranou. Na dno pekáčku, který poklademe vrstvou poloměkkých brambor, už olej nedávám, protože v mase se smetanou je tuku až dost. Takže na vrstvu brambor dáme orestované maso a trošku „sosu“ si necháme ještě na přelití vrchní vrstvy brambor. Stačí pokapat. Vše zasypeme strouhaným eidamem a dáme do předehřáté trouby zapéct dozlatova.

A potom už si jenom mlaskáme.



Přeji dobré chutnání :)

Vaše Šárka ♥


Žádné komentáře:

Okomentovat