neděle 25. února 2018

České filmy mě baví #4

Krásnou slunečnou, mrazivou neděli vám všem :)

Několik měsíců ležela ladem rubrika o českém filmu. Je fakt, že sleduju filmy hodně málo a tak ani nebylo z čeho čerpat. Navíc nebyl čas, ale teď už si přece jen občas sedneme a něco si pustíme a nebo zajdeme do kina. 


V kině jsme nebyli hodně dlouho, nevím už ani na čem naposledy. Takže jsem hledala v programu, zda něco z naší produkce dávají, protože když už jdeme do kina, většinou na něco českého. A vyrazili jsme tedy včera na novinku režiséra Milana Cieslara Věčně tvá nevěrná. No, tady se moc neshoduje titulek „české filmy mě baví“. Byla to blbost. Kdybych si asi pozorněji přečetla celou anotaci k filmu, nejspíš bychom nešli. Ale tak co už, sem tam jsme se zasmáli a viděla jsem už i horší filmy. Třeba nedávno Díru u Hanušovic, to pro mě byl snad nejhorší film za poslední roky. Ale asi bych zrovna tento film nedoporučila, maximálně si ho potom pusťte na DVD ☻ Já se na něj těšila díky hereckému obsazení, ale žádná sláva, no.

Věčně tvá nevěrná - režie: Milan Ciesler, obsazení: S. Rašilov, L. Vlasáková, V. Cibulková, P. Kříž, J. Lábus, N. Germani ...
Josef (Saša Rašilov) a Miluška (Lenka Vlasáková) jsou manželé už snad celou věčnost. Miluška učí aerobik a svého manžela i dospívající dceru neúnavně zahrnuje péčí. Josef svou ženu miluje, ale má slabost i pro mladší a krásnější ženy. Jejich manželství, spolu s Josefovým krachujícím nakladatelstvím, se pomalu řítí do záhuby. Na záchranu přijíždí teta Marta (Vilma Cibulková), která má šílený plán, jak krachující manželství i nakladatelství Josefa zachránit. Jako zkušená psycholožka pracující v manželské poradně naordinuje manželům nevěru – musí se přistihnout in flagranti. Bláznivá hra může začít.




Asi před dvěma týdny jsme se podívali na film Instalatér z Tuchlovic. Jakub Kohák mě docela baví a film nebyl špatný. Taková hořká komedie dalo by se říct. Ale najdete v něm i něco na zamyšlení.

Instalatér z Tuchlovic - režie: T, Vorel st., obsazení: J. Kohák, E. Holubová, P. Špalková, J. Budař  ...
Čtyřicetiletý Luboš Cafourek je svérázný instalatér z vesnice Tuchlovice u Prahy. Je zručný a poctivý, se vším si poradí, žádné práce se nikdy nezalekne. Nemá auto, za zákazníky jezdí na kole, nebo autobusem, nebo se nechá vozit. Mobil nepoužívá, telefonáty za něj vyřizuje jeho matka, která mu také vaří, nakupuje, pere, dělá účetnictví a řídí chod celé domácnosti. Luboš má vždy na všechno nečekanou a vtipnou odpověď, ale praktický a společenský život mu uniká mezi prsty. Za práci si nedokáže říct pořádné peníze, kamarádům opravuje zadarmo a to, co vydělá, hned utratí za jídlo pro toulavé kočky, nebo prosází. Luboš všechno nepříjemné odsouvá na „později", nebo na „uvidíme". Všechny jeho pokusy o kontakt se ženami končí fiaskem, mamka se marně snaží, aby syn konečně získal partnerku... Vesnická komedie Instalatér z Tuchlovic je o muži, který všem všechno opraví, ale vlastní život spravovat nedokáže.




Další film, který jsme zkoukli, byl Po strništi bos. Na ten jsem byla docela dost zvědavá. Celkem  se mi to líbilo, ale Obecná škola mě bavila rozhodně víc. Tady mi občas nesedělo herecké obsazení, třeba projev Terezy Voříškové vůbec. Navíc, když už tenhle film dějově předcházel Obecné škole, vadilo mi herecké obsazení, kdy třeba Zdeněk Svěrák hrál zde učitele, ale v Obecné škole otce, pan Tříska zde dědečka, ale ve škole učitele. To mě osobně rušilo. Buď bych udržela obsazení nebo obsadila úplně jiné herce. Ale je to jen můj názor. Ale určitě klidně koukněte, rozhodně to není špatné.

Po strništi bos - režie: Jan Svěrák, obsazení: O. Vetchý, T. Voříšková, A. Grec, J. Tříska ...
Edu Součka, jeho maminku a tatínka už známe z filmu Obecná škola. Nyní jsme však v Protektorátu, kdy je rodina osmiletého Edy donucena vystěhovat se z Prahy na venkov k příbuzným. Městečko, kde chlapec dosud trávil jen prázdniny, se nyní stává jeho domovem. Mladá městská rodina se musí přizpůsobit novému prostředí a také soužití pod jednou střechou s tetou a jejími příbuznými, což zahrnuje i velmi přísného dědečka. Eda má před sebou nelehký úkol: najít a obhájit své místo v místní klukovské partě, jejíž svět je naprosto odlišný od jeho městského. Čeká ho cesta k hledání odvahy, ale také k nečekaným rodinným tajemstvím, která vyplouvají na povrch. Svět dětí a dospělých se sbíhá v hledání odvahy a hrdinství. I v nelehkých dnech války může být totiž nejtěžší prokázat odvahu vůči vlastní rodině.




A posledním filmem jsou Špunti na vodě. Letní komedie, nic víc nic míň. Pecku nečekejte, ale podívat se na to rozhodně dá. 

Špunti na vodě - režie: Jiří Chlumský, obsazení: H. Čermák, T. Vilhelmová, J. Langmajer, A. Polívková, P. Liška ...
Rodiče bratrů Igora (Jiří Langmajer) a Davida (Hynek Čermák) chystají zlatou svatbu. Z Kanady přilétá jejich bratranec Ondra (Pavel Liška), povahou tak trochu dobrodruh. Bratry napadne, že nejlepší by bylo vyrazit za rodiči na kánoích po řece jen ve třech, tak, jako za starých časů. Jenže od dob společných spanilých jízd se leccos změnilo. Třeba to, že Igor a David jsou ženatí a mají děti. Uvítací večeře pro Ondru, který přijíždí se svou mladou přítelkyní Zlaticou, se nezadržitelně mění v katastrofu. Zlatica, která touží po dítěti, se dozvídá, že Ondra má dceru, o které se jí nezmínil. Igor své ženě Nele (Tatiana Vilhelmová) a jejich dcerám výměnou za pánskou jízdu slíbil rodinnou dovolenou, na kterou kvůli práci nemůže odjet. Davidova manželka Alice (Anna Polívková) si sice nemůže vynachválit manželovu péči o jejich čtyři děti, jenže jinak je její svérázný muž v domácnosti naprosto nepoužitelný. A tak, když slavnostní tabule mizí pod nánosem sazí z komína, který David opět zapomněl opravit, všem ženám dojde trpělivost. Zanechávají pány napospas dětem a vyrážejí na kolech na dámskou jízdu. Tátové se ale nevzdávají a rozhodnou se vydat na vodu v kánoích i se všemi dětmi. A tak nyní již desetičlenná expedice vyplouvá na dvoudenní plavbu vstříc dobrodružstvím a spoustě bláznivých zážitků...




Tak to je pro dnešní článek vše. Jak vidíte, žádná pecka se nekonala. V březnu se chystáme na Tátovu volhu. Hraje tam Eliška Balzerová s Táňou Vilhelmovou, tak doufám, že to bude o hodně lepší než ta včerejší novinka.

A co vy, jaký film z naší tvorby jste viděli naposledy? Dejte mi tip na něco, co se vám hodně líbilo.

Mějte se krásně...

Vaše Šárka ♥

4 komentáře:

  1. Jsem čekala, že v tomhle článku narazím na dobré tipy na české filmy a přitom polovina z nich tě vlastně nebavila, no, z toho jsem trochu zklamaná. Instalatér z Tuchlovic se mi líbil. Špunti na vodě mě vůbec nezaujali, takže jsem ani neplánovala se na to podívat. Přiznám se, že ani nevím, co posledního jsem za český film viděla. Ale doporučuju třeba starší U mě dobrý, což je moc fajn film.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, bohužel se tentokrát nezadařilo, i to se stává, že člověk sáhne po průměru. Ovšem neznamená, že co neoslovilo mě, neosloví někoho jiného. U mě dobrý jsem viděla, bohužel mě nenadchlo :) Doufám, že příště budu moct nabídnout filmy, ze kterých budu nadšená. Ale ani to není záruka toho, že budou nadšení ostatní :) Je to hodně subjektivní, stejně jako třeba u knih :)

      Vymazat
  2. Šárko, u filmu Po strništi bos naprosto souhlasím s tvým pocitem, měla jsem ho také. U některých pasážích jsem se divila, že je natočili Svěrákové...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, Álo, že má někdo podobný pocit :) Měj se krásně :)

      Vymazat