sobota 26. září 2020

Pečené stehno s dýňovým pyré

Krásný den, přátelé :)

Sezóna dýní je tady. Taky milujete tyhle podzimní plody a hlavně tedy pokrmy z nich? U nás doma moc. Takže už třetí den jím dýňovou polévku, jelikož jsem jí udělala kotel, a i přestože jsme tři, máme s ní co dělat.

Dnes ale nebude recept na polévku, protože ten tady na blogu už najdete (zde a zde), ale dáme si dýňové pyré. A k němu pečená stehýnka.

Suroviny:

4 kuřecí stehna
menší dýně Hokkaido
vývar podle potřeby
máslo
sůl, pepř, sladká paprika
cibule
mléko nebo smetana 

Dýni Hokkaido pečlivě omyjeme, jelikož ji nebudeme loupat. Rozkrojíme, vydlabeme a nakrájíme na kostky. Zalijeme vývarem, osolíme, opepříme a dusíme doměkka.

Kuřecí stehna očistíme, osolíme, opeříme, přidáme sladkou papriku, nakrájenou cibuli a vložíme do pekáčku. Přidáme tak 1/3 kostky másla, mírně podlijeme a zakryté pečeme asi 40 minut na 190 stupňů. Řídíme se také velikostí stehen. Po odkrytí dopečeme při zvýšené teplotě do zlaté kůžičky.

Měkkou dýni scedíme a s mlékem či smetanou rozmixujeme do podoby pyré. Množství mléka záleží na každém z nás, jakou konzistenci pyré požadujeme. Nakonec případně dosolíme. Při servírování můžeme pyré malinko polít výpekem ze stehen. Pokud pyré nebudeme polévat, můžeme kousek másla přidat k scezené dýni před mixováním. Použijeme-li smetanu, není potřeba. 

Přeji dobré chutnání :)

Vaše Šárka ♥

6 komentářů:

  1. Hezky barvené podzimní jídlo. Já dýni preferuji pečenou, posypanou tymiánem.

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm vypadá to dobře, ale já nejsem moc fanda dýně. Nevím asi ji mám radši jako halloweenskou ozdobu než na jídlo.

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle papáníčko vypadá zatraceně dobře. Jen nevím, zda by mi to manžel a děti snědli. Ovšem my dělali dýnové hranolky a po těch se mohli utlouct. Musela jsem dodělávat ještě ten večer druhý pekáč. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to mňamina, Sabi :) A dýňové hranolky taky můžeme :)

      Vymazat