středa 15. června 2016

Jahodové knedlíky z tvarohového těsta


Přeji vám krásný středeční večer :)

Dnes mám pro vás po dlouhé době opět jeden recept. A sice na notoricky známé jahodové knedlíky. A musím říct, že jsme si opravdu výtečně pochutnali. Já dělám knedlíky z tvarohového těsta a recept mám od mamky.

A co budete potřebovat?

Suroviny:
jahody velikostně tak akorát ☻
tvaroh - používám balený polotučný nebo tučný - 250g
100-150g hrubé či polohrubé mouky - já dávám polohrubou
1 vejce
špetka soli, cukru
cvrk mléka


Tvaroh utřeme s vejcem, solí, cukrem, poté zapracujeme mouku, cvrkneme mléka a vypracujeme vláčné těsto. Já dávám nejprve pouze 100g mouky a protože potom těsto ještě zpracovávám na válu, a je celkem lepivé, podsypávám. Tím pádem se přidá další mouka do těsta. A čím víc byste měli mouky, tak budou potom knedlíky tuhé. A to nechceme. Vytvoříme si váleček a necháme těsto chvilku odpočinout. Poté odkrajujeme kousky těsta velké tak, aby krásně zabalily jednu jahodu. A tvoříme knedlíky, které ve vroucí, osolené vodě vaříme 10-13 minut. Většinou těch 10 stačí.



Knedlíky jsem dělala z dvojité dávky, pro tři osoby akorát. Ale kdybych měla tvarohy tři, vůbec bych se nezlobila ☻ Jen se rozplývaly.

Knedlíky sypeme cukrem a polijeme rozpuštěným máslem. Kdo má rád, sype tvarohem, kakaem, dle libosti a chuti.


Přeji dobré chutnání :)

Máte rádi ovocné knedlíky? Já moc :) Jaké jsou vaše nejoblíbenější? Já se nemůžu rozhodnout, jestli jahodové nebo švestkové :) Rozhodně je miluji oboje.

Mějte se krásně a mlsejte jahody, třešně, rybíz a všechno, co nám příroda v tomto ročním období dává.

Vaše Šárka ♥



9 komentářů:

  1. To vypadá moc dobře, Šárko :) děkuji za recept, někdy je budu muset vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, moc děkuji a určitě je zkus, je to rychlovka a jsou fakt výborné :)

      Vymazat
  2. To si mě teda nalákala, teď je budu muset uvařit. Většinou dělám kynuté, ale zkusím tyhle tvarohové, vypadají moc dobře. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme moc rádi tyhle tvarohové. A na kynuťáky chodíme pro změnu k babičce :))

      Vymazat
    2. :-D Od babičky jsou vždycky nejlepší, to je jasný. :-D

      Vymazat
  3. takové chutě :( .. Vypadá to skvěle, hned bych si dala! :)

    OdpovědětVymazat