čtvrtek 13. května 2021

Tipy na české / slovenské televizní seriály

Krásný den, přátelé :)

Vracím se po delší odmlce, ale nastoupila jsem do nové práce a času opravdu nebylo nazbyt. Teď už by to mohlo být lepší, už jsem se zase srovnala s režimem, takže určitě budou opět přibývat články. Napsala jsem si inspiraci dokonce na seznam, aby se mi to zase nevykouřilo z hlavy.

Dnes vám chci dát pár tipů na seriály z české nebo slovenské produkce, které jsme shlédli s mužem v době lockdownu. Jde především o krimi, protože jak ráda čtu detektivky, tak je mám ráda i v televizi. Ale určitě tam najdete i něco mimo mordy :)

Někdo vůbec tuzemskou televizní ani filmovou produkci nebere, ale já prostě naši tvorbu ráda mám, i když ne vše se samozřejmě povede.

Tak jdeme na ty konkrétní tipy.

1. Mamon – rok 2015

Výborný seriál v hlavní roli s Matějem Hádkem. Seriál se týká novinářského prostředí, privatizace, korupce, je napínavý, a Matěj Hádek v roli novináře opravdu exceloval. Nechápu, že jsem ho neobjevila dřív. Vřele doporučuji.

Anotace:

Šestidílný thriller MAMON, kterým společnost HBO Europe pokračuje ve vlastní hrané tvorbě se točí kolem privatizace fiktivního energetického gigantu Central Energy. Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se kauzou zabývá.

V Central Energy, energetickém gigantu s významnou státní účastí, se schyluje k privatizaci. Proces provází nemalý zájem veřejnosti, který vzbudil článek investigativního novináře Petra Vlčka, bratra generálního ředitele této společnosti. Záhadná úmrtí, strach, odhodlání a osobní zájmy - to vše je společným jmenovatelem Mamonu, české verze úspěšného norského formátu. Kriminální thriller Mamon je napínavé drama plné zdánlivě nesouvisejících událostí rozehraných rozporuplnými postavami a reflektující ekonomickou, politickou a společenskou realitu posledních pětadvaceti let. Privatizace, korupce, tunelování, pravda - od devadesátých let hojně skloňované termíny - v hlavní roli dynamického příběhu plného věrohodných vyšetřovacích postupů, morálních dilemat, obětování, strachu, napětí a nebezpečí, které hrozí každému, kdo se ve vybrané společnosti chová, jako by neměl co ztratit.

2. Za sklem / Za sklom – roky 2016 - 2019

Slovenský seriál s úžasnám Jánem Koleníkem a Tomášem Maštalírem. Prostředí politiky, opět korupce, organizovaný zločin, ale hlavně inspirováno realitou. Vynikající seriál ve třech sériích, kdo neviděl a podobné náměty máte rádi, neváhejte a podívejte se. 

Anotace: 

Příběh elitních policistů Tibora Maxovského a Norberta Višvádera, které boj za spravedlnost nakonec postaví proti sobě. Po brutální vraždě kolegy slíbí vdově, že najdou a usvědčí jeho vrahy. Vyšetřování postupně odhaluje pozadí organizovaného zločinu, který sahá od drog, přes pašování utečenců až k únosům a vraždám. Snahu elitních policistů usvědčit pachatele komplikují neomezené finance a propojení organizovaného zločinu až na nejvyšší místa. Na začátku je důvěra, no později pravdu nahradí strach, zákon vystřídá síla a spravedlnost je koupená. Není jasné, kdo stojí na straně zákona a kdo nakonec zradí.

3. Herec – rok 2020

Zajímavá trilogie v hlavní roli s Janem Cinou. Příběh je zasazen do padesátých let minulého století, takže nechybí podlé komunistické zacházení. Díly jsou protkané homosexuální tématikou, takže, kdo to nemá ve filmech rád, pro něj to nebude. Mně se však trilogie hodně líbila a myslím, že Jan Cina to zahrál výborně.

Anotace:

Dramatický příběh slibného mladého herce zasazený do počátku padesátých let dvacátého století. Mnoho mladých lidí tehdy muselo volit stejně jako on: totalitnímu režimu se postavit, přizpůsobit, nebo se na něm dokonce aktivně podílet. Volba hlavní postavy minisérie Herec je přitom ještě o řád složitější. Standa v sobě totiž skrývá velké tajemství. Pro někoho traumatizující handicap, pro něj však překvapivá cesta ke kariéře. Minisérie je studií lidského charakteru a jednání ve vyhrocených situacích, kdy otázka morálky a chování hrdiny není zdaleka jednoznačná.

4. Božena – rok 2021

Tetralogie o životě naší spisovatelky Boženy Němcové taky vřele doporučuji. Možná mi malinko vadilo, že se v příběhu tvůrci zaměřili především a téměř jen na její osobní život a ten spisovatelský byl trochu upozaděn. Ale zase si myslím, že tohle pojetí diváky asi bavilo více. Mně se líbily obě hlavní hrdinky jak mladá Božena Anna Kameníková, tak potom starší Aňa Geislerová. Takže, kdo neviděl, podívejte se.

Anotace:

Kdo je první, má to nejtěžší. Zvlášť je-li ženou v polovině 19. století.

Skutečný příběh první české spisovatelky ve čtyřech televizních filmech. Sedmnáctiletá Bára je odbojná, dychtivá a svobodomyslná dívka. Raději čte, než peče. Navíc přitahuje zájem mužů. Rodiče už ji nezvládají, a tak se hledá ženich, který by si ji vzal i bez věna. Nejlepší partií je o patnáct let starší úředník pod penzí Josef Němec. Mladičká nespoutaná dívka mu uhranula. Josef nenaslouchá ani varování přítele. Bára se sňatku brání, ale proti vůli rodičů nemá šanci. Dvě protichůdné povahy vykračují do společného života. Píše se rok 1837…


5. Kukačky – rok 2021

Výborný rodinný seriál natočený top režisérem Biserem Arichtevem. Seriál je inspirovaný výměnou miminek v porodnici, která se stala před lety. Ale opravdu jen inspirován. Ovšem musím říct, že seriál o výměně dvou chlapců, na kterou se přišlo až po šesti letech, je opravdu výborně natočený. Herci odvedli naprosto luxusní výkony, často mě příběh dojímal, někdy jsem byla strašně vytočená. Jak mám ráda pana Dolanského, tak tady měl opravdu roli prvotřídního zmetka. Kdo nesledoval nedávno na ČT1, doporučuji.

Anotace:

Seriál Kukačky vypráví příběh mladého manželského páru, který zjistí, že jejich syn není jejich. Když se dozvědí, že došlo k záměně, musejí se rozhodnout, co udělají. Žádné řešení není jenom dobré. Záměna dětí na malém městě se dotkne nejen rodin, kterých se přímo týká, ale i ostatních obyvatel. Vzhledem k tomu, že k záměně došlo v místní nemocnici, zasáhne osudová událost do života mnoha dalších. Abychom pochopili vazby a vztahy mezi lidmi ve městě, vyprávění se dotkne i událostí v minulosti. Lidé si totiž nesou svá tajemství i nenaplněné touhy, které v kritických chvílích vyplouvají na povrch.


Další tipy na sebe nenechají dlouho čekat, můžete se těšit.

Mějte se krásně a opatrujte se.

Vaše Šárka ♥


2 komentáře:

  1. Seriál Božena a Kukačky jsem viděla a oba se mi líbily, i když z Kukacek jsem tak odvařená jako většina nebyla :-)
    Z ostatních mě nejvíc láká Herec.
    Ať se ti daří v nové práci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, Herec je hodně zajímavý, až budeš mít čas, určitě mrkni. Já Kukačky moc ráda sledovala a jsem zvědavá, zda se povede pokračování a v jakém se ponese duchu.
      Moc díky, v práci se mi líbí, tak doufám, že to tak bude i dál :)

      Vymazat