sobota 3. března 2018

Domácí ovesná kaše


Krásný sobotní večer vám všem :)

Dnes mám pro vás jeden receptík. Určitě jste si nemohli nevšimnout, pokud mě sledujete pravidelně, že od loňska doslova ujíždím na ovesných kaších. Nikdy by mě nenapadlo, že si je tak oblíbím. Ale pouze domácí kaši mám ráda. Zkoušela jsem i několik druhů instantních a ty mi prostě nejedou vůbec.
Recept na ovesnou kaši je hodně jednoduchý, vlastně záleží jen na vašich chutích. Těším se už na léto, až bude víc ovoce, a kaše tak budou zase chuťově i barevně pestřejší.

Co budete potřebovat na tu základní verzi ovesné kaše?


Suroviny
půl klasického hrnku drcených ovesných vloček
hrnek vody
mléko (já dávám sojový nápoj)

na ozdobení:
ovoce dle chuti (banány, jablka, jahody, borůvky, maliny, broskve, meruňky...)
oříšky, směsi ořechů
kokos
holandské kakao
skořice
chia semínka
sušené ovoce
datlový sirup


Ovesnou kaši vařím z drcených vloček, které kupuji buď v Tesku či v Lidlu. Nemusí se přes noc namáčet a kaše je hotová velmi rychle. Dávám si půl hrnečku vloček a doleji hrnkem vody. Dále přidávám sojový nápoj, protože nesnáším mléko v teplém stavu. Pokud však s mlékem problémy nemáte, normálně ho používejte. Vařím, dokud nedostanu konzistenci, kterou požaduji. Nemám ráda, když je kaše hodně hustá, tzv. kyt ☻ Poté zdobím. Tentokrát jsem kaši posypala strouhaným kokosem, chia semínky, na to jsem pokladla kolečka banánu a kousky jablíčka. Zasypala jsem směsí ořechů a sušených brusinek. Nakonec jsem pokapala datlovým sirupem, který miluji. Zdobení záleží čistě na vašich chutích, možnostech a podle toho, co doma najdete. Někdy sypu i holandským kakaem, skořicí, vážně záleží na chuti a na tom, jaké mám zrovna ovoce.



Nechte si chutnat, zdravá a vydatná snídaně je hotová. 

Vaše Šárka ♥

14 komentářů:

  1. Šári, máš to hrozně krásně nafocené :) Jinak kaši připravujeme stejně, i když já se upřímně přiznám, že na ní teď až tolik neujíždím, jsem spíš na slané snídaně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristýnko, moc děkuji :) Já ji taky nevařím denně, jen když mám volno a taky ne úplně vždy. Podle času a podle zásob :)) A já když si dám k snídani něco slaného, musím se stejně dorazit nějakou sladkou tečkou... kobliha, koláč apod. Jsem hrozná na to sladký :) Kdyby tak nebyla lenost si připravovat nějaké zdravé moučníky :))

      Vymazat
  2. Šárko, tvé nazdobené kaše obdivuji už hodně dlouho a jsem moc ráda za recept. Určitě vyzkouším, protože mi kaše chutnají. Jo a datlový sirup neznám. :o) Podívám se po něm.
    Hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, do loňského roku jsem datlový sirup taky neochutnala a teď ho miluju. Ještě bych ráda vyzkoušela další - javorový, agávový atd.
      Měj se moc hezky :)

      Vymazat
  3. Mnam mnam, taky je mam rada. Davam jen vodu, ale zkusim i mleko. Ja je ted delam hlavne Jirikovi. Nela o to nestoji. Takze ji vzdy delam vic, aby zbylo i na me. :D
    www.blaznivamama.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, že jo, jen si mňamku dopřej. Já když nemám ten sojový nápoj, taky dělám jen z vody a ničemu to nevadí :)

      Vymazat
  4. Vypadá to krásně :o). Já mám problém u snídaní, že nemusím sladká jídla po ránu. A vůbec málo snídám, spíš až svačím. No není to správné, ale mám to takhle nějak vnitřně nastavené.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas na tom sladkém ujíždím, no. I když si dám v práci třeba tmavé pečivo s Lučinou, musím to zajíst např. koblihou nebo něčím jiným sladkým :) A vlastně v podstatě taky svačím, protože když jsem doma, snídám později a když v práci, stejně kolem deváté, protože ráno kolem šesté nebo půl sedmé bych to nedala, vůbec bych neměla chuť :)
      Měj se krásně, Álo :)

      Vymazat
  5. Já tvoje fotky kaši obdivuji :-) Jelikož snídám až v práci kde nemůžu vařit, většinou si ji uvařím až k veceri. Ale jen občas. A dávám jen mléko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, já si je taky dopřávám jen doma o volnu. Možná i proto je pořád miluju, jinak by se mi asi už přejedly, jíst je denně :))

      Vymazat
  6. Šári Tvé kaše vypadají úžasně a určitě tak i chutnají.
    Nejčastější si kupuji instantní,ale ráda vyzkouším podle tvého receptu.
    Krásný den ti přeji,pa ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, moc děkuju a určitě vyzkoušej :) Páááá ♥

      Vymazat
  7. Mňam.. Vypadá skvěle! Ovesné kaše si dělám moc ráda :))

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat